![]() |
Annemie vindt taalgebruik als "kloten" niet kunnen
VLD-politica Annemie Neyts stoort
zich aan de "ruwe taal" van haar collega's. "Al die genitaliën...waar moet dat eindigen?", vraagt ze zich af in Het Laatste Nieuws. Volgens Neyts gaat er geen week voor- bij zonder dat één van haar collega's het woord "kloten" in de mond neemt. De kwaal begon met Bert Anciaux' "klotedossier" van de nachtvluchten. Zelfs Herman De Croo is besmet. Hij vond dat Verhofstadt de partij "ideo- logische kloten aan haar lijf" heeft gegeven. Gerolf Annemans zei dan weer dat "hij de journalisten goed bij hun kloten" had. En Renaat Landuyt "erfde de klote-auto" van Bert Anciaux. [size=4]Het is verdomme godgeklaagd !!![/size] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze denkt bij zichzelf: "Niet omdat ik tetten heb, moet ik dat allemaal slikken".
|
Citaat:
|
Nu praten de politici eens duidelijke taal die we verstaan.........
|
Citaat:
|
Duidelijke taal waar we geen bal/zak aan hebben.
|
annemie brusselt... annemie brosselt ja !!
Brusselmans kan er een boek over beginnen schrijven... "de ongeschoren zuurpruim !! "de remedie voor mannen met een te hoog libido !!" "liever een sappige frisse kutje, met een flitsende clitoris... dan een uitgedroogde flamoes, met een droge stoppel, waar ge een bus glijmiddel moet op uitgieten" of "kut-kom(kom)me(r)(n)taar van een kutwijf"... zou Herman Brusselmans zeggen |
Annemie Neyts heeft een punt. Politici horen zich een beetje netjes te gedragen en uit te drukken. Al dat infantiel gebruik van scheldproza is nergens goed voor. Maar ja, sommigen willen liever opvallen door hun woordkeuze dan dan door de inhoud van hun betoog. In zo'n gevallen stelt de inhoud meestal ook niet veel voor.
|
Citaat:
|
Wat wilt ge met een naam als “uit de broek”
Je zou voor minder een hekel krijgen aan die lullen. |
Je zou de geluidsbanden van een doorsnee parlementaire of senaatszitting moeten horen. Dan zijn uitdrukkingen zoals "kloten" nog vriendelijk.
|
inderdaad, tijd om over kutdossiers en kutauto's te spreken! vrouwen aan de macht!!! :-D
|
Citaat:
Of "evolueren" we soms naar een cultuur van puberteitperikelen? Uiteraard staat het iedereen vrij om zulke uitlatingen te doen. Vrijheid van meningsuiting enzo. Maar ik keur het af, en dat is dan weer mijn goed recht. |
Citaat:
|
Het aantal makeup vakjes heeft de verkoopscijfers niet opgedreven, de "natuurlijk" gevormde ergonomische "versnellingspook" heeft daarentegenover het aantal echtscheidingen sterk opgejaagd.
|
Citaat:
|
Ik hou bij mijn woordgebruik vrij veel rekening met de omstandigheden en vooral met de toehoorders.
Dus soms zeg ik al eens iets kernachtiger. Maar niet zo vlug onnodig kwetsend. Graag veel pittig en gekleurd. Tegenover klanten: dubbel afgemeten. (dus nooit zoals Filip den taaie de van Sexen Klootburg: een miljoen kiezers zullen mij op hun weg tegenkomen ....) En om op Neyts te antwoorden: waar eindigt dat, al die genitaliën? Wel: genitaliën eindigen vaak in andere genitaliën. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be