![]() |
Prikken of BUITEN!
Ik kan het in Belgie niet inschatten,maar in de VS is een "inentingsverplichting" van personeel in de ziekenhuizen erg algemeen...
En de consequenties worden hard doorgevoerd. https://arstechnica.com/science/2021...ne/?comments=1 In het artikel toont men hoe dat ziekenhuis ontdekte dat 178 personeelsleden na de deadline van 7 juni laatst niet gevaccineerd hebben. Welnu,ze zijn 2 weken op niet-betaald non actief gezet en ze moeten maar zien dat ze gevaccineerd raken of ze moeten niet meer komen....:| Overigens,onvoldoende belicht,zitten alle ziekenhuzien in de VS wel met een rits rechtszaken van (familie van-)patienten.....jurdische miserie en kosten genoeg.Een potentieel uitspelen door advokaten dat er in het ziekenhuis "ongevaccineerden" rondlopen kunnen ze ongetwijfeld missen als kiespijn... |
Het was al eerder stof tot nadenken.
Waarom wordt de coronavaccinatie niet verplicht. Artikel de dato 04/12/2020 |
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vorig jaar mochten (moesten) de zorgverleners zich blootstellen aan besmettingsrisico om besmettelijke covidpatienten te verzorgen. En nu wensen de patienten geen enkel risico te lopen zich bloot te stellen aan covid alhoewel ze zelf gevaccineerd zijn? Ik noem dat gebrek aan respect voor het zorgpersoneel dat al zo hard gewerkt heeft. Zij moesten hun eigen gezondheid op het spel zetten om uw hachje te redden en nu eisen dat jij recht hebt op een nulrisico. Ze hadden misschien destijds ook eieren voor hun geld kunnen kiezen en die covidpatienten gewoon laten creperen, want niemand zal het hen kwalijk nemen indien ze hun eigen gezondheid toch nog belangrijker vinden dan die van een ander. |
Citaat:
Zorgkundigen en dokters zouden nu allemaal hun prikken gehad moeten hebben. Het is een vereiste dat ze ook ingegaan zijn op de uitnodiging. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De regering kan zich eigenlijk al alles veroorloven. Zijn er landen waar vaccinatie verplicht is ? (Buiten Israël mss) |
Citaat:
Even krankzinnig. Een patiënt heeft NIET het recht om te eisen welke vaccins een verpleegkundige of arts moeten gehad hebben zodat zij hem zouden 'mogen helpen'. Ga dan maar op een ander voor hulp, zou k zeggen. :twisted: |
Niet gevaccineerde zorgkundigen zijn een gevaar voor de patiënten en de familieleden van de patiënten.
Vlaanderen is veel meer vaccinatie-bereid; in Vlaanderen en in de Brusselse Vlaamse ziekenhuizen mag vaccinatie verplicht worden voor alle zorgpersoneel. Wallonië moet zelf maar beslissen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals Patrickve herhaaldelijk heeft gesteld, zie ik geen enkel (sanitair) rationeel argument voor dat principe. Enkel emo en principeargumenten gelijk de vaccinweigeraars moeten op één of andere manier gestraft worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Schrik dat een niet-gevaccineerden bij hun zou aanbellen en dat soort toestanden.. Geweldig toch. Met zo een volk loopt elke führer vrolijk rond. |
Citaat:
|
Citaat:
Men had toen eigenlijk enkel maar personeel moeten gebruiken dat al ziek geweest was, en de anderen vragen van zich zoveel mogelijk te laten besmetten. Maar nee. Dat zou te rationeel geweest zijn. Je moet mij anders eens uitleggen waarom een GEVACCINEERDE patient een gevaccineerde verzorger zou moeten krijgen ? Hij is zelf toch al gevaccineerd ? Het zijn juist de gevaccineerde patienten die het best verzorgd worden door het niet-gevaccineerde personeel he. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be