Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tweede moordenaar agente Kitty Van Nieuwenhuysen naar huis met enkelband (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259135)

daiwa 21 mei 2021 01:34

Tweede moordenaar agente Kitty Van Nieuwenhuysen naar huis met enkelband

Dit houd je toch niet voor mogelijk !!
Is dat geweld tegen politie strenger bestraffen?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...vshPB5b9TcVjx8

daiwa 23 mei 2021 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9682150)

Reactie van Francken op FB .

Citaat:

Theo Francken
9u ·
Beste vrienden,
Dit bericht is u - tussen de klopjachten, helikopters, pantserwagens en schuilplaatstweets - door, waarschijnlijk ontgaan:
‘Moordenaar politieagente Kitty Van Nieuwenhuysen verlaat de gevangenis’
Nadat Cheikni twee(!) jaar geleden al vrijkwam, kwam Iasir deze week vrij met enkelband. Kurum zal gauw volgen.
30 jaar gevangenisstraf voor 3 topgangsters, maar allen komen vrij na minder dan de helft van de straf. De Wet Lejeune die gul voorziet in strafvermindering werd door de regering nog maar eens verlengd.
De vader van Kitty Van Nieuwenhuysen, Johan, reageerde op de radio: ‘Dit is geen slag in ons gezicht, maar een boks.’
Iasir is illegaal in ons land want ik trok zijn verblijfskaart in, mijn laatste daad als staatssecretaris nadat ik de wet zo had aangepast zodat we criminele vreemdelingen makkelijker kunnen uitzetten. Mijn wet kreeg van verbindend links de troetelnaam: ‘De deportatiewet van Francken’. Een geuzennaam.
Maar wat gebeurt er nu met Iasir? In plaats van hem NA het uitzitten van zijn VOLLEDIGE straf rechtstreeks op het vliegtuig naar Marokko te zetten, (of nog beter, zijn straf in een gevangenis in Marokko te laten uitzitten), geeft justitie hem na minder dan de helft uitgezeten te hebben een enkelband op een vast adres. Een vast adres. Als ILLEGAAL?!
Zonder gewelddadig extremisme goed te praten, denk ik toch dat we het eens over die straffeloosheid moeten hebben.
Wanneer steeds meer mensen het gevoel hebben dat recht krom is, dat wetten selectief worden toegepast en dat het vaker over de rechten van de daders dan over de slachtoffers gaat, creëer je frustraties en opstandigheid. Ook dát debat moeten we voeren. Ik ben bereid.
Prettige Pinksterzondag,
Theo
(Deel dit bericht gerust. Enkel door te informeren en protesteren zal men moeten luisteren.)

cookie monster 23 mei 2021 23:15

Men moet zulke zelfs respecteren , schadevergoeding geven ,
de arme man , wat heeft die allemaal moeten doorstaan ?? :cry:

lees bovenstaande in sarcasme !!
Nu serieus: Laten wegrotten in een vergeethoek !!

patrickve 24 mei 2021 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9682150)

Juergen, ge weet nu wat ge moet doen om er licht vanaf te komen :lol:

Universalia 24 mei 2021 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9684711)
Reactie van Francken op FB .

De duidelijke bewijslevering van dat men tegen de echte terroristen die in de meeste gevallen van einde ende verre komen nog niet half durft tegen ingaan.

Het bericht delen lijkt mij géén slechte optie maar of er echt véél mensen notie gaan van nemen dat lijkt mij dan weer wreed twijfelachtig. :?

Zipper 21 juni 2022 09:41

Dan krijgen ze 30jaar cel :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220620_97278732

:roll:

Skobelev 21 juni 2022 09:59

't is niet omdat het in deze flikken waren die zijn neergekogeld dat dat het erger maakt. Hoeveel daders van geweldsdelicten op gewone burgers worden er niet losgelaten, ver voor hun straf is uitgezeten?
Het gerecht is hier nu eenmaal een aanfluiting van het woord "gerechtigheid"

Eurosceptic 21 juni 2022 10:29

Als familielid van Kitty zou ik hier naar uitkijken. De AK47 ligt al klaar voor gebruik op de dag dat dit uitschot 1 voet buiten de gevangenis zet.

Blue Sky 21 juni 2022 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9981123)
Als familielid van Kitty zou ik hier naar uitkijken. De AK47 ligt al klaar voor gebruik op de dag dat dit uitschot 1 voet buiten de gevangenis zet.

Weet u dan niet dat de mens geëvolueerd is naar een beschaafd wezen dat geweld ten alle tijden ontziet?

Skobelev 21 juni 2022 11:59

Citaat:

Dat is tenminste een reactie. :thumbsup:

Ik zou dezelfde zijn.

Skobelev 21 juni 2022 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9981149)
Weet u dan niet dat de mens geëvolueerd is naar een beschaafd wezen dat geweld ten alle tijden ontziet?

De krant van vandaag, of van elke dag, al eens gelezen?

Xenophon 21 juni 2022 12:19

Citaat:

Als je dan na een jaar of 15 buitenkomt met een bandje, dan roepen we hier in koor: een dikke schande dat je al buiten komt.

jad°relen°ir 21 juni 2022 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9981149)

:lol:

Zipper 21 juni 2022 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9981175)
Als je dan na een jaar of 15 buitenkomt met een bandje, dan roepen we hier in koor: een dikke schande dat je al buiten komt.

voor zover een jury hem dezelfde straf zou geven.

Den Ardennees 21 juni 2022 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9981175)

Ik weet dat je het niet voor politie-agenten en rijkswachters hebt, maar zeg nu zelf: een paar toegesnelde agenten, én een ongewapende burger, met fatale gevolgen trakteren op een fusillade van een AK47 is toch wel een misdaad die wat zwaarder zou mogen worden bestraft?

Xenophon 21 juni 2022 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9981300)
Ik weet dat je het niet voor politie-agenten en rijkswachters hebt, maar zeg nu zelf: een paar toegesnelde agenten, én een ongewapende burger, met fatale gevolgen trakteren op een fusillade van een AK47 is toch wel een misdaad die wat zwaarder zou mogen worden bestraft?

30 jaar is toch een zware straf?

Xenophon 21 juni 2022 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9981191)
voor zover een jury hem dezelfde straf zou geven.

Oh, wees gerust, daar zou de Assisenrechter voor zorgen.

Recht in eigen hand nemen kunnen/zullen ze niet onbestraft laten.

maddox 21 juni 2022 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9981359)
Oh, wees gerust, daar zou de Assisenrechter voor zorgen.

Recht in eigen hand nemen kunnen/zullen ze niet onbestraft laten.

Regel 2 van Maddox, Niet betrapt worden.

Addemdum, machtig genoeg zijn om de gevolgen te kunnen negeren is een vergelijkbare regel.

Den Ardennees 21 juni 2022 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9981358)

...mocht ze volledig effectief zijn, ja.

maddox 21 juni 2022 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9981358)

Neen, dat is een garantie voor het loslaten van een compleet wereldvreemde persoon in de maatschappij.

30 jaar in een Belgische gevangenis is een rechtstreekse opleiding naar iets waar zelfs politici van terugdeinzen .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be