Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De beste 'constructie' opzetten...... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259293)

bembem 30 mei 2021 16:47

De beste 'constructie' opzetten......

aka de meest voordelige............

Casus vr fiscaal/tax-experten:

De dees is nu mede-proprietaire v de gezinswoning + huisje in le Sud de la France (nabij Patrick xD). Bij elkaar opgeteld zou het om +-560 000e gaan.

Ik ben feitelijk niet geinteresseerd om er zelf te wonen.

Wat is/zou voor mij het voordeligste zijn gelet op het feit dat ik gekort zou worden ivm uitkering als ik er niet m'n hoofdverblijfplaats v maak.

Dus voor mij is het beter het te verkopen(?)

Ik & de zus waren dit sowieso v plan. Maar nu stelt zich de vraag of het effectief wel de beste oplossing zou zijn.

Pls enlighten me......... thx.

bembem 30 mei 2021 16:51

Mja, net nu ik dus dit jaar nog huurpremie zou krijgen.

:? :? #Merci pr le cadeau empoisonne......

Marie van de koster 30 mei 2021 16:51

Bent u voor de helft mede-eigenaar of voor een derde?

bembem 30 mei 2021 16:52

Vr de helft.......

Marie van de koster 30 mei 2021 16:53

Gemeenschappelijke eigendom leidt gemakkelijk tot conflicten. Denk aan verzekering en onderhoud waarvoor moet betaald worden.
Mijn raad : verkopen!

bembem 30 mei 2021 16:58

Ja dat in BE heeft maandelijks zo'n 300e kosten (algemene + onroerende vrheffing), het zou voor een 900 a 1000e (mss zelfs meer?) kunnen te huur gesteld worden maar men is nooit zeker of dat geen extra problemen oplevert (wanbetaler(s), slijtage.....) :? :?

Anderzijds, moest ik naar het buitenland verkassen zou het mss toch voordelig zijn het achter de hand te houden, of het simpelweg als investering behouden(?)

bembem 30 mei 2021 17:02

Ik ben eigenlijk best wel pissed, net nu ik een evenwicht had gevonden valt dit op m'n nek. Ook ben ik bang v verkeerde keuzes te maken, mezelf ih zak zetten.........

maddox 30 mei 2021 17:45

U bent niet de meest geschikte persoon om huisbaas te zijn. (te begripvol?)

Verhuren is dus geen optie. Dan is verkoop de snelle oplossing.

IJsboer 30 mei 2021 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9690498)

De dees is nu mede-proprietaire v de gezinswoning + huisje in le Sud de la France (nabij Patrick xD). Bij elkaar opgeteld zou het om +-560 000e gaan.

Wat is/zou voor mij het voordeligste zijn gelet op het feit dat ik gekort zou worden ivm uitkering als ik er niet m'n hoofdverblijfplaats v maak.

Ik & de zus waren dit sowieso v plan. Maar nu stelt zich de vraag of het effectief wel de beste oplossing zou zijn.

Ik ben fiscaal krachtig genoeg om iets te kopen en te verhuren maar ik doe het bewust niet want de winst die je erop maakt is al de miserie niet waard vind ik.

bembem 30 mei 2021 18:47

Sowieso denk ik het te verkopen. Gezien zoals Marie zegt er toch maar zever van komt.

wagner.666 30 mei 2021 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9690498)

Het beste da je kunt doen is de uitslag van de erfenis kwestie afwachten, de notaris zal wel zien hoe het in elkaar geflanst is.

bembem 30 mei 2021 18:53

Mja...........

Xenophon 30 mei 2021 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9690594)
Mja...........

Verkopen en verbrassen.

Zo snel mogelijk.

bembem 30 mei 2021 19:27

Ewwwwwwwwwwwww

pajoske 30 mei 2021 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9690618)
Ewwwwwwwwwwwww

Verhuren in Frankrijk. Dat is ver om eens iets te controleren hé.

bembem 30 mei 2021 19:44

Nee geen verhuur, enkel pied a terre als we het behouden........

pajoske 30 mei 2021 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9690632)
Nee geen verhuur, enkel pied a terre als we het behouden........

Daar zitten toch wel kosten aan. Taxes foncière, (fictieve) inkomstenbelastingen betalen in België, aansluitingen electriciteit, verwarming. EN ge moet een ganse winter stoken zodat de leidingen niet bevriezen. Als ge niks verhuurt is dat toch duur.

IJsboer 30 mei 2021 20:57

Beter verkopen

Verhuren is voor hollanders

bembem 30 mei 2021 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9690660)
Daar zitten toch wel kosten aan. Taxes foncière, (fictieve) inkomstenbelastingen betalen in België, aansluitingen electriciteit, verwarming. EN ge moet een ganse winter stoken zodat de leidingen niet bevriezen. Als ge niks verhuurt is dat toch duur.

Mja........ het maakt deel uit v een compound, electr. verwarming... zitten ih pakket....... maar ik begrijp wat je bedoelt, het is sowieso een extra kost.

pajoske 30 mei 2021 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9690675)
Mja........ het maakt deel uit v een compound, electr. verwarming... zitten ih pakket....... maar ik begrijp wat je bedoelt, het is sowieso een extra kost.

Wat bedoel je met compound? Vergelijkbaar met bv een bewaakte appartementsblok zoals ik dat in Azië zag? Of bv vakantiewoning op een domein? Dan betaal je gemeenschappelijke kosten (bv o.a. wegenonderhoud) aan de gemeenschap. EN dat kan ook veel geld zijn. Maar die taxes moet je toch betalen denk ik.
Zal wel afhangen van wat die compound inhoudt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be