![]() |
Laatste C-130-vrachtviegtuig gedropt op patattenveld
Laatste C-130-vrachtvliegtuig zou tentoongesteld worden, maar is “op Waals patattenveld gedumpt”
Voor de jaren dienst dat het vliegtuig gedaan heeft is het wel een zielige plaats om het te droppen. Had het géén betere plaats kunnen krijgen? Had het niet ergens mooi tentoongesteld moeten worden? Opereerden die toestellen meestal niet vanuit Koksijde en zou men het daar niet beter een eervolle plaats gegeven hebben? Ach nee, dat kan al niet meer, daar het géén kazerne meer is aldaar maar een asielcentrum. :roll: Ik heb dat altijd een prachtig toestel gevonden. p.s. Final landing for CH-13, the oldest C-130 Hercules of the Belgian Air Force ![]() RIP C-130 :| |
Ik vermoed zelfs dat het DAT toestel is dat een paar maand geleden nog droppings deed omheen het vliegveld van Moorsele...(West-Vlaanderen,een "reserve-vliegveld" van defensie).Ondergetekende woont daar niet ver van.Ik was stomverbaasd dat er nog C-130's vlogen en dacht aanvankelijk dat het misschien een Roemeens toestel was...totdat de kokarde en de immatriculatie duidelijker zichtbaar was.
Het staat nu tijdelijk op een achteraf-koertje (door niet-landbouwers verkeerdelijk "patattenveld" betiteld)tot de uitstalruimte ervoor klaar is.... (tsja.....planning hé :roll: ) |
Citaat:
|
Citaat:
Een ritje met een C-130 is echter geen pretje als de vlucht lang duurt. Oorverdovend. Tegen elkaar praten is quasi onmogelijk. En als je naar het toilet moet, dan zit je met een probleem. |
Citaat:
Ter info: Eerste vlucht van vervanger C-130 ![]() En even in het verleden graven ... The Flying Boxcar ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be