Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Geen homobeleid in multiculturele schoolomgeving (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25990)

Weisse Wolf 12 december 2004 23:54

Geen homobeleid in multiculturele schoolomgeving

Amsterdamse scholen voeren geen homobeleid. Schooldirecties denken dat dat 'moeilijkheden geeft in een overwegend multiculturele schoolomgeving' en de problemen met homoseksualiteit op scholen niet vanzelfsprekend vermindert.

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de gemeente. Het is vorig jaar uitgevoerd onder 21 van de veertig Amsterdamse scholen voor voortgezet onderwijs en wethouder Ahmed Aboutaleb heeft het vorige week naar de gemeenteraad gestuurd.

Slechts één van de scholen, het Marcanti College, heeft een specifiek homobeleid. Bij de rest is niet uitgewerkt hoe de homo-emancipatie moet worden bevorderd: ''De veronderstelling leeft dat expliciete aandacht niet vanzelf tot een beter pedagogisch klimaat leidt. Het is vragen om moeilijkheden in een overwegend multiculturele schoolomgeving,'' schrijven de onderzoekers. ''De indruk bestaat dat schoolleiders vooral worstelen hoe om te gaan met intolerantie en onveiligheid ten aanzien van homoseksualiteit. Ze vinden het moeilijk aan de orde te stellen.'' Het rapport rept ook van angst voor bedreiging en het gevoel van machteloosheid. ''Dat maakt het moeilijk expliciet beleid te voeren.''

Volgens de onderzoekers is het wel nodig dat scholen nadrukkelijk aandacht aan het onderwerp besteden, omdat anders de kans groot is dat problemen en incidenten niet erkend worden en niet zichtbaar zijn.

Aanleiding voor het Marcanti College om een beleid op te stellen, was het vertrek van twee docenten die vanwege hun geaardheid op school werden gepest en uitgescholden. Ook enkele andere scholen geven aan dat zich ernstige incidenten hebben voorgedaan van bedreigingen van leraren door leerlingen. Er zijn scholen waar docenten hun geaardheid voor zowel collega's als leerlingen verborgen houden.

Bron: Parool

Het komt er in feite op neer dat de aggressieve en intolerante houding van islamitische jongeren het onmogelijk maakt dat er op scholen vrijelijk over homosexualiteit wordt gesproken. Denkt men nu echt dat er over een jaar of tien nog een Gay Parade gehouden kan worden? :-)

Hrafnar 13 december 2004 03:04

Ik ben benieuwd hoe Raf dit gaat verklaren en goedpraten.

ingenious 13 december 2004 04:53

wolf die opkomt voor homo-rechten, wie had dat gedacht. je maakt vorderingen man!!

of je bent weer lekker hypocriet bezig?

Scarabaeida 13 december 2004 11:23

Daarom geloof ik niet in een multiculturele maatschappij. Ik geloof dat de islamitische wereld eerst nog periodes van verlichting moet ondervinden (binnen hun eigen culturen) vooraleer je integratie kan doen slagen. Dit kost de islamitische maatschappij nog eeuwen, vrees ik.
Het steevast toegeven op die moslimfascistische eisen tegenover een groep dat zich voordoet in alle volkeren (al dan niet onderdrukt) keur ik alleszins wel af. Ik weet dat ik me neutraal, zakelijk en rustig moet gedragen in het bijzijn van moslims.

Occidentalistische moslims kennen een groot aandeel. Zij tonen vaak minachting voor de zondige gedragen binnen de westerse wereld en kunnen enkel aangename metgezellen zijn indien je je onthoudt van seksueel-getinte (zelfs het uit het artsenjargon ontnomen geslachtsgemeenschap hebben is hier uit den boze) of door drugs/alcohol-geïnspireerde onderwerpen en eerbied toont voor de tradities die zich in de islam voordoen.

Weisse Wolf 13 december 2004 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wolf die opkomt voor homo-rechten, wie had dat gedacht. je maakt vorderingen man!!

of je bent weer lekker hypocriet bezig?

Ik wil onze multikul-adepten gewoon eens met hun neus op de feiten drukken, niet meer maar ook niet minder. :twisted:

Weisse Wolf 13 december 2004 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Ik ben benieuwd hoe Raf dit gaat verklaren en goedpraten.

Hij is wel opvallend stil geworden ons poepdouwerke. :twisted:

SethMoN 13 december 2004 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik wil onze multikul-adepten gewoon eens met hun neus op de feiten drukken, niet meer maar ook niet minder. :twisted:

Even terloops wolf, graag zou ik even weten waaruit je concludeert dat een multiculturele wereld enkel bestaat uit moslims en christenen?

driewerf 13 december 2004 12:06

Omdat iets dat uit meer dan twee aspecten bestaat hopeloos te ingewikkeld is voor Wolf.

Musketo 13 december 2004 14:39

Citaat:

Hij is wel opvallend stil geworden ons poepdouwerke. :twisted:

Nazi én opportunist...8)

Je moet echt deze topic eens overlopen wolf, misschien kan je er zelf wel om lachen.
  1. Je komt aandraven met wat onrecht tegenover de homoseksuelen.
  2. Je noemt je goede vriend Raf, "poepdouwerke" ...?
Da's toch helemaal geen manier om 'm te behandelen. Zo zal het nooit pakken he makker...

Weisse Wolf 13 december 2004 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Even terloops wolf, graag zou ik even weten waaruit je concludeert dat een multiculturele wereld enkel bestaat uit moslims en christenen?

Waar heb ik dat beweerd of laten uitschijnen? Toon me waar ik dat schreef. Dat onze multiculturele samenleving ook andere bevolkingsgroepen bevat neemt niet weg dat moslims een belangrijke groep vertegenwoordigen. Zelfs een kleine groep kan al genoeg zijn voor aanzienlijke maatschappelijke ontwrichting, dat werd onlangs in Nederland nog eens knap gedemonstreerd. En het is nog maar het begin...
Slaap verder sukkel.

Weisse Wolf 13 december 2004 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Nazi én opportunist...8)

Je moet echt deze topic eens overlopen wolf, misschien kan je er zelf wel om lachen.
  1. Je komt aandraven met wat onrecht tegenover de homoseksuelen.
  2. Je noemt je goede vriend Raf, "poepdouwerke" ...?
Da's toch helemaal geen manier om 'm te behandelen. Zo zal het nooit pakken he makker...

Voor diegenen die problemen met lezen hebben:

[size=5]Ik wil onze multikul-adepten gewoon eens met hun neus op de feiten drukken, niet meer maar ook niet minder.[/size]

Musketo 14 december 2004 16:27

Citaat:

Voor diegenen die problemen met lezen hebben:

[size=5]Ik wil onze multikul-adepten gewoon eens met hun neus op de feiten drukken, niet meer maar ook niet minder.[/size]

Ik zie in jou niet minder homohaat dan in dat schorem. Verklaar je dus nader.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be