Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   De Jürgen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=227)
-   -   Eindelijk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259185)

Knuppel 23 mei 2021 21:19

Eindelijk!

Citaat:

Het parket vraagt Conings 'contact op te nemen met iemand die hij vertrouwt'

Het Parket heeft zich in een oproep rechtstreeks tot de voortvluchtige militair Jürgen Conings gericht. In een korte mededeling die live tijdens de avondjournaals van VTM en VRT is uitgezonden, vroeg federaal procureur Frédéric Van Leeuw aan Conings om 'contact op te nemen met iemand die hij vertrouwt'. Van Leeuw vroeg de bevolking ook 'om sereen te blijven'.
Verdere details over hoe het met het onderzoek staat, gaf Van Leeuw niet. Hij herinnerde er wel aan dat de zoekactie 'de veiligheid van eenieder, en dus ook die van Conings, wil garanderen. Er zijn tot nu geen slachtoffers gevallen en er is geen geweld gebruikt'.
In een gesprek met De Standaard zei de procureur eerder ook al het de bedoeling is om Conings levend te vatten.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210521_91741839

Dat werd tijd! Moest dat zolang duren? Kon het pas nadat leger, politie én de politiek zich op een alles behalve sereen opstelden, en ze Conings niet te pakken kregen?

Het is bijzonder twijfelachtig dat Conings nog gelooft in een serene aanpak na de dagenlange klopjacht die op hem werd gehouden. Die man zal dit meer dan waarschijnlijk als een val zien. Wat perfect te begrijpen is. Ze geven verdorie zélf toe dat ze niet te vertrouwen zijn door hem naar iemand te sturen die hij wél kan vertrouwen! Ze wéten dus dat alle vertrouwen foetsie is na de intensiteit waarmee er op hem gejaagd werd.

Dit is volgens mij een verloren zaak. Ze hadden die man veel eerder de aandacht moeten geven die hem té lang niet werd gegund. Met te lang bedoel ik lang voor Conings aan zijn actie begon.

Zipper 23 mei 2021 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9685045)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210521_91741839

Dat werd tijd! Moest dat zolang duren? Kon het pas nadat leger, politie én de politiek zich op een alles behalve sereen opstelden, en ze Conings niet te pakken kregen?

Het is bijzonder twijfelachtig dat Conings nog gelooft in een serene aanpak na de dagenlange klopjacht die op hem werd gehouden. Die man zal dit meer dan waarschijnlijk als een val zien. Wat perfect te begrijpen is. Ze geven verdorie zélf toe dat ze niet te vertrouwen zijn door hem naar iemand te sturen die hij wél kan vertrouwen! Ze wéten dus dat alle vertrouwen foetsie is na de intensiteit waarmee er op hem gejaagd werd.

Dit is volgens mij een verloren zaak. Ze hadden die man veel eerder de aandacht moeten geven die hem té lang niet werd gegund. Met te lang bedoel ik lang voor Conings aan zijn actie begon.

De telefoons van alle mogelijke gekende eventuele "vertrouwenspersonen" zullen ondertussen wel op de tap staan, en dat weet Jürgen ook.

Den Ardennees 23 mei 2021 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9685055)
De telefoons van alle mogelijke gekende eventuele "vertrouwenspersonen" zullen ondertussen wel op de tap staan, en dat weet Jürgen ook.

Den Conings heeft tot nu toe al goed bewezen iedereen die achter hem aan zit, te slim af te zijn, als hij wil vindt hij wel een manier om ongemerkt contact te maken, al is het per postduif;-)

bembem 23 mei 2021 23:40

Wie weet zitten z'n naasten mee in het 'complot'.

Abdeslam vonden ze eerst ook niet, die zat gewoon ondergedoken in Mollehbeek.

Svennies 23 mei 2021 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9685055)

En dat al wie naar deze nummers belt ook al is het uit een telefooncel zal worden getraceerd ....

BWarrior 24 mei 2021 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9685140)
En dat al wie naar deze nummers belt ook al is het uit een telefooncel zal worden getraceerd ....

Zijn er nog telefooncellen? :?

Svennies 24 mei 2021 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9685142)
Zijn er nog telefooncellen? :?

U snapt best goed wat ik hiermee wil zeggen....:roll::roll:

Zelfs prepaid kaarten worden op identiteit verkocht....:roll:

Travis Bickle 24 mei 2021 05:12

Eerst verklaren dat er een license to kill is; om wat later te vragen of de man zich aub wil overgeven ...
Onkunde troef.

lamenielachen 24 mei 2021 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9685186)
Eerst verklaren dat er een license to kill is; om wat later te vragen of de man zich aub wil overgeven ...
Onkunde troef.

"Hoogmoed komt voor de val".
Ze gingen hem eens pakken, tarara er zijn ook nog "mannen" op de wereld.
De militairen bij die zoekactie hadden reeds vlug geopperd dat hij daar niet zat.

Universalia 24 mei 2021 08:05

Citaat:

Het parket vraagt Conings 'contact op te nemen met iemand die hij vertrouwt'
Zou de gezochte loner (<- éénling) zich echt laten vangen aan dat soort van berichten denk ik dan? 8O

p.s.

Ik blijf wel van mening dat hij best zelf contact opneemt met iemand (een naaste/iemand anders ...) of zichzelf aangeeft.

Zelf aangeven zou daar een gevaar schuilen ondanks men van de bewering uitgaat dat er totaal géén 'license to kill' is voor diegenen die naar hem op zoek gegaan zijn?

Ik heb er géén idee van hoe die zaak gaat aflopen maar een goed oog heb ik er niet in.

Knuppel 24 mei 2021 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9685258)
Zou de gezochte loner (<- éénling) zich echt laten vangen aan dat soort van berichten denk ik dan? 8O

p.s.

Ik blijf wel van mening dat hij best zelf contact opneemt met iemand (een naaste/iemand anders ...) of zichzelf aangeeft.

Zelf aangeven zou daar een gevaar schuilen ondanks men van de bewering uitgaat dat er totaal géén 'license to kill' is voor diegenen die naar hem op zoek gegaan zijn?

Ik heb er géén idee van hoe die zaak gaat aflopen maar een goed oog heb ik er niet in.

TERECHT.

jad°relen°ir 24 mei 2021 11:02

"Beste Jurgen, wil je alsjeblieft laten weten of je nog leeft.. we zijn het zoeken wat moe.."

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be