Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   maatregelen dienen verboden te worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259305)

gunter5148 31 mei 2021 16:25

maatregelen dienen verboden te worden

Op 8 april verbood het Duitse Weimar district gerechtshof de mondmaskerplicht, het "sociale afstandshouden" en de "snelle testen" in 2 scholen, nadat een bezorgde moeder van kinderen van 8 en 14 een rechtszaak aanspande tegen de 2 scholen.
In het vonnis is duidelijk te lezen dat deze "maatregelen" schade berokkenen aan de psychische, de psychologische en pedagogische ontwikkeling van kinderen, en bij uitbreiding, dat alle maatregelen ongrondwettelijk zijn.
In het vonnis wordt verwezen naar een WHO bulletin van oktober 2020, waarin gemeld wordt dat de overlijdenkans voor iemand die met "corona" besmet geraakte, slechts 0,23% bedraagt, gelijkaardig aan een milde influenza epidemie.

Kunnen wij in België nog rekenen op de scheiding der machten???

Zephyrkaos 31 mei 2021 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9691175)
Op 8 april verbood het Duitse Weimar district gerechtshof de mondmaskerplicht, het "sociale afstandshouden" en de "snelle testen" in 2 scholen, nadat een bezorgde moeder van kinderen van 8 en 14 een rechtszaak aanspande tegen de 2 scholen.
In het vonnis is duidelijk te lezen dat deze "maatregelen" schade berokkenen aan de psychische, de psychologische en pedagogische ontwikkeling van kinderen, en bij uitbreiding, dat alle maatregelen ongrondwettelijk zijn.
In het vonnis wordt verwezen naar een WHO bulletin van oktober 2020, waarin gemeld wordt dat de overlijdenkans voor iemand die met "corona" besmet geraakte, slechts 0,23% bedraagt, gelijkaardig aan een milde influenza epidemie.

Kunnen wij in België nog rekenen op de scheiding der machten???

De familierechter was niet bevoegd voor de hem voorgelegde vraag, zei de Thüringer Hogere Regionale Rechtbank (OLG) in Jena woensdag. De rechterlijke controle van staatsbesluiten voor Corona-bescherming is "uitsluitend bij de administratieve rechtbanken". Eerder berichtten verschillende media over het besluit.

Rechter in Weimar werkte met mensen zoals viruswaarheid , daroom ook deze dwaze beslissing die per direct naar de prullenbag vlog

gunter5148 31 mei 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9691214)
De familierechter was niet bevoegd voor de hem voorgelegde vraag, zei de Thüringer Hogere Regionale Rechtbank (OLG) in Jena woensdag. De rechterlijke controle van staatsbesluiten voor Corona-bescherming is "uitsluitend bij de administratieve rechtbanken". Eerder berichtten verschillende media over het besluit.

Rechter in Weimar werkte met mensen zoals viruswaarheid , daroom ook deze dwaze beslissing die per direct naar de prullenbag vlog

"dwaze" beslissing....
Ik weet in welk kamp U staat.
U ziet er geen graten in kinderen te mishandelen dan?

denkimi 31 mei 2021 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9691221)
"dwaze" beslissing....
Ik weet in welk kamp U staat.
U ziet er geen graten in kinderen te mishandelen dan?

Ik denk dat ik al redelijk zeker weet in welke leeftijdscategorie ik zephyr mag indelen.

Hoofdstraat 31 mei 2021 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9691214)

Betreft kinderen is de sterftegraad quasi onbestaande, die rechter heeft groot gelijk.

gunter5148 1 juni 2021 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9691311)
Betreft kinderen is de sterftegraad quasi onbestaande, die rechter heeft groot gelijk.

Wat men onze kinderen aandoet is voor mij pure mishandeling. Niet meer of minder

Jan Janssen 1 juni 2021 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9691841)
Wat men onze kinderen aandoet is voor mij pure mishandeling. Niet meer of minder

Iemand die bij mij werkt was te straks aan het vertellen dat haar kind wenend thuis komt van de koppijn van hele dag dat masker aan school moeten dragen. in de winter te koud, nu zitten die daar in een snik hete klas.

fred vanhove 1 juni 2021 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9691236)
Ik denk dat ik al redelijk zeker weet in welke leeftijdscategorie ik zephyr mag indelen.

Ja dat is niet moeilijk. Of wat had je nu gedacht ? Dat de meerderheid op dit forum gepensioneerden zijn is toch al lang geweten. Van teenagers en of twintigers zal je hier niet veel lezen.

gunter5148 1 juni 2021 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9691842)
Iemand die bij mij werkt was te straks aan het vertellen dat haar kind wenend thuis komt van de koppijn van hele dag dat masker aan school moeten dragen. in de winter te koud, nu zitten die daar in een snik hete klas.

godgeklaagd. echt godgeklaagd. en waar zitten niet de ECHTE politici, die de kindermishandelaars een halt toeroepen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be