Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Van Damme: dertigers worden niet zwaar ziek + vaccinatie voorkomt mutaties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259273)

Der Wanderer 28 mei 2021 21:07

Van Damme: dertigers worden niet zwaar ziek + vaccinatie voorkomt mutaties

Alweer twee opmerkelijke beweringen:

https://www.hln.be/binnenland/pierre...teit~a464fa46/

1.40: geeft hij hier nu te kennen dat voor dertigers vaccinatie ook overbodig is, behalve uit 'solidariteit' (terwijl die solidariteit m.i. dan ook kan door besmet te raken, a fortiori als anderen gevaccineerd zijn). Is dat niet zelfs een wat roekeloze stelling? :-) (Ik had gedacht dat het bij dertigers wel degelijk nog een positieve risico-baten-verhouding impliceerde).

3.03: wat hij hier zegt, is me volkomen duister: hoe zou vaccinatie 'onrechtstreeks' mutaties 'voorkomen'?

Svennies 28 mei 2021 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9689401)

1.40: geeft hij hier nu te kennen dat voor dertigers vaccinatie ook overbodig is, behalve uit 'solidariteit' (terwijl die solidariteit m.i. dan ook kan door besmet te raken, a fortiori als anderen gevaccineerd zijn). Is dat niet zelfs een wat roekeloze stelling? :-) (Ik had gedacht dat het bij dertigers wel degelijk nog een positieve kosten-verhouding impliceerde).

3.03: wat hij hier zegt, is me volkomen duister: hoe zou vaccinatie 'onrechtstreeks' mutaties 'voorkomen'?

Dat noemen we tegenwoordig "een Van Ranstje doen"....

En zeggen dat die daarvoor naar de universiteit hebben moeten gaan ,of denken die dat al de rest van de bevolking uit debielen bestaat die je alles kunt wijsmaken en daarbij het zotste eerst....

Boa 27 oktober 2021 19:30

Oei, de cijfers zijn terug aan het stijgen. Ik dacht dat volgens expert Van Damme vaccineren van jongeren een impact zou hebben op de cijfers. En op de verspreiding en op de mutaties.

Als je zo veel fout kan zijn, ben je dan nog expert?

Rudy 27 oktober 2021 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9689402)
Dat noemen we tegenwoordig "een Van Ranstje doen"....

Tegenwoordig klinkt een Vandammetje of Molenberghske beter.
Ik hoop dat ze er ooit een biermerk van maken.

Mambo 27 oktober 2021 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9801519)
Tegenwoordig klinkt een Vandammetje of Molenberghske beter.
Ik hoop dat ze er ooit een biermerk van maken.

Toch geen trappist of we hebben weer heiligen er bij.

Dadeemelee 27 oktober 2021 21:20

Citaat:

1.40: geeft hij hier nu te kennen dat voor dertigers vaccinatie ook overbodig is, behalve uit 'solidariteit' (terwijl die solidariteit m.i. dan ook kan door besmet te raken, a fortiori als anderen gevaccineerd zijn). Is dat niet zelfs een wat roekeloze stelling? :-) (Ik had gedacht dat het bij dertigers wel degelijk nog een positieve risico-baten-verhouding impliceerde).

Het is heel simpel: antivaxxers de volle pot laten betalen voor hun behandeling als ze toch Covid krijgen.

Hoofdstraat 27 oktober 2021 21:34

Citaat:

Een vaccin wakkert net mutaties aan, wat voor debiel is die Van damme? 8O

Je kunt zeggen dat besmettingen inperken de mutaties inperkt, maar dat is tijdelijk en vaccins duwen het virus vlugger richting resistentie. Dat is basiskennis virologische evolutie.

En dertigers hebben er geen nut aan, enkel nadeel. En dat voor 6 maanden werking, ongelofelijk.

Dadeemelee 27 oktober 2021 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9801542)
Een vaccin wakkert net mutaties aan, wat voor debiel is die Van damme? 8O

Je kunt zeggen dat besmettingen inperken de mutaties inperkt, maar dat is tijdelijk en vaccins duwen het virus vlugger richting resistentie. Dat is basiskennis virologische evolutie.

En dertigers hebben er geen nut aan, enkel nadeel. En dat voor 6 maanden werking, ongelofelijk.

Wat is uw hoogste diploma?

vanderzapig 27 oktober 2021 21:38

Citaat:

Gedurende de korte periode dat de gevaccineerden immuun zijn, kunnen de virussen zich onder hen minder vermenigvuldigen. Minder kopieën betekent minder mutaties.

Maar het virus evolueert niet met mutatie alleen. Het evolueert met een combinatie van mutatie en selectie. En de gebrekkige bescherming van de vaccins selecteert resistente mutanten. Om dezelfde reden dat een halve kuur antibiotica resistente bacteriën kweekt.

Dadeemelee 27 oktober 2021 21:41

Boa 27 oktober 2021 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9801547)

Ben je nog een expert als je vaak fout bent? Of beslissen ze dat bij VTM en de VRT?

Hoofdstraat 27 oktober 2021 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9801547)

Blijkbaar wel, de forumvirologen hebben zaken veel beter voorspeld dan die Van damme.

Dadeemelee 27 oktober 2021 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9801559)
Ben je nog een expert als je vaak fout bent? Of beslissen ze dat bij VTM en de VRT?

Ik ben nog altijd benieuwd over het diploma van Hoofdstraat. Ik gok op phD in virologie.

Met uiteraard een postdoc in Oxford. :-P

Hoofdstraat 27 oktober 2021 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9801544)
Wat is uw hoogste diploma?

Technisch A2 met heel wat natuurkunde in verwerkt, proud of it. Ik voel me in goed gezelschap, Van Damme is ronduit een leugenaar want hij is hiervan ook op de hoogte.

Vaccines Are Pushing Pathogens to Evolve
https://www.quantamagazine.org/how-v...olve-20180510/

Just as antibiotics breed resistance in bacteria, vaccines can incite changes that enable diseases to escape their control. Researchers are working to head off the evolution of new threats.

Recent research suggests, however, that some pathogen populations are adapting in ways that help them survive in a vaccinated world, and that these changes come about in a variety of ways. Just as the mammal population exploded after dinosaurs went extinct because a big niche opened up for them, some microbes have swept in to take the place of competitors eliminated by vaccines.

Immunization is also making once-rare or nonexistent genetic variants of pathogens more prevalent, presumably because vaccine-primed antibodies can’t as easily recognize and attack shape-shifters that look different from vaccine strains. And vaccines being developed against some of the world’s wilier pathogens — malaria, HIV, anthrax — are based on strategies that could, according to evolutionary models and lab experiments, encourage pathogens to become even more dangerous.

Hoofdstraat 27 oktober 2021 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9801561)
Ik ben nog altijd benieuwd over het diploma van Hoofdstraat. Ik gok op phD in virologie.

Met uiteraard een postdoc in Oxford. :-P

Het is gewoon logica, als je iedereen vaccineert zal een variant die het vaccin kan omzeilen vlugger dominant worden. Simpeler dan dit kan het niet worden.

Dadeemelee 27 oktober 2021 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9801565)
Het is gewoon logica, als je iedereen vaccineert zal een variant die het vaccin kan omzeilen vlugger dominant worden. Simpeler dan dit kan het niet worden.

Och ja het is gewoon logica.
Waarom nog universiteiten?
Gewoon wat Googelen en logica en je kan dan phD virologen op hun fouten wijzen.

Erw 27 oktober 2021 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9801545)
Gedurende de korte periode dat de gevaccineerden immuun zijn, kunnen de virussen zich onder hen minder vermenigvuldigen. Minder kopieën betekent minder mutaties.

Maar het virus evolueert niet met mutatie alleen. Het evolueert met een combinatie van mutatie en selectie. En de gebrekkige bescherming van de vaccins selecteert resistente mutanten. Om dezelfde reden dat een halve kuur antibiotica resistente bacteriën kweekt.

Er is ook het gegeven dat een mutatie willekeurig is.
Het kan evengoed beter als slechter uitdraaien voor het virus. De invloed van de factor selectie is waarschijnlijk tien of meer -voud van replicatie>mutatie.

Erw 27 oktober 2021 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9801570)

Jij blijft maar de kern negeren: dat een expert advies levert volgens loonzakje ipv volgens expertise. Dat laatste is dan gewoon zelfs niet relevant.
Maar je blijft blaten en je van krommenaas gebaren.
Menier Doktoor kan niet liegen...

Hoofdstraat 27 oktober 2021 22:27

Citaat:

Virologie is evolutie en evolutie is de wiskundige wisselwerking tussen leven en omgeving, dit soort logica staat daarin centraal. Als je de omgeving aanpast dan zorgt evolutie ervoor dat het leven zich daaraan aanpast.

Wat we nu aan het doen zijn is enorm rommelen met die omgeving, dat is niet te ontkennen.

----
Vaccines Are Pushing Pathogens to Evolve
https://www.quantamagazine.org/how-v...olve-20180510/

Just as antibiotics breed resistance in bacteria, vaccines can incite changes that enable diseases to escape their control. Researchers are working to head off the evolution of new threats.

Recent research suggests, however, that some pathogen populations are adapting in ways that help them survive in a vaccinated world, and that these changes come about in a variety of ways. Just as the mammal population exploded after dinosaurs went extinct because a big niche opened up for them, some microbes have swept in to take the place of competitors eliminated by vaccines.

Immunization is also making once-rare or nonexistent genetic variants of pathogens more prevalent, presumably because vaccine-primed antibodies can’t as easily recognize and attack shape-shifters that look different from vaccine strains. And vaccines being developed against some of the world’s wilier pathogens — malaria, HIV, anthrax — are based on strategies that could, according to evolutionary models and lab experiments, encourage pathogens to become even more dangerous.

Hoofdstraat 27 oktober 2021 22:32

Citaat:

Het komt erop aan te luisteren naar deze die er geen financieel gewin uit halen. Van Damme is hoofd geworden van Vaccinopolis, een cash cow.

Vaccinoloog Geert Vanden Bossche zegt hetzelfde
https://forum.politics.be/showthread.php?t=258166

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be