![]() |
verstrikt in een web van leugens
Beginnen de mensen in de juiste richting te kijken?
Geraken de instigatoren van de plandemie verstikt in hun eigen leugens? Moeten er "pionnen" geofferd worden om de bevolking te weerhouden verder te zoeken naar de waarheid? Vele vragen, diepgaande inzichten.... https://www.ukcolumn.org/article/bri...ghtened-people |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, even serieus, als je de tijd en de interesse hebt om weer een laag vernis weg te krabben van de leugens, de censuur en de propaganda biedt het interview en het bijhorende transcript interessante invalshoeken en inzichten hoe 03/2020 ooit is kunnen gebeuren. Hoe de menselijke psyche en gedachtengang blijkbaar, als je de juiste technieken en woordkunstenaarij begrijpt, redelijk gemakkelijk te manipuleren is. Hoe een fenomeen dat eigen is aan mens zijn (ziek worden) blijkbaar plotsklaps iets onmenselijk is geworden.... Henri1 is een studievoorbeeld... 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de clou is dat als men zich kan profileren als "wetende" ten aanzien van mensen die van zichzelf weten/denken te weten dat ze "onwetend zijn", en dat ze dat zullen blijven, samen met de aankondiging van tegelijkertijd groot onheil, en de "wetenschap" van hoe men dat moet kenteren, men de bange ontwetende tot gewoon elke zottigheid kan brengen. Wat fundamenteel is, zijn de volgende elementen: 1) de onwetende moet overtuigd zijn van zijn eigen, irreversiebele, onwetendheid (ttz, hij mag niet het idee hebben om "bij te leren" en dat moet voor hem een ontoegankelijkheid zijn, mentaal gezien). 2) de onwetende moet overtuigd zijn van de grote wetenschap en kennis van de manipulator, kennis die onbereikbaar hoog is voor hemzelf 3) de onwetende moet overtuigd zijn van een groot onheil dat op hem afkomt, en daar schrik van krijgen 4) de onwetende moet overtuigd zijn dat de wetende weet hoe het onheil te weren, hoe gek en hoe pijnlijk ook zijn methodes, en moet als bange verloren mens, vertrouwen hebben in de kunde en kennis en goede wil van de manipulator. Als die 4 punten verenigd zijn, dan bekom je elke vorm van fascisme, doorheen de geschiedenis. En meer moet dat niet zijn. Vaak werd vroeger een of ander superwezen, een god, gebruikt, als "potentieel onheil". Maar het kon de Jood zijn, het kon de rijke zijn, het kon de communist zijn, en deze keer is het een virus. |
Een beetje zoals mijnheer pastoor dus vroeger zijn gangen kon gaan, met de dreiging voor het eeuwige hellevuur !
|
Citaat:
"Islamic toilet etiquette" https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette# |
Citaat:
|
Hier 2 artikelen over het afschaffen van cash betalingen. U kunt denken wat heeft dat met corona te maken? Hier is het allemaal om te doen. Nog wat meer privacy afgeven en we gaan continu overal in het oog worden gehouden. (complot modus aan: daar is het waar de 5g binnenkomt in het verhaal)
https://www.hln.be/economie/regering...nnen~adc818f9/ https://www.hln.be/binnenland/zware-...jden~a22589c9/ |
Ze zaaien alleen maar tweedracht hier.
En dan ben ik uiteraard weer zwart op wit de irrationele en zit ik in mijn hoofd vragen te stellen waarom ik zaken “anders” zie die anderen nu bewust verdringen. Echt segregatie met een Amish wijk zou soelaas brengen. Ik begin zelfs te walgen van mensen dichtbij mij. Waarschijnlijk eindig ik nog in een kartonnen doos met op een ander stuk karton “het einde is nabij” geschreven. Met een lange baard, lange nagels en vettig haar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is nu volop bezig, onder het mom van properheid etc... maar eigenlijk zit grote broer koekeloer in de financie toren mee te kijken waar jij uw geld uitgeeft en of dat wel in balans is, met hetgeen je verdient. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Bovendien is de piramide van kennis kleiner dan je denkt. Het argument gaat soms dat het gewoon een complottheorie is, want iemand zou toch zijne mond moeten voorbij praten, nee? Wel, tot op serieus hoog niveau worden beleidsmakers gewoon mee gemanipuleerd, zoals Jan en alleman... |
Citaat:
|
Citaat:
De mensen overtuigen dat gij slim zijt, en zij dom, dat gij het weet en zij niet. De mensen schrik aanjagen, en zeggen dat gij weet hoe ze gered kunnen worden. Als ze dat geloven, dan neemt ge ze bij hun pietje, zoveel ge wilt. Universeel. |
Citaat:
Eén idioot kan een stuk van de massa tijdelijk overtuigen. Dit was vroeger gemakkelijker wegens beperkte informatiebronnen. Ik maak mij niet ongerust. De meeste meelopers zijn uiteindelijk te overtuigen met correcte accurate informatie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be