Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Prikken of BUITEN! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259557)

kelt 11 juni 2021 10:46

Prikken of BUITEN!

Ik kan het in Belgie niet inschatten,maar in de VS is een "inentingsverplichting" van personeel in de ziekenhuizen erg algemeen...

En de consequenties worden hard doorgevoerd.
https://arstechnica.com/science/2021...ne/?comments=1

In het artikel toont men hoe dat ziekenhuis ontdekte dat 178 personeelsleden na de deadline van 7 juni laatst niet gevaccineerd hebben.

Welnu,ze zijn 2 weken op niet-betaald non actief gezet en ze moeten maar zien dat ze gevaccineerd raken of ze moeten niet meer komen....:|

Overigens,onvoldoende belicht,zitten alle ziekenhuzien in de VS wel met een rits rechtszaken van (familie van-)patienten.....jurdische miserie en kosten genoeg.Een potentieel uitspelen door advokaten dat er in het ziekenhuis "ongevaccineerden" rondlopen kunnen ze ongetwijfeld missen als kiespijn...

Universalia 11 juni 2021 11:09

Het was al eerder stof tot nadenken.

Waarom wordt de coronavaccinatie niet verplicht.

Artikel de dato 04/12/2020

Henri1 11 juni 2021 11:15

Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.

Rapture 11 juni 2021 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9700208)
Ik kan het in Belgie niet inschatten,maar in de VS is een "inentingsverplichting" van personeel in de ziekenhuizen erg algemeen...

In het artikel toont men hoe dat ziekenhuis ontdekte dat 178 personeelsleden na de deadline van 7 juni laatst niet gevaccineerd hebben.

Welnu,ze zijn 2 weken op niet-betaald non actief gezet en ze moeten maar zien dat ze gevaccineerd raken of ze moeten niet meer komen....:|

Overigens,onvoldoende belicht,zitten alle ziekenhuzien in de VS wel met een rits rechtszaken van (familie van-)patienten.....jurdische miserie en kosten genoeg.Een potentieel uitspelen door advokaten dat er in het ziekenhuis "ongevaccineerden" rondlopen kunnen ze ongetwijfeld missen als kiespijn...

Als ze dit in Brussel invoeren dan gaan er binnenkort weer mensen sterven op de gangen van de ziekenhuizen wegens groot gebrek aan personeel.

Rapture 11 juni 2021 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9700232)
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.

En stel dat er op dat moment geen gevaccineerd personeelslid aanwezig is?

Vorig jaar mochten (moesten) de zorgverleners zich blootstellen aan besmettingsrisico om besmettelijke covidpatienten te verzorgen.

En nu wensen de patienten geen enkel risico te lopen zich bloot te stellen aan covid alhoewel ze zelf gevaccineerd zijn?

Ik noem dat gebrek aan respect voor het zorgpersoneel dat al zo hard gewerkt heeft. Zij moesten hun eigen gezondheid op het spel zetten om uw hachje te redden en nu eisen dat jij recht hebt op een nulrisico. Ze hadden misschien destijds ook eieren voor hun geld kunnen kiezen en die covidpatienten gewoon laten creperen, want niemand zal het hen kwalijk nemen indien ze hun eigen gezondheid toch nog belangrijker vinden dan die van een ander.

Henri1 11 juni 2021 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9700250)
En stel dat er op dat moment geen gevaccineerd personeelslid aanwezig is?

Vorig jaar mochten (moesten) de zorgverleners zich blootstellen aan besmettingsrisico om besmettelijke covidpatienten te verzorgen.

En nu wensen de patienten geen enkel risico te lopen zich bloot te stellen aan covid alhoewel ze zelf gevaccineerd zijn?

Ik noem dat gebrek aan respect voor het zorgpersoneel dat al zo hard gewerkt heeft. Zij moesten hun eigen gezondheid op het spel zetten om uw hachje te redden en nu eisen dat jij recht hebt op een nulrisico. Ze hadden misschien destijds ook eieren voor hun geld kunnen kiezen en die covidpatienten gewoon laten creperen, want niemand zal het hen kwalijk nemen indien ze hun eigen gezondheid toch nog belangrijker vinden dan die van een ander.

U noemt dat wat u wil hé.

Zorgkundigen en dokters zouden nu allemaal hun prikken gehad moeten hebben.

Het is een vereiste dat ze ook ingegaan zijn op de uitnodiging.

Vette Pois(s)on 11 juni 2021 11:32

Citaat:

leg dat geval in de gang dan maar

Hoofdstraat 11 juni 2021 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9700227)
Het was al eerder stof tot nadenken.

Waarom wordt de coronavaccinatie niet verplicht.

Artikel de dato 04/12/2020

Omdat het vaccin een nood goedkeuring gekregen heeft, zoiets kan niet verplicht worden tenzij in tijden van oorlog.

Rapture 11 juni 2021 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9700260)
Omdat het vaccin een nood goedkeuring gekregen heeft, zoiets kan niet verplicht worden tenzij in tijden van oorlog.

Dan zeggen ze gewoon dat het oorlog is eh...tegen het virus. Sommigen hebben het al als dusdanig verklaard.

stab 11 juni 2021 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9700260)

Ik vermoed toch dat dat niet de reden kan zijn.
De regering kan zich eigenlijk al alles veroorloven.
Zijn er landen waar vaccinatie verplicht is ?
(Buiten Israël mss)

Oma 11 juni 2021 12:12

Citaat:

Dus de bakker mag ook bepalen welke medicatie gij moet nemen om een brood te mogen kopen?
Even krankzinnig.

Een patiënt heeft NIET het recht om te eisen welke vaccins een verpleegkundige of arts moeten gehad hebben zodat zij hem zouden 'mogen helpen'.
Ga dan maar op een ander voor hulp, zou k zeggen. :twisted:

De schoofzak 11 juni 2021 12:12

Niet gevaccineerde zorgkundigen zijn een gevaar voor de patiënten en de familieleden van de patiënten.

Vlaanderen is veel meer vaccinatie-bereid; in Vlaanderen en in de Brusselse Vlaamse ziekenhuizen mag vaccinatie verplicht worden voor alle zorgpersoneel.

Wallonië moet zelf maar beslissen.

Henri1 11 juni 2021 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9700299)
Dus de bakker mag ook bepalen welke medicatie gij moet nemen om een brood te mogen kopen?
Even krankzinnig.

Een patiënt heeft NIET het recht om te eisen welke vaccins een verpleegkundige of arts moeten gehad hebben zodat zij hem zouden 'mogen helpen'.
Ga dan maar op een ander voor hulp, zou k zeggen. :twisted:

Wie een vaccin weigert moet ook aanvaarden dat hij/zij beperkingen zal hebben in de maatschappij.

jad°relen°ir 11 juni 2021 12:40

Citaat:

'k Peins dat -eens het zover is- de patiënt al lang blij zal zijn geholpen te worden. Want dat is prioriteit: dat je geholpen wordt. Het geloof van de helpend hand doet niet terzake. Maar voor de simpelen is het misschien beter dat ze door hun eigen soort geholpen worden. Apartheid moet er zijn eh.

quercus 11 juni 2021 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9700208)

Zéér goede maatregel.

Rapture 11 juni 2021 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9700334)
Wie een vaccin weigert moet ook aanvaarden dat hij/zij beperkingen zal hebben in de maatschappij.

En ayatollahs vinden dat mensen die hun niet tot de islam bekeren ook moeten aanvaarden dat ze beperkingen zullen hebben in de maatschappij.

Zoals Patrickve herhaaldelijk heeft gesteld, zie ik geen enkel (sanitair) rationeel argument voor dat principe. Enkel emo en principeargumenten gelijk de vaccinweigeraars moeten op één of andere manier gestraft worden.

quercus 11 juni 2021 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9700241)
Als ze dit in Brussel invoeren dan gaan er binnenkort weer mensen sterven op de gangen van de ziekenhuizen wegens groot gebrek aan personeel.

Dat is dan de franstaligen hun eigen schuld met dikke bult... ;-)

jad°relen°ir 11 juni 2021 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9700348)
En ayatollahs vinden dat mensen die hun niet tot de islam bekeren ook moeten aanvaarden dat ze beperkingen zullen hebben in de maatschappij.

Zoals Patrickve herhaaldelijk heeft gesteld, zie ik geen enkel (sanitair) rationeel argument voor dat principe. Enkel emo en principeargumenten gelijk de vaccinweigeraars moeten op één of andere manier gestraft worden.

De angst zit zeer diep bij sommige mensen.

Schrik dat een niet-gevaccineerden bij hun zou aanbellen en dat soort toestanden.. Geweldig toch. Met zo een volk loopt elke führer vrolijk rond.

Rapture 11 juni 2021 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9700351)
Dat is dan de franstaligen hun eigen schuld met dikke bult... ;-)

Dus ook de franstaligen die braaf en vol burgerzin hun vaccin hebben genomen?

patrickve 11 juni 2021 13:04

Citaat:

Ik zou het andersom kunnen begrijpen: niet-gevaccineerde patienten zouden eventueel door gevaccineerd personeel moeten behandeld worden, op dezelfde manier dat men vorig jaar ZO DOM GEWEEST IS om geen personeelsleden die het al gehad hebben te gebruiken bij zwakke niet-gevaccineerde patienten. Maar ja, toen vertelde men de smoes dat natuurlijke immuniteit niet werkt, waardoor men enorm veel zwakke en bejaarde mensen laten besmetten heeft door personeel dat het nog niet gehad had.

Men had toen eigenlijk enkel maar personeel moeten gebruiken dat al ziek geweest was, en de anderen vragen van zich zoveel mogelijk te laten besmetten. Maar nee. Dat zou te rationeel geweest zijn.

Je moet mij anders eens uitleggen waarom een GEVACCINEERDE patient een gevaccineerde verzorger zou moeten krijgen ? Hij is zelf toch al gevaccineerd ?

Het zijn juist de gevaccineerde patienten die het best verzorgd worden door het niet-gevaccineerde personeel he.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be