Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gewapende overval op scoutskamp in Temse (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259968)

De schoofzak 7 juli 2021 17:55

Gewapende overval op scoutskamp in Temse

Dit vind ik toch ook wel weer een grens overschreden.

titel: Gewapende overval op scoutskamp in Temse
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210707_93155387

Citaat:

Twee gewapende overvallers hebben woensdagochtend een scoutskamp voor 9- tot 11-jarigen beroofd. Dat meldt Scouts & Gidsen Vlaanderen aan VRT.

‘Tussen 5 en half 6 vanmorgen zijn twee overvallers het kampgebouw binnengegaan’, zegt Jan Van Reusel van Scouts & Gidsen Vlaanderen aan Gazet Van Antwerpen. ‘Ze zijn dan de fourier tegengekomen die nog wakker was, en die heeft onder dwang dan gsm’s, kredietkaarten en portefeuilles moeten afgegeven. Ze zijn dan verder gegaan naar de leidingskamer.’

Het parket en slachtofferhulp zijn ter plekke, maar geven voorlopig nog geen commentaar. Er vielen geen gewonden tijdens de overval, maar de leiding is wel in shock.

De leden zelf hebben niets gemerkt van de overval, maar het kamp wordt nu wel stopgezet. Het gaat om een West-Vlaamse scoutsgroep die in Temse op kamp was. ‘We zijn alle ouders aan het opbellen en we vragen hen hun kinderen te komen halen. Maar geen paniek, wie geen telefoon heeft gekregen, hoeft dus ook niets te doen.’

Rudy 8 juli 2021 10:05

Te betreuren, maar is dit een maatschappelijk probleem ?

Skobelev 8 juli 2021 10:35

Als jullie kinderen in gevaar komen zal er misschien eens reactie komen, alhoewel, de Vlaming kennende....:roll:

Bhairav 8 juli 2021 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9721938)
Als jullie kinderen in gevaar komen zal er misschien eens reactie komen, alhoewel, de Vlaming kennende....:roll:

Het kunnen niet allemaal Jurgen Conings'kes zijn, he...:roll:

Nietzsche 8 juli 2021 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 9722077)
Het kunnen niet allemaal Jurgen Conings'kes zijn, he...:roll:

Je weet dat die niets heeft gedaan?

maddox 8 juli 2021 15:07

En wat is de buit? Met wat pech wat bankpassen waar een paar €100 in kleine bedragen van af te plukken is, wat mobieltjes die voor een vluggertje verdeeld kunnen worden onder bezitters van "bevel om het land te verlaten".

Misschien nog een paar €100 in cash van de leiding op het kamp.

Is dat de moeite om zo'n idiote misdaad te plegen?

Beroof eens een politicus, veel rendabeler, en dan krijgt de crimineel nog support van een grote hoop van de gewone mensen in't straat.

Bhairav 8 juli 2021 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9722086)
Je weet dat die niets heeft gedaan?

De lat niet te hoog leggen...

De schoofzak 8 juli 2021 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9721928)

Het algemene fenomeen is: sommigen kunnen hun poten niet afhouden van wat van een ander is.
Meer specifieker dan: sommigen menen daarbij geweld of wapenvertoon te moeten gebruiken.

En wat schuift nu op? Dat men kinderkampen gaat viseren als makkelijke prooi.

Klein zij-bemerking: we hebben - voor zover ik weet - geen beschrijving van de daders kunnen lezen in de gazetten.
Ik ga er dan by default vanuit dat het Finnen zijn.

Rudy 8 juli 2021 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9722124)
Het algemene fenomeen is: sommigen kunnen hun poten niet afhouden van wat van een ander is.
Meer specifieker dan: sommigen menen daarbij geweld of wapenvertoon te moeten gebruiken.

En wat schuift nu op? Dat men kinderkampen gaat viseren als makkelijke prooi.

Klein zij-bemerking: we hebben - voor zover ik weet - geen beschrijving van de daders kunnen lezen in de gazetten.
Ik ga er dan by default vanuit dat het Finnen zijn.

Ik dacht gelezen te hebben dat de kinderen er niets van gemerkt hebben, of het moet ondertussen achterhaald zijn.

Wat was de buit ? Werden de wapens gebruikt ?

Ke Nan 9 juli 2021 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9722092)
En wat is de buit? Met wat pech wat bankpassen waar een paar €100 in kleine bedragen van af te plukken is, wat mobieltjes die voor een vluggertje verdeeld kunnen worden onder bezitters van "bevel om het land te verlaten".

Misschien nog een paar €100 in cash van de leiding op het kamp.

Is dat de moeite om zo'n idiote misdaad te plegen?

Beroof eens een politicus, veel rendabeler, en dan krijgt de crimineel nog support van een grote hoop van de gewone mensen in't straat.

Ge bedoelt mobieltjes die voor een vluggertje verdeeld kunnen worden onder bezitters van een dirndl.

“Naast de overvallen in Belsele en Steendorp zouden ze mogelijk in aanmerking komen voor nog andere criminele feiten. Het gaat om vier jonge twintigers, autochtonen van Belgische nationaliteit.

Skobelev 9 juli 2021 23:00

Dat ze de Belgische nationaliteit hebben maakt ze nog niet tot autochtonen. Geef eerst eens hun namen vrij, we zullen dan wel beslissen of het autochtonen zijn.

maddox 9 juli 2021 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9723381)

Waar vermeld ik ergens dat het allochtoontjes zouden kunnen zijn?

Maar als het "ouwe Belgen" zijn, dan is een effectieve straf het logische gevolg van opgepakt en veroordeeld zijn.
Exact dezelfde "straf" als het allochtonen zouden zijn die zulke idiote misdaden pleegden.

Libro 10 juli 2021 00:31

Citaat:

8O8O8O

Ke Nan 10 juli 2021 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9723500)
Dat ze de Belgische nationaliteit hebben maakt ze nog niet tot autochtonen. Geef eerst eens hun namen vrij, we zullen dan wel beslissen of het autochtonen zijn.

Kronkel kronkel.

Ke Nan 10 juli 2021 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9723522)
Waar vermeld ik ergens dat het allochtoontjes zouden kunnen zijn?

Maar als het "ouwe Belgen" zijn, dan is een effectieve straf het logische gevolg van opgepakt en veroordeeld zijn.
Exact dezelfde "straf" als het allochtonen zouden zijn die zulke idiote misdaden pleegden.

Nergens vermeldt gij dat. Ik reageer op hetgeen ik van jouw tekst in het vet gezet heb. Net zoals gij laat ook ik mijn fantasie op de vrije loop. In mijn fantasie zijn er dirndl's en in die van u blijkbaar illegalen die voor mobieltjes seks hebben. Nu ja, ieder zijn ding.

De link daaronder is louter bedoeld ter informatie van het ruimere publiek.

CUFI 10 juli 2021 07:23

Citaat:

Euh JA?!

maddox 10 juli 2021 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9723594)
Nergens vermeldt gij dat. Ik reageer op hetgeen ik van jouw tekst in het vet gezet heb.

Dank u.
Citaat:

Net zoals gij laat ook ik mijn fantasie op de vrije loop. In mijn fantasie zijn er dirndl's en in die van u blijkbaar illegalen die voor mobieltjes seks hebben. Nu ja, ieder zijn ding.
Duidelijk te merken dat u niet in de buurt van de Belgische hoofdstad woont.

No Apologies 10 juli 2021 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9723381)

Beetje vreemd dat de krant het nodig vindt te vermelden dat het gaat om autochtone daders. Ik dacht dat de deontologische aanbevelingen stelden dat de etnische achtergrond van daders alleen mocht worden vermeld indien dit relevant was voor de aard van het misdrijf. Misschien geldt deze aanbeveling alleen waar het allochtone daders betreft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be