Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Neutraliteit forum-namen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259199)

vanderzapig 24 mei 2021 11:58

Neutraliteit forum-namen

Nieuwe draad want de andere is alweer gesloten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 9684288)
Het lijkt mij evident dat een heel actueel onderwerp, waar reeds een explosie van discussies over gestart werden heel wat geschikter is om een tijdelijk 'brandend actueel' subforum aan te wijden

Pontifex,

Een tijdelijk subforum voor een drukbesproken onderwerp is een goed idee. Maar hoe komt u erbij om dat forum "De Jürgen" te noemen en niet bijvoorbeeld "Jürgen Conings"?

Zolang Conings geen geweld gebruikt is het inderdaad als een film van Louis de Funès. En een onuitputtelijke bron van moppen, cartoons, memes en hilariteit.

Maar wat als Conings effectief een bloedbad aanricht in een moskee? Dan gaat u daar schoon staan met uw familiaire "De Jürgen"-forum.

Rudy 24 mei 2021 12:27

"Jürgen Conings" is volgens mij ook een betere titel voor dit katern.
Het klinkt neutraler.

Vlad 24 mei 2021 15:59

De naam is te cisgender. Maak er "Jurgie" van.

stab 24 mei 2021 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9685535)
Nieuwe draad want de andere is alweer gesloten.

Pontifex,

Een tijdelijk subforum voor een drukbesproken onderwerp is een goed idee. Maar hoe komt u erbij om dat forum "De Jürgen" te noemen en niet bijvoorbeeld "Jürgen Conings"?

Zolang Conings geen geweld gebruikt is het inderdaad als een film van Louis de Funès. En een onuitputtelijke bron van moppen, cartoons, memes en hilariteit.

Maar wat als Conings effectief een bloedbad aanricht in een moskee? Dan gaat u daar schoon staan met uw familiaire "De Jürgen"-forum.

100 % gelijk, hoor. De forumnaam ontbeert neutraliteit.
Niet onbelangrijk in deze wat gevoeliger tijden.
BVB : Het geval J.C.

kojak 24 mei 2021 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9685559)
Het klinkt neutraler.

2

Zucht 24 mei 2021 16:23

Citaat:

Het klinkt neutraler.

3

dalibor 24 mei 2021 16:27

De Patrick was een betere film.

Vrijheideerst 24 mei 2021 17:22

Er moest voor die gekke militair geen extra katern geopend worden. Je zou haast denken dat de moderatie het een toffe peer vindt. :thumbsup:

vlijmscherp 24 mei 2021 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9685908)
Er moest voor die gekke militair geen extra katern geopend worden. Je zou haast denken dat de moderatie het een toffe peer vindt. :thumbsup:

Salah Abdeslam heeft uiteindelijk ook niets gedaan, enkel gepland en gedreigd. Is er toen in feite een apart katern gemaakt?

Vrijheideerst 24 mei 2021 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9685940)
Salah Abdeslam heeft uiteindelijk ook niets gedaan, enkel gepland en gedreigd. Is er toen in feite een apart katern gemaakt?

Ik denk het niet :magniet:

Eyjafjallajökull 24 mei 2021 20:38

Vreemde zaak inderdaad.

Niet dat het me verbaast...

jad°relen°ir 24 mei 2021 21:53

De Jurgen in De bossen van De Limburg..

Ik begrijp die 'de' wel.

Anderzijds ben ik ook van mening dat lidwoorden moeten verdwijnen omdat ze onderscheid maken tussen man/vrouw en dus niet genderneutraal zijn.

Den Ardennees 24 mei 2021 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9686227)

Ik begrijp die 'de' wel.

Anderzijds ben ik ook van mening dat lidwoorden moeten verdwijnen omdat ze onderscheid maken tussen man/vrouw en dus niet genderneutraal zijn.

bij brouwen gebruikt men eerder "ons", dus als het over terroriste Malika ging, had de dit forumonderdeel "Ons Malika" moeten heten.

koe de poing 25 mei 2021 00:27

Citaat:

Het klinkt neutraler.

schending van zijn anonimiet

Jurgen C.
Naar analogie met Joe C., de dwerg van Kid Rock.

Travis Bickle 25 mei 2021 02:59

Ik zou gewoon een subforum aanmaken met als titel 'spraakmakend'.
Daar onder kan dan telkens een topic komen die op dat moment; zoals de naam zelf aangeeft, spraakmakend is. Eens die periode voorbij is, kunnen dit soort onderwerpen dan in een reeds bestaand themaforum ondergebracht worden. Het debat over Jürgen Conings, hoort m.i. thuis bij maatschappij en samenleving.
Verder is de gekozen naam' De Jürgen' inderdaad nogal partijdig. Maar goed, ... opletten dat we hier geen infractie voor krijgen. Want wie hier een persoonlijke aanval wil in zien, zal dat ook zo zien.

patrickve 25 mei 2021 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9685940)

Bataclan vergeten ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Salah_Abdeslam

Den Ardennees 25 mei 2021 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9686324)
Ik zou gewoon een subforum aanmaken met als titel 'spraakmakend'.
Daar onder kan dan telkens een topic komen die op dat moment; zoals de naam zelf aangeeft, spraakmakend is. Eens die periode voorbij is, kunnen dit soort onderwerpen dan in een reeds bestaand themaforum ondergebracht worden. Het debat over Jürgen Conings, hoort m.i. thuis bij maatschappij en samenleving.
Verder is de gekozen naam' De Jürgen' inderdaad nogal partijdig. Maar goed, ... opletten dat we hier geen infractie voor krijgen. Want wie hier een persoonlijke aanval wil in zien, zal dat ook zo zien.

zeer interessante suggestie

Jay-P. 25 mei 2021 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9686378)

Nu dat ge't zegt: die is toen ook gaan lopen.

stab 25 mei 2021 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9686227)

Ik begrijp die 'de' wel.

Ge bedoelt dat toch als grap , hoop ik?
Zoniet , Tu Quoque.

vlijmscherp 25 mei 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9686378)

idd, hij is weggelopen, maw niets gedaan. Maar wel terecht als terrorist benoemd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be