Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vaccins zullen niet helpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259256)

fred vanhove 27 mei 2021 08:08

Vaccins zullen niet helpen

In feite zijn we nauwelijks begonnen met vaccineren ik bedoel dan wereldwijd en het wordt al heel duidelijk dat dit een flop gaat worden
Ik vrees er voor dat September alles weer op slot zal gaan.....

Wie nu nog steeds gelooft dat dit een natuurlijk virus is moet wel heel naïef zijn als je het mij vraagt.

Het gidsland inzake vaccineren gaat alweer verstrengen en ze mogen zelfs al bijna hun eiland niet meer af:roll:

https://www.demorgen.be/nieuws/meest...t-vk~b3d5e3d2/

Hoofdstraat 27 mei 2021 08:32

natuurlijk gaan vaccins niet echt helpen, dat weten we al lang betreft corona verkoudheden. Het komt er gewoon op neer het virus te aanvaarden en ermee leren leven zonder telkens in paniek te schieten.

Bovenbuur 27 mei 2021 15:23

Niet zeiken, gewoon iedereen prikken, eventueel een booster voor het winterseizoen, en wat er dan nog doorheen komt dat accepteren we dan maar gewoon. Maar dat is heel wat minder dan waar je het zonder vaccinaties over hebt, en als we nu met zijn allen gaan roepen "maar met vaccinaties is er ook nog een beetje corona, dus laat je vooral niet vaccineren" dan zitten we nog jaren in een lockdown.

stab 27 mei 2021 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9688453)
Niet zeiken, gewoon iedereen prikken, eventueel een booster voor het winterseizoen, en wat er dan nog doorheen komt dat accepteren we dan maar gewoon. Maar dat is heel wat minder dan waar je het zonder vaccinaties over hebt, en als we nu met zijn allen gaan roepen "maar met vaccinaties is er ook nog een beetje corona, dus laat je vooral niet vaccineren" dan zitten we nog jaren in een lockdown.

En u bent een wetenschapper ?

fred vanhove 27 mei 2021 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9688453)

Sowieso denk ik dat we ook met vaccineren nog jaren in een Lockdown zullen zitten. Of toch met hele perioden. Volgens mij is de kans heel groot dat het in de herfst alweer prijs is. Een variant die komt piepen.....zo ene uit wat hebben we nog niet gehad euh uit Madagascar bv en het is koekenbak.

De schoofzak 27 mei 2021 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9688458)
En u bent een wetenschapper ?

Ik ben geen bioloog of een van zijn ondervarianten, vb. virologie.
Tegelijk ben ik geen oer-pessimist.

Het kan dus perfect dat de pandemie nog een jaar of vijf heftig gaat doorwoeden.
Maar het kan ook dat door de huidige en mogelijks nog volgende vaccinaties, de pandemie binnen perken gehouden zou worden.
Binnen de perken: geen crisis-situaties in de ziekenhuizen.

We zien wel.
Alleszins ikzelf ga niet op hol slaan bij elk bericht dat door biologen verspreid, en door journalisten mis of gedeeltelijk geïnterpreteerd gebracht wordt om hun lees- of kijkcijfers op te krikken.

edwinp 27 mei 2021 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9688467)
Sowieso denk ik dat we ook met vaccineren nog jaren in een Lockdown zullen zitten. Of toch met hele perioden. Volgens mij is de kans heel groot dat het in de herfst alweer prijs is. Een variant die komt piepen.....zo ene uit wat hebben we nog niet gehad euh uit Madagascar bv en het is koekenbak.

angsthazen...

ELKE variant die tot nu toe is ontdekt wordt 'gedekt' door de vaccins, een beetje optimisme is dus op zijn plaats

Kodo Kodo 27 mei 2021 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9688467)
Sowieso denk ik dat we ook met vaccineren nog jaren in een Lockdown zullen zitten.

Juist, en omgekeerd waren de lockdowns ook zonder "vaccins" (die er geen zijn) voor 90% overbodig.

Der Wanderer 27 mei 2021 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9688470)
Ik ben geen bioloog of een van zijn ondervarianten, vb. virologie.
Tegelijk ben ik geen oer-pessimist.

Het kan dus perfect dat de pandemie nog een jaar of vijf heftig gaat doorwoeden.
Maar het kan ook dat door de huidige en mogelijks nog volgende vaccinaties, de pandemie binnen perken gehouden zou worden.
Binnen de perken: geen crisis-situaties in de ziekenhuizen.

We zien wel.
Alleszins ikzelf ga niet op hol slaan bij elk bericht dat door biologen verspreid, en door journalisten mis of gedeeltelijk geïnterpreteerd gebracht wordt om hun lees- of kijkcijfers op te krikken.

Kortom: ge zijt gevaccineerd en met dat goed weer in het verschiet wilt ge het er ook weer eens van nemen. 8-)

quercus 27 mei 2021 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9688151)
In feite zijn we nauwelijks begonnen met vaccineren ik bedoel dan wereldwijd en het wordt al heel duidelijk dat dit een flop gaat worden
Ik vrees er voor dat September alles weer op slot zal gaan.....

Wie nu nog steeds gelooft dat dit een natuurlijk virus is moet wel heel naïef zijn als je het mij vraagt.

Het gidsland inzake vaccineren gaat alweer verstrengen en ze mogen zelfs al bijna hun eiland niet meer af:roll:

https://www.demorgen.be/nieuws/meest...t-vk~b3d5e3d2/

Fred jongen, je bent de Cassandra van het forum... 8-)

Gipsy 27 mei 2021 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9688514)
Fred jongen, je bent de Cassandra van het forum... 8-)

Hij jaagt me ook schrik aan dat ik nooit meer China of Thailand etc zal zien. Anderzijds kreeg ik vandaag een mail binnen dat er een covid outbreak is in de containerhaven van Yantian (Shenzhen) vlak tegen Hong Kong en dat een deel van de haven is afgesloten met gevolg dat schepen naar Europa etc gecanceld worden. Het blijft shit ook in China.

Weyland 27 mei 2021 17:47

Het angstaanjagendste is niet het nieuws dat gebracht wordt, maar de menselijke omgang ermee.

Rudy 27 mei 2021 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9688496)
Kortom: ge zijt gevaccineerd en met dat goed weer in het verschiet wilt ge het er ook weer eens van nemen. 8-)

Hoe zou je zelf zijn.
Ik zat daarjuist op mijn favoriet terras met mijn tweede blauwe Chimay. Alleen.
Komt er een koppel langs, en gelet er geen tafel vrij is, en gelet op mijn mensvriendelijk karakter nodig ik hen uit aan mijn tafel te komen zitten.
Vraagt de madam al lachend "je bent toch ingespoten ?".
Ik heb "ja" geantwoord, ook al heb ik niet gezegd met wat. Maar de madam voelde zich op haar gemak.
Rare tijden.

Der Wanderer 27 mei 2021 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9688555)
Hoe zou je zelf zijn.
Ik zat daarjuist op mijn favoriet terras met mijn tweede blauwe Chimay. Alleen.
Komt er een koppel langs, en gelet er geen tafel vrij is, en gelet op mijn mensvriendelijk karakter nodig ik hen uit aan mijn tafel te komen zitten.
Vraagt de madam al lachend "je bent toch ingespoten ?".
Ik heb "ja" geantwoord, ook al heb ik niet gezegd met wat. Maar de madam voelde zich op haar gemak.
Rare tijden.

Ik vind "ingespoten" ook al een cringy woord. Gelukkig is er ook 'inenting'.

Rudy 27 mei 2021 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9688562)
Ik vind "ingespoten" ook al een cringy woord. Gelukkig is er ook 'inenting'.

"inenten" klinkt inderdaad iets beschaafder. Het was lokaal dialect. Het woord "inenten" wordt hier niet zo veel gebruikt.

maddox 27 mei 2021 19:57

Ik vraag me af hoe onze politici hun zakken hiermee kunnen vullen. da's de enige vraag die ik nog niet beantwoord gekregen heb.

Dat Big Pharma op rozen zit is wel duidelijk.

Maar als onze (r)overheid zo blijft doorgaan, gaat het hele systeem op de schop.

quercus 27 mei 2021 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9688548)
Hij jaagt me ook schrik aan dat ik nooit meer China of Thailand etc zal zien. Anderzijds kreeg ik vandaag een mail binnen dat er een covid outbreak is in de containerhaven van Yantian (Shenzhen) vlak tegen Hong Kong en dat een deel van de haven is afgesloten met gevolg dat schepen naar Europa etc gecanceld worden. Het blijft shit ook in China.

Ik hoorde deze avond op het nieuws een viroloog die wees op de nefaste gewoonte van nogal wat Chinezen om onder meer ook vleermuizen op het menu te plaatsen. Ze gaan die beestjes (die vol zitten met corona-virussen waartegen zijzelf bestand zijn) dan vangen in grotten in zuid China. De Chinese overheid zou best eens het verhandelen en verorberen van bepaalde diersoorten radicaal verbieden.

Bierke 27 mei 2021 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9688604)
Ik hoorde deze avond op het nieuws een viroloog die wees op de nefaste gewoonte van nogal wat Chinezen om onder meer ook vleermuizen op het menu te plaatsen. Ze gaan die beestjes (die vol zitten met corona-virussen waartegen zijzelf bestand zijn) dan vangen in grotten in zuid China. De Chinese overheid zou best eens het verhandelen en verorberen van bepaalde diersoorten radicaal verbieden.

Meteen maar doortrekken en wereldwijd, iets voor WHO:
https://www.rivm.nl/wilde-knaagdiere...ekteverwekkers

Rudy 27 mei 2021 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9688604)

Een gebakken virus is onschadelijk.

quercus 27 mei 2021 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9688624)
Een gebakken virus is onschadelijk.

Dat zal wel, maar de besmetting gebeurt bij het vangen en manipuleren van de nog levende vleermuizen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be