Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Europese Unie is niet EUROPA. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260069)

Universalia 13 juli 2021 09:34

De Europese Unie is niet EUROPA.

Een citaat van Marion Le Pen dat best wel nagels met koppen slaat.

Citaat:

De Europese Unie is niet EUROPA. Ze is een ideologie zonder land, zonder volk, zonder wortels, zonder ziel, en zonder civilisatie. De Europese Unie doodt langzaam duizenden jaren oude naties.
Marion had zich teruggetrokken uit de politiek maar op huidig ogenblik is het van "I'll be back!!!"

'Marion Maréchal-Le Pen is een kleindochter van Jean-Marie Le Pen en een nichtje van Marine Le Pen.'

Misschien vergat Marion nog aan te halen dat er gevaar schuilt dat de Europese Unie overgenomen zal worden door ??? (laat ik de ??? houden op een invuloefening)

Waarom denk ik bij bovenstaande zin toch steeds aan "Het zwaard van Damocles?"

Boduo 13 juli 2021 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9726262)

Marion had zich teruggetrokken uit de politiek maar op huidig ogenblik is het van "I'll be back!!!"

'Marion Maréchal-Le Pen is een kleindochter van Jean-Marie Le Pen en een nichtje van Marine Le Pen.'

Misschien vergat Marion nog aan te halen dat er gevaar schuilt dat de Europese Unie overgenomen zal worden door ??? (laat ik de ??? houden op een invuloefening)

OK. Daar zit veel waarheid in.
Anderzijds: de EU heeft meer voordelen dan nadelen: kijk naar wat er nu gebeurt in het VK.
(Na de politieke Brexit hebben ze nu ook de sportieve Brexit).
:roll:

Zipper 13 juli 2021 16:00

Citaat:

Marion heeft overschot van gelijk. Lekker ding, trouwens :

kelt 13 juli 2021 18:38

Ik begrijp wat mevrouw wil zeggen maar had graag wat zorgvuldiger woordgebruik gezien.

Er zijn in gans Europa geen "duizenden jaar oude naties" te vinden..

DucDEnghien 13 juli 2021 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9726764)
Ik begrijp wat mevrouw wil zeggen maar had graag wat zorgvuldiger woordgebruik gezien.

Er zijn in gans Europa geen "duizenden jaar oude naties" te vinden..

De draadstarter had beter de originele Franse tekst geciteerd en trouwens een link gegeven. Marion Le Pen spreekt geen andere taal dan het Frans.

dewanand 13 juli 2021 22:59

Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9726582)
OK. Daar zit veel waarheid in.
Anderzijds: de EU heeft meer voordelen dan nadelen: kijk naar wat er nu gebeurt in het VK.
(Na de politieke Brexit hebben ze nu ook de sportieve Brexit).
:roll:

Grootste Nadeel Europese Unie:
een Duizenden Miljarden Eurootjes monstertje die dus openlijk ervoor uitkomt dat het alle inheemse, blanke (Christelijke) Heterofiele Europeanen de nek wil doorbijten. hhah haha hha Wild Supranationale MONSTER EUSSR ok.

HOE Kan men dit speelgoed monstertje van een zachte WIEGEdood laten genieten??

Gewoon: niet meer voeden met Biljoenen euro biljetjes

NOOT: De biologische analyse heeft mij nu tot nieuwe inzichten geleid en een nieuwe strategie is al in klad opgesteld.

STOP Diversiteit en STOP INCLUSIE politiek, is onnatuurlijk.

Het Verzet 13 juli 2021 23:19

Zegt ze dan ook wat Europa wel zou moeten zijn?
Ik zie niet direct een bron in de openingspost.

kojak 14 juli 2021 01:29

Citaat:

Citaat:

De Europese Unie is niet EUROPA. Ze is een ideologie zonder land, zonder volk, zonder wortels, zonder ziel, en zonder civilisatie. De Europese Unie doodt langzaam duizenden jaren oude naties.

Wat is de EU en door wie wordt het bestuurd ?
Juist.
Allemaal mensen die niet in de EU wonen. Maw, er is totaal geen vertegenwoordiging in de raad van bestuur van de landen die in de EU zitten.
Van Europese verkiezingen (De Europese verkiezingen geven u de kans om te kiezen wie u mag vertegenwoordigen in het Europees Parlement en om mee te beslissen welke koers Europa zal varen.) is dus ook totaal geen sprake. ;)

TheFourHorsemen 14 juli 2021 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9726880)
De draadstarter had beter de originele Franse tekst geciteerd en trouwens een link gegeven.

Als een nieuwssite meedeelt wat Xi Jinping tijdens een speech heeft gezegd, gaat u dan ook verontwaardigd zijn als men zijn woorden niet in het Mandarijn weergeeft?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9726880)
Marion Le Pen spreekt geen andere taal dan het Frans.

Is dat zo? Lompe trien dan.

Pandareus 14 juli 2021 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9727111)
Als een nieuwssite meedeelt wat Xi Jinping tijdens een speech heeft gezegd, gaat u dan ook verontwaardigd zijn als men zijn woorden niet in het Mandarijn weergeeft?

Is dat zo? Lompe trien dan.

Wat Topic Starter doet trekt ook op niet veel : zonder enige bronvermelding zelf beginnen een opinie neerschrijven en die aan een politicus toedichten... :?

Betreffende het thema kon ik enkel dit terugvinden, dat aan haar is gelinkt : https://www.spectator.co.uk/article/...w-french-right

Universalia 15 juli 2021 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9727128)
Wat Topic Starter doet trekt ook op niet veel : zonder enige bronvermelding zelf beginnen een opinie neerschrijven en die aan een politicus toedichten... :?

Betreffende het thema kon ik enkel dit terugvinden, dat aan haar is gelinkt : https://www.spectator.co.uk/article/...w-french-right

Er stond géén link bij omdat het iets was wat van Twitter kwam en dat gebruik ik niet zoals ik al eerder schreef. (FB ook niet) :oops:

Jay-P. 1 augustus 2021 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9727663)
Er stond géén link bij omdat het iets was wat van Twitter kwam en dat gebruik ik niet zoals ik al eerder schreef.
(FB ook niet) :oops:

"Ik gebruik twitter niet, maar post het alleen maar hier". :-D schreef -m.
Merci voor dat juweeltje nonsens.

Bedenking: Wanneer iemand liegt zou men tenminste hopen dat hij/zij het met een minimum aan intellect doet.

jogo 1 augustus 2021 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9726918)
Zegt ze dan ook wat Europa wel zou moeten zijn?
Ik zie niet direct een bron in de openingspost.

Dat het gezag van Rome moet komen (Romeinse rijk)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be