Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Onderwijs: 0 op 20 voor toets vanwege blote navel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259937)

Rudy 5 juli 2021 10:42

Onderwijs: 0 op 20 voor toets vanwege blote navel

1 Bijlage(n)
Dat vind ik totaal overdreven.

De 13-jarige Alynka Thomas van het Sint-Michielscollege in Schoten heeft een 0 op 20 gekregen op een schriftelijke toets omdat ze haar blote navel niet wilde bedekken. Het was die dag bijna 30 graden en het meisje droeg een kort topje, wat tegen de kledingvoorschriften van de school was. (...)

Bron: HLN

Bijlage 114552

We leven toch niet meer in de middeleeuwen.

Anderzijds vind ik het wel straf om dan te kiezen voor een 0 op 20.

patrickve 5 juli 2021 10:45

Het is een fundamentele pedagogische fout om een materie evaluatie te verwarren met een gedragsprobleem.

Het is een beetje alsof de verpleegster U zegt: "als gij uw pillen niet pakt zoals de dokter gezegd heeft, dan ga ik opschrijven dat ge 41 graden koorts hebt zie !".

fox 5 juli 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9719834)

De 13-jarige Alynka Thomas van het Sint-Michielscollege in Schoten heeft een 0 op 20 gekregen op een schriftelijke toets omdat ze haar blote navel niet wilde bedekken. Het was die dag bijna 30 graden en het meisje droeg een kort topje, wat tegen de kledingvoorschriften van de school was. (...)

Bijlage 114552

We evolueren terug naar de middeleeuwen hé. Segregatie, preutsheid en klassenmaatschappij. Het is allemaal aan het terugkomen met dank aan onze "progressieve" partijen.

CUFI 5 juli 2021 11:07

Uniforme klederdracht en dresscode rond rokjes (maar enkele cm boven de knieën) is geen overbodige luxe.
Een schooluniform schept ook meer eendracht.

TV-verslaafde 5 juli 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9719843)
We evolueren terug naar de middeleeuwen hé. Segregatie, preutsheid en klassenmaatschappij. Het is allemaal aan het terugkomen met dank aan onze "progressieve" partijen.

De zogezegde onderklasse heeft iets onschuldigs over zich, maar die kan je ook het makkelijkst manipuleren in een richting. Zie RKK.

De middenstand werkt zich dood. Zijn veelal furieus over iets.

De "adel" is veelal bezig met Trivia.

?

Pilarenbijters .... Je onderdrukt het.
Bedorven.... Je kent geen remmen.

Zipper 5 juli 2021 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9719843)

Klopt, toen ik op atheneum zat (eind jaren 70, begin jaren 80) was er op school (en daarbuiten) veel meer toegelaten dan "vandaag".

Rudy 5 juli 2021 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9719865)
Uniforme klederdracht en dresscode rond rokjes (maar enkele cm boven de knieën) is geen overbodige luxe.
Een schooluniform schept ook meer eendracht.

Ben je voor schooluniformen ?

Het Verzet 5 juli 2021 11:19

Hoeveel keer ik dat riedeltje zelf niet heb moeten aanhoren in het middelbaar: "Later, op de arbeidsmarkt, ...".
Alsof de meeste leraars daar een idee van hadden hoe het daar aan toe ging.

Rudy 5 juli 2021 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9719836)
Het is een fundamentele pedagogische fout om een materie evaluatie te verwarren met een gedragsprobleem.

Het is een beetje alsof de verpleegster U zegt: "als gij uw pillen niet pakt zoals de dokter gezegd heeft, dan ga ik opschrijven dat ge 41 graden koorts hebt zie !".

Het moet zijn dat er nog veel ouders zijn die achter archaïsche toestanden staan. De meisjes onder de knoet houden met een dresscode. Wel op school want thuis kunnen ze het zelf niet.
Hypocriete toestanden.

Vette Pois(s)on 5 juli 2021 12:20

hopelijk had ze haar mondkapje op

patrickve 5 juli 2021 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9719923)
Het moet zijn dat er nog veel ouders zijn die achter archaïsche toestanden staan. De meisjes onder de knoet houden met een dresscode. Wel op school want thuis kunnen ze het zelf niet.
Hypocriete toestanden.

Daar gaat het niet om. Als er een dress kode is, is er een dress kode, punt.

Maar je geeft geen 0/20 als resultaat van een test omdat je je niet aan de dress kode hield. Dan krijg je een straf of zo. Maar die 0/20 is een foute meting van haar competenties die gemeten werden op die toets. Dat is gewoon foute data.

Zucht 5 juli 2021 13:03

Het zou kunnen dat haar de toegang tot het examenlokaal ontzegd is, en aangezien ze dan geen examen heeft kunnen afleggen is de 0/20 verklaarbaar.
Maar ik vind het ook wel een absurde situatie die men had kunnen voorkomen met wat redelijkheid van de twee kanten.

Weyland 5 juli 2021 13:30

De school om de hoek van mijn ouderlijk huis. Haha.

Weyland 5 juli 2021 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9719884)
Klopt, toen ik op atheneum zat (eind jaren 70, begin jaren 80) was er op school (en daarbuiten) veel meer toegelaten dan "vandaag".

Mijn moeder die in de jaren '70 schoolging mocht zeker geen rokjes dragen die boven de knie gingen. Nu, dat was een katholieke school.

Net zoals het Sint-Michielscollege dus, in naam katholiek tegenwoordig dan.

Jantje 5 juli 2021 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9719834)

Bijlage 114552

We leven inderdaad niet meer in de middeleeuwen.
Zich behoorlijk kleden is dus geen probleem meer.
10°C of 35°C, op een werkvloer moet men zich kleden volgens de voorschriften.
En hoewel vele het vergeten, een school is een bedrijf en de klas is een werkplaats.

Een beetje discipline is dus niet overbodig.

Jantje 5 juli 2021 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9719887)

Ja, eigenlijk wel.

CUFI 5 juli 2021 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9719887)

Eigenlijk wel, niets dan voordelen voor zowel kind als ouder.

fox 5 juli 2021 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9719966)
We leven inderdaad niet meer in de middeleeuwen.
Zich behoorlijk kleden is dus geen probleem meer.
10°C of 35°C, op een werkvloer moet men zich kleden volgens de voorschriften.
En hoewel vele het vergeten, een school is een bedrijf en de klas is een werkplaats.

Een beetje discipline is dus niet overbodig.

Complete onzin dit. Alsof je je werk niet goed kan doen omdat je een T-shirt in plaats van hemd aan hebt. En jij hebt trouwens niet te bepalen wat "behoorlijk" is en wat niet. Jongens toch, wat is dat hier toch met al dat fascistisch gedachtegoed de laatste tijd.

patrickve 5 juli 2021 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9719953)
Het zou kunnen dat haar de toegang tot het examenlokaal ontzegd is, en aangezien ze dan geen examen heeft kunnen afleggen is de 0/20 verklaarbaar.

Nee, dan ben je afwezig, dan heb je geen punten. 0/20 wil zeggen: je kent totaal niks van de stof waarover ondervraagd werd.

1207 5 juli 2021 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9719940)
Maar je geeft geen 0/20 als resultaat van een test omdat je je niet aan de dress kode hield. Dan krijg je een straf of zo.

die straf is 0/20

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be