![]() |
Waterschaarste 'door' elektrische wagens???
Elektrische wagens binnenkort de oorzaak van wereldwijde waterschaarste?
Of het klopt daar zal verschil van mening over zijn. Uit het artikel de vergroening van de economie zou tot roene problemen kunnen leiden. 1. Elektrische auto’s zitten tjokvol chips: en voor de productie van één chip is 100 liter water nodig 2. Groene waterstof vergroot de vraag naar water Citaat:
Hackers van Anonymous hebben genoeg van Elon Musk: “We komen achter je aan” Voor de fans van Anonymous filmpjeuhh op YT :-D Dat gaat nog 'elektrische' vonken geven denk ik. :onfire: |
https://www.nudge.nl/blog/2015/04/15...er-vlees-eten/
![]() Op wat ben je het meeste kwaad? :lol: Het aantal chips naargelang soort wagen volgens het Belgische Melexis. Citaat:
|
Citaat:
Neem een voorbeeld aan de Fred zou ik zeggen en het komt nog goed met deze aardkloot:-) |
Citaat:
Dat is 547.500 kg per tien jaar. (nemen we aan dat electro-chips zolang meegaan) 1 kg kippevlees is goed voor 4.300 liter waterverbruik. Al uitgerekend? lol. ~2,4 miljard liter. Een EV zijn 44 chips verbruiken 4.400 liter, die van een moderne benzinewagen 3.100 liter. En volgens @ Universalia suggestieve titel kan dat verschil van 1.300 liter mogelijk tot waterschaarste lijden. :lol: En zo kan men urenlang doorbomen: (kledij en schoenen) Citaat:
Verder enkel maar goeds over de wagen van @Universalia die ze liet verschrotten en nu enkel (best naakt) met de fiets rijdt en dat allemaal zonder te eten of water te drinken. :roll: |
Citaat:
per dag moeten douchen.....en die dan nog 4 keer per jaar op vakantie willen met het vliegtuig. Maak eens de rekening van die happy family's :-P Ons nestgedrag is de schuld van alles. Zolang we kweken als de ratten zal het alleen maar erger worden wat je er ook tegenover zet. We zijn met 5X te veel op deze minuscule aardkloot. |
Allemaal roene problemen volgens onze draadstarter. lol
|
Er is geen waterschaarste, alleen een energieschaarste.
En de meeste milieuproblemen zijn problemen die mensen hebben omdat ze hun eigen leefomgeving onleefbaar maken voor zichzelf. De eerste stammen wisten donders snel dat ze op tijd moesten verkassen, anders kwamen de 7 magere jaren wel heel snel, nadat ze de omgeving hadden leeggevreten. |
Citaat:
Pijnlijk detail, ik ben een lelijke oude vent. (<-echt waar hoor!! :-D ) Mijn wagen is een benzinewagen en het zou die zeker niet vervangen door één of andere Tesla. Ik drink raar of zelden water. Ik heb ook géén andelen in wat men Tesla noemt. :roll: |
Citaat:
Uiteraard opgepikt door de Duitse media: (al een tijdje geleden) https://www.spiegel.de/auto/elektroa...f-89475aadbe69 De EV-bashing clubjes of beter olielobby heeft al een tijdje geleden verdekte namen gebruikt maar waren snel debunked als anti-EV-groep. Citaat:
|
Een oude vw kever heeft geen chips en rijdt evengoed.
Ook geen water trouwens want het is een luchtgekoelde motor. Dat is techniek! |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 114437 Een kleine 4 miljoen liter voor een kleine BEV in de VS... :| https://doi.org/10.1016/j.resconrec.2019.104628 |
Citaat:
|
Citaat:
Adblue voor alle mogelijke dieselvoertuigen vanaf euro 5 en beter verbruiken ook water. (en het is niet de ruitesproeier) En dan nog peperduur water want heel zuiver gedeminaliseerd water (via gelijkstroom, kost ook nog energie), en zuiver ureum maken doet sinterklaas ook niet. Citaat:
In de regel is dat tot 5% van uw dieselverbruik. Tenzij je een vuile sjoemeldiesel hebt die verbruikt veel minder. :-D Tel dan de miljoenen dieselvoertuigen (ook vrachtwagens) maar eens bijeen wat die per jaar aan duur water zuipen. De miljarden afgelegde kms van de miljoenen dieselvoertuigen in Belgenland zijn gekend. ;-) Enkel dieselvtg 2017: personenwagens 60,7 miljard km, lichte bedrijfswagens 12 mrd km, vrachtwagens+oplegger-trekker+bussen ook nog tesamen 5,8 mrd kms. Met pakweg 200 miljoen liter per jaar duur water zal ik er niet teveel langs liggen. |
1 Bijlage(n)
Uit LCA analyse van BEV's in Europa blijkt dat het waterverbruik van een BEV overeenkomt met 55 L per 100 km... en dat is enkel voor het gebruikersstadium, de winning van lithium en (toekomstige) lithiumrecyclingtechnieken zoals hydrometallurgische of elektrochemische recuperatie van lithium zijn slokoppen van water en steken niet in de berekening.
https://doi.org/10.1002/sd.2186 Bijlage 114439 |
1 Bijlage(n)
Andere studie, door Argonne Nat'l. Lab, hier komen ze op 80 L/100 km uit voor huidige BEV's - maar toegegeven, het waterverbruik (in het verbruikstadium) wordt in wezen bepaald door de manier elektriciteit wordt opgewekt... en een FCEV op groene waterstof verbruikt blijkbaar minder water dan benzine-ICE.
Bijlage 114440 |
Citaat:
Dat is dan minder dan 10 gram varkensvlees per 100 km, of 3,2 gram rundsvlees per 100 km. ;-) Een BEV rijdt pakweg 41 km per dag (15k/jaar) En deze T&E schattingen voor binnen 10 jaar steken er wslk ook niet in. Citaat:
|
Citaat:
Die is 3 maal efficiënter dan een FCEV. :-) Ik vraag me af wat de Tesla Cybertruck aan water gaat besparen want die inox krijgt helemaal geen lak of heeft er geen nodig. Het is "maar" 600 liter per auto. Kan vandaag wat minder zijn. De reusachtige Gigafabriek van Tesla in Brandenburg mag maar max 1,423 miljoen m³ verbruiken. Tesla heeft blijkbaar de techniek aangetoond om daaraan te voldoen inclusief de aanliggende batterijfabriek die oorspronkelijk niet ingepland was in de waterhuishouding. |
Zeer leerrijk over Lithium van een gemiddeld 64 kWh accupack vergeleken met het verbrassen en verstoken van aardolie.
Citaat:
BMW gaat nu ook Lithium halen in Argentinië (op een duurzame manier): Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be