Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Versoepelingen 9/6: mondmaskers onder de douche! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259525)

araneus 9 juni 2021 09:28

Versoepelingen 9/6: mondmaskers onder de douche!

Vanaf vandaag zijn de zwembaden en sauna's terug open.

Je moet wel je mondmasker opzetten onder de douche en in de buitenzwembaden! Wie verzint dergelijke onzin toch?

IJsboer 9 juni 2021 09:43

Dat lijkt me maar een grap hoor. Wat heeft een mondmasker nu nut als je onder stromend water staat. Vanwaar heb je die informatie?

fcal 9 juni 2021 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9698495)
Dat lijkt me maar een grap hoor. Wat heeft een mondmasker nu nut als je onder stromend water staat. Vanwaar heb je die informatie?

Waarschijnlijk uit een goede bron. Verleden jaar was men verplicht een mondmasker te dragen bij het pootjebaden aan de kust. Dat men dit uitbreidt tot het zwemmen, behoort tot de mogelijkheden van het experten-comité.

IJsboer 9 juni 2021 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9698500)
Waarschijnlijk uit een goede bron. Verleden jaar was men verplicht een mondmasker te dragen bij het pootjebaden aan de kust. Dat men dit uitbreidt tot het zwemmen, behoort tot de mogelijkheden van het experten-comité.

Soms streven maatregelen zo hun doel voorbij dat ze zelfs besmettingen in de hand werken. Zo is het in sommige steden verplicht om op bepaalde plaatsen een mondmasker te zetten. Meestal is dit dan op pleinen en plekken waar veel mensen bijeenkomen (die dus al van nature ruim zijn). Het resultaat is dat die plekken vermeden worden (dankzij het gezond verstand) en men dus veel meer geconcentreerd gat zitten in kleine straatjes waar dat masker dan weer niet verplicht is.

Zeker als je dan Steven Van Gucht hoort zeggen "Ik heb eigenlijk nooit echt het nut van buiten een mondmasker te dragen begrepen, behalve dan op georganiseerde evenementen waar veel mensen bijeenkomen"

fcal 9 juni 2021 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9698507)
Soms streven maatregelen zo hun doel voorbij dat ze zelfs besmettingen in de hand werken. Zo is het in sommige steden verplicht om op bepaalde plaatsen een mondmasker te zetten. Meestal is dit dan op pleinen en plekken waar veel mensen bijeenkomen (die dus al van nature ruim zijn). Het resultaat is dat die plekken vermeden worden (dankzij het gezond verstand) en men dus veel meer geconcentreerd gat zitten in kleine straatjes waar dat masker dan weer niet verplicht is.

Zeker als je dan Steven Van Gucht hoort zeggen "Ik heb eigenlijk nooit echt het nut van buiten een mondmasker te dragen begrepen, behalve dan op georganiseerde evenementen waar veel mensen bijeenkomen"

Buiten een mondmasker dragen heeft helemaal geen zin. De virus-aerosolen als die aanwezig zijn verdunnen en verwaaien ogenblikkelijk net als sigarettenrook. Na elke grote volkssamenkomst of betoging is het aantal besmettingen niet gestegen. Buiten veilig, binnen onveilig.

Om de onveiligheid binnen paal en perk te stellen dient men genoegzaam verluchten en/of luchtzuiveren. Het nut van een mondmasker binnen is niet bewezen. De virus-aerosolen betreffen nano-partikels, die men onmogelijk tegenhoudt met een mondkapje met een microstructuur.
Onze experten en politici zijn nu wel heel beslagen om allerlei kwakzalver maatregelen te bedenken.

fox 9 juni 2021 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9698525)
Buiten een mondmasker dragen heeft helemaal geen zin. De virus-aerosolen als die aanwezig zijn verdunnen en verwaaien ogenblikkelijk net als sigarettenrook. Na elke grote volkssamenkomst of betoging is het aantal besmettingen niet gestegen. Buiten veilig, binnen onveilig.

Om de onveiligheid binnen paal en perk te stellen dient men genoegzaam verluchten en/of luchtzuiveren. Het nut van een mondmasker binnen is niet bewezen. De virus-aerosolen betreffen nano-partikels, die men onmogelijk tegenhoudt met een mondkapje met een microstructuur.
Onze experten en politici zijn nu wel heel beslagen om allerlei kwakzalver maatregelen te bedenken.

Tja kijk, er zijn zelfs heel veel mensen die denken dat hoe meer wind er is hoe gevaarlijker is om buiten geen mondmasker te dragen. Die kwakzalvers weten dus ook dat ze de bevolking alles kunnen blijven wijsmaken.

Herr Flick 9 juni 2021 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9698530)
Tja kijk, er zijn zelfs heel veel mensen die denken dat hoe meer wind er is hoe gevaarlijker is om buiten geen mondmasker te dragen. Die kwakzalvers weten dus ook dat ze de bevolking alles kunnen blijven wijsmaken.

:lol:

Het is nog erger gesteld met de geestelijke vermogens van mijn medemensen dan ik al dacht.

patrickve 9 juni 2021 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9698555)
:lol:

Het is nog erger gesteld met de geestelijke vermogens van mijn medemensen dan ik al dacht.

Dat, plus hoe rare regimes historisch aan de macht kunnen komen, zijn de twee lessen die we geleerd hebben, en ze zijn natuurlijk met elkaar verbonden he.

Zoals mijn chef geregeld zegt: "als we nu al een jaar zien hoe de wereld draait, vraag ik mij af waarom we zouden willen dat de mensheid overleeft" :-)

gunter5148 9 juni 2021 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9698569)
Dat, plus hoe rare regimes historisch aan de macht kunnen komen, zijn de twee lessen die we geleerd hebben, en ze zijn natuurlijk met elkaar verbonden he.

Zoals mijn chef geregeld zegt: "als we nu al een jaar zien hoe de wereld draait, vraag ik mij af waarom we zouden willen dat de mensheid overleeft" :-)

Zouden we ons dan niet ergens kunnen aanmelden?
Bijvoorbeeld met 2 vragen; ben je bang van ziek zijn, ga dan door deur 1, daar wacht euthanasie, en dan hoef je nooit meer bang te zijn.
Ben je niet bang, ga dan door deur 2, en dan laten we u verder met rust.
:twisted:

fred vanhove 9 juni 2021 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9698507)

Die vond verleden jaar een mondmasker in de winkel ook nutteloos. Ik hoor het hem nog zeggen op tv dat hijzelf nooit een masker droeg tijdens het winkelen.

DewareJakob 9 juni 2021 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9698795)
Die vond verleden jaar een mondmasker in de winkel ook nutteloos. Ik hoor het hem nog zeggen op tv dat hijzelf nooit een masker droeg tijdens het winkelen.

Mondmaskers werden pas als nuttig bestempeld op het ogenblik dat er voldoende waren voor iedereen. Raar toeval.

De schoofzak 9 juni 2021 19:59

Sekswerkers mogen ook terug hun diensten aanbieden.
De klanten moeten geen mondmasker dragen zolang ze gezeten of gelegen zijn. Net zoals in de horeca. Idem dito voor het aantal: max. 4 klanten per meubelstuk.
Dat limiteert wel het aantal mogelijke manoeuvres.

gertc 9 juni 2021 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9698484)

Je moet wel je mondmasker opzetten onder de douche en in de buitenzwembaden! Wie verzint dergelijke onzin toch?

Ja, vertel eens wie dat verzint. Op de website van sauna Londerzeel staat
Citaat:

Het dragen van een mondmasker is verplicht tot en met de vestiaires (dwz. bij het binnen- en buitengaan en bij het omkleden in de vestiaires)

gertc 9 juni 2021 21:05

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9698889)
De klanten moeten geen mondmasker dragen zolang ze gezeten of gelegen zijn. Net zoals in de horeca. Idem dito voor het aantal: max. 4 klanten per meubelstuk.

Max 4 klanten? En hoeveel sekswerkers?

gunter5148 9 juni 2021 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9698889)

:lol::lol::lol:

Mambo 9 juni 2021 22:04

Tot op heden begrijp ik niet dat een zittende of liggende minder virus aan het verspreiden is dan een staande.

Erw 9 juni 2021 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9698789)
Zouden we ons dan niet ergens kunnen aanmelden?
Bijvoorbeeld met 2 vragen; ben je bang van ziek zijn, ga dan door deur 1, daar wacht euthanasie, en dan hoef je nooit meer bang te zijn.
Ben je niet bang, ga dan door deur 2, en dan laten we u verder met rust.
:twisted:

Nuttiger is aanmelden bij ronselingen om de nazi's nog eens manu militare buiten te kegelen.

Erw 9 juni 2021 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9698981)
Tot op heden begrijp ik niet dat een zittende of liggende minder virus aan het verspreiden is dan een staande.

Een uitleg zou kunnen zijn dat een blad dat van hoger valt, verder van de stam kan dwarrelen dan 1 van lager.

Mambo 9 juni 2021 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9698999)
Een uitleg zou kunnen zijn dat een blad dat van hoger valt, verder van de stam kan dwarrelen dan 1 van lager.

Dat zou een uitleg kunnen zijn idd.

Maar dat het bullshit is dat weten we ook.

Skobelev 10 juni 2021 07:28

Citaat:

Doe het zelf waterboarding?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be