Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Viroloog Van Ranst geeft toe dat hij pers manipuleerde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259382)

thePiano 4 juni 2021 10:52

Viroloog Van Ranst geeft toe dat hij pers manipuleerde

Viroloog Marc Van Ranst heeft op 22 januari 2019 toegegeven dat hij de pers manipuleert aan het begin van een pandemie. Dat deed hij tijdens een lezing in het Londense Chatham House. Als case gaf hij voorbeelden van zijn manipulatie tijdens de Mexicaanse griep in 2009.

Meer dan een jaar voor er sprake was van Covid-19 in België gaf Van Ranst een spraakmaakende lezing in Londen. Hij gaf er aan tal van geleerden een cursus hoe je angst en paniek kan zaaien, hoe je de pers kan manipuleren en hoe je kan inspelen op politici aan het begin van een pandemie. Aan de hand van concrete voorbeelden, zoals gepubliceerde krantenartikels, toonde de viroloog hoe hij in 2009 angst creëerde bij de Belgische bevolking.

Onder andere de vermelding van het aantal doden per dag is volgens Van Ranst een belangrijke parameter om angst te creëren. Tijdens de Mexicaanse Griep ging het destijds over 7 doden per dag. "Evenveel als tijdens een gewone griep.", klonk het terwijl het publiek met geleerden eens cynisch moest lachen.

Video: https://vimeo.com/320913130

Jan Janssen 4 juni 2021 10:53

oud nieuws hier

De schoofzak 4 juni 2021 10:54

Was deze draad niet plezant genoeg misschien?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=259241

patrickve 4 juni 2021 10:54

Inderdaad, je weet het eerst op politics.be :-)

stab 4 juni 2021 10:56

Piano,
jongen , diene video is hier al een paar keren de revue gepasseerd , zenne!
maar ja, mag wel benadrukt worden.

HOUZEE ! 4 juni 2021 10:57

Het is wel relevant, maar de wakkere forum.politics.be-aanhanger is natuurlijk reeds geïnformeerd.

Veel mensen kunnen niet vatten wat voor een kwaadaardige duivel er in deze ogenschijnlijk lamme goedzak schuilgaat.

thePiano 4 juni 2021 11:30

Ah, sorry, ik was hier een paar jaar niet meer geweest. :)

HOUZEE ! 4 juni 2021 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano (Bericht 9694271)
Ah, sorry, ik was hier een paar jaar niet meer geweest. :)

Inderdaad, welkom terug trouwens! Hoe denk jij over heel deze situatie?

stab 4 juni 2021 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9694210)
Het is wel relevant, maar de wakkere forum.politics.be-aanhanger is natuurlijk reeds geïnformeerd.

Veel mensen kunnen niet vatten wat voor een kwaadaardige duivel er in deze ogenschijnlijk lamme goedzak schuilgaat.

Hebt ge het over den thePiano ?

Oma 4 juni 2021 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9694281)
Hebt ge het over den thePiano ?

Citaat:

Nee, hij heeft het over de bange schaapjes die van ranst nog steeds blijven geloven en zich nog laten vangen om zelfs vrijwillig als proefkonijnen ter beschikking te stellen voor het medisch mRNA experiment ondanks dat van ranst uitlegt hoe en op welke manier hij hun bedondert en manipuleert door angst aan te jagen.

HOUZEE ! 4 juni 2021 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9694314)
Nee, hij heeft het over de bange schaapjes die van ranst nog steeds blijven geloven en zich nog laten vangen om zelfs vrijwillig als proefkonijnen ter beschikking te stellen voor het medisch mRNA experiment ondanks dat van ranst uitlegt hoe en op welke manier hij hun bedondert en manipuleert door angst aan te jagen.

Helemaal waar maar het is mevrouw HOUZEE ! he ;-)

patrickve 4 juni 2021 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9694319)

Dat is niet erg woke-correct he :-)

Weyland 4 juni 2021 12:09

Ab Osterhaus met zijn whiskey is nochtans ook de moeite, die overigens ook aanwezig was in de zaal tijdens die lezing in het Chathamhuis. Wat een criminele bende.

thePiano 4 juni 2021 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9694274)
Inderdaad, welkom terug trouwens! Hoe denk jij over heel deze situatie?

Oh, kort gezegd: ik ben een anti-vaxxer.

Maar als men mij vraagt of ik al gevaccineerd ben zeg ik altijd ja. Dat bespaart me een heleboel gezaag en kritiek. :)

stab 4 juni 2021 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9694314)

Ja , okay , persoon Houzee , heeft het over mvr ; maar ik weet niet of hij (de man mvr) in betr video het ook had over sjoemelen met vaccins. Dacht het niet .

Mambo 4 juni 2021 12:36

Ik weet of Mvr de pers manipuleerd of dat de pers samen met Mvr ONS manipuleerd.

Dan is het een complot.
Allez een groter complot.

Oma 5 juni 2021 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9694319)

Excuseer, mevrouw HOUZEE. ;-)

Oma 5 juni 2021 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano (Bericht 9694333)
Oh, kort gezegd: ik ben een anti-vaxxer.

Maar als men mij vraagt of ik al gevaccineerd ben zeg ik altijd ja. Dat bespaart me een heleboel gezaag en kritiek. :)

Goed antwoord om gezaag en gezeur door azijnpissers en bemoeiallen te vermijden.

Van mij krijgen ze de telefoonnummer van mijn huisarts. :twisted:

Zephyrkaos 5 juni 2021 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9694368)
Ik weet of Mvr de pers manipuleerd of dat de pers samen met Mvr ONS manipuleerd.

Dan is het een complot.
Allez een groter complot.

is Fauci nog steets op de vlucht?

waar zijn de bewijzen dat Hillary Clinton is vermoord op Guantanamo Bay?

en wat met Bill Gates? daar was je toch ook over an het fantaseren?

is Trump opnieuw president geworden of niet? vraagen over vraagen :D

TV-verslaafde 5 juni 2021 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9695652)
Goed antwoord om gezaag en gezeur door azijnpissers en bemoeiallen te vermijden.

Van mij krijgen ze de telefoonnummer van mijn huisarts. :twisted:

:-)

Och. "Uiterste Nood" en de meesten dagen 6u later op als het niet van levensbelang is. Familie, vrienden.

Werk en geld sta je er. Voor de rest is er geen uiterste Nood. Ja, als je onder een bus beland...

"Maar ik ben de uiterlijke wereld beu, ik wil eraan of ik wil iets weten van het innerlijk." En toch stel je het nog uit.

Allemaal praatjes...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be