![]() |
Onderwijs: hoofdcommissaris met opgetrokken punten
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210708_96577421
Als het kennisniveau in een samenleving zakt, dan denkt men eerst dat het niet zo'n kwaad kan - "het onderwijs was te kennisgericht, te abstract, te veel bezig met grammatica, te geobsedeerd door een literaire canon uit het verleden" etc. - tot de gevolgen geleidelijk overal zichtbaar worden, van gebouwen die instorten tot hoofdcommissarissen met wie geen gesprek gevoerd kan worden. |
Inderdaad, we zien dat hier in Frankrijk ook, het punt van katastrofaal falen is aangebroken, na 40 jaar "kleine details" weg te halen. Het probleem is dat gans de hierarchie van het onderwijs ondertussen vergeven zit van die mensen die juist carriere gemaakt hebben op het ontbenen van het onderwijs, en je met die mastodont niks kan aanvangen zolang die allemaal op hun postje zitten.
Vandaar waarschijnlijk dat corona het onderwijs aan het afschaffen is, net zoals de burgervrijheden en de democratie en de rechtstaat. Het lijkt wel op een 476. Het ineenstorten van het West Romeinse Rijk. Maar het is al 30 jaar opgebouwde decadentie, he, waarbij alle mensen die er iets over zegden, als reactionaire fascisten aan de kant werden gezet want niet "progressief". |
Net enkele getuigenissen van Amerikaanse leraars gelezen ... er staat ons nog wat te wachten ... dit is nog maar het begin ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mocht iedere zoon niet slimmer zijn dan zijn vader, we liepen nog rond zoals in het Stenen Tijdperk.
|
Enige relativering toch.
Een van de vragen was: ‘ken je het postadres van Frontex?’ |
Citaat:
Nee. |
Citaat:
Weet jij hoe je een vuur moet aansteken bijvoorbeeld ? Wij hebben gewoon het effect van accumulatie. Wij kunnen dingen doen, omdat wij dingen gebruiken van onze voorouders, waarvan wij zelf niet weten hoe ze eraan zijn geraakt. Maar omdat we die dingen kunnen gebruiken, kunnen we daar dingen mee doen die zij destijds nog niet konden. Maar wij kunnen ook niet meer wat zij wel konden. Neem 100 man, en zet die gewoon af in een oerwoud ergens, zonder iets. Dat mogen de grootste geleerden van vandaag zijn. Veel kans dat er daar maar weinig volk van over schiet binnen 50 jaar, en die kunnen zeker niet doen wat zij allemaal "konden" toen ze in de samenleving leefden. Zij zijn dus niet "slimmer", ze wisten gewoon dingen die nuttig waren in een zeker kader ; zoals mensen in het Stenen Tijdperk veel nuttige dingen wisten die nuttig waren in DAT kader, en die wij helemaal niet kennen. We zijn dus niet slimmer dan die mensen, we hebben gewoon een rijkere omgeving, en kennen ANDERE dingen, die nuttig zijn in die rijkere omgeving, maar die totaal nutteloos zijn in een Stenen Tijdperk ; en we kennen de dingen NIET die daar nuttig waren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be