![]() |
De beste 'constructie' opzetten......
aka de meest voordelige............
Casus vr fiscaal/tax-experten: De dees is nu mede-proprietaire v de gezinswoning + huisje in le Sud de la France (nabij Patrick xD). Bij elkaar opgeteld zou het om +-560 000e gaan. Ik ben feitelijk niet geinteresseerd om er zelf te wonen. Wat is/zou voor mij het voordeligste zijn gelet op het feit dat ik gekort zou worden ivm uitkering als ik er niet m'n hoofdverblijfplaats v maak. Dus voor mij is het beter het te verkopen(?) Ik & de zus waren dit sowieso v plan. Maar nu stelt zich de vraag of het effectief wel de beste oplossing zou zijn. Pls enlighten me......... thx. |
Mja, net nu ik dus dit jaar nog huurpremie zou krijgen.
:? :? #Merci pr le cadeau empoisonne...... |
Bent u voor de helft mede-eigenaar of voor een derde?
|
Vr de helft.......
|
Gemeenschappelijke eigendom leidt gemakkelijk tot conflicten. Denk aan verzekering en onderhoud waarvoor moet betaald worden.
Mijn raad : verkopen! |
Ja dat in BE heeft maandelijks zo'n 300e kosten (algemene + onroerende vrheffing), het zou voor een 900 a 1000e (mss zelfs meer?) kunnen te huur gesteld worden maar men is nooit zeker of dat geen extra problemen oplevert (wanbetaler(s), slijtage.....) :? :?
Anderzijds, moest ik naar het buitenland verkassen zou het mss toch voordelig zijn het achter de hand te houden, of het simpelweg als investering behouden(?) |
Ik ben eigenlijk best wel pissed, net nu ik een evenwicht had gevonden valt dit op m'n nek. Ook ben ik bang v verkeerde keuzes te maken, mezelf ih zak zetten.........
|
U bent niet de meest geschikte persoon om huisbaas te zijn. (te begripvol?)
Verhuren is dus geen optie. Dan is verkoop de snelle oplossing. |
Citaat:
|
Sowieso denk ik het te verkopen. Gezien zoals Marie zegt er toch maar zever van komt.
|
Citaat:
|
Mja...........
|
Citaat:
Zo snel mogelijk. |
Ewwwwwwwwwwwww
|
Citaat:
|
Nee geen verhuur, enkel pied a terre als we het behouden........
|
Citaat:
|
Beter verkopen
Verhuren is voor hollanders |
Citaat:
|
Citaat:
Zal wel afhangen van wat die compound inhoudt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be