![]() |
Moet België al dan niet ontvreemde kunst teruggeven aan Congo?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07...daarom-nog-ni/
Dus het Africa-museum wil geld en acht extra medewerkers om te achterhalen of kunst al dan niet is gestolen, en terug te geven aan de Congo. Eigenlijk vind ik het toch wel allemaal vijgen na Pasen: het gaat om zaken van wel honderd jaar geleden, heel vaak zelfs dingen die in de 19de eeuw werden meegenomen uit de Congo. Verjaring is vaak een goede zaak: een mens moet geen tientallen jaren na de feiten proberen een gestolen fiets terug te recupereren. Je maakt me ook niet wijs dat er vandaag iemand is die een object zal missen dat honderd jaar geleden werd gestolen, als het al gestolen is. |
maak dat gebouw leeg, al die brol terug naar afrika
|
Steek die rommel in brand.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als men mij kan garanderen dat het goed zal bewaard worden, en niet verder verkocht worden om een of andere Congolese dictator te verrijken, dan mogen ze direct terug. Dit geldt eveneens voor schatten van andere landen, overigens en in beide richtingen... |
Citaat:
|
Ik denk dat we dan bij de Fransen ook eens mogen gaan shoppen. Wat die hier allemaal gepiekt hebben en in hun museums hangen hebben, kunnen we nog een museum als dat van Tervuren gemakkelijk mee vullen. En dan gaan we nog niet eens alles omhoog kunnen hangen.
|
Citaat:
Ge hebt gelijk zulle. |
Doe maar, ik zie ook niet in waarom we dat destijds zelfs hebben willen meegebrengen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be