![]() |
Wat heeft deze generatie bijgedragen?
En dan spreek ik niet op individueel gebied, maar in collectief.
Wat heeft deze democratie bereikt en welke vruchten oogsten nabestaanden daarvan? |
En over welke generatie gaat het dan?
|
Wie is "deze" generatie?
|
Alle volwassenen van deze tijd.
|
Een groot voordeel vind ik dat ik de narrative grotendeels kan negeren en toch een voorspoedig en goed leven leiden.
Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om voldoende geld te vergaren om gemakkelijk te leven, met al de voordelen die daarmee gepaard gaan. Ik word niet verplicht gaan vechten in een oorlog gestart door mijn landheer of voor een of ander heilig doel. Als ik tandpijn heb, of iets ernstig aan de hand, zijn er adekwate middelen om mij te helpen, met beperkt lijden. De machtshebbers zijn nog nooit zo mak en onderworpen aan hun eigen wetten geweest in de geschiedenis. Ik hoef hun grilligheid niet meer te vrezen, bijvoorbeeld wanneer de lokale heerser zijn zinnen heeft gezet op iets dat van mij is. |
Citaat:
|
Citaat:
Antibiotica bestaat nog maar zo'n goeie honderd jaar. |
Citaat:
In deze generatie krijgen mensenmoordenaars en leugenaars Nobelprijzen. Veel van de geneeskunde is bovendien te danken aan het Islamitisch gouden tijdperk. Zelfs alcohol komt van die tijd. Maar ik vind zo niets speciaals dat deze generatie typeert. |
Deze generatie zal de geschiedenis ingaan als de generatie die het voor de volgende generaties verkloot heeft.
|
Citaat:
Ik denk niet dat iemand hier dat dan ook had verwacht van u. Daarvoor is uw geest veels te gesloten. |
Citaat:
Het is ergens in 1960 overgenomen, uitgedeeld en beginnen verloederen. En dat door mensen die zogezegd alles beter weten, zeer opmerkelijk dat. |
Citaat:
We kregen een leugen in ruil dat onze kinderen in levensgevaar bracht. Een generatie nam die vrijheden en rechten voor vanzelfsprekend en nu worden ze ontmanteld en mag de volgende generatie er niets van zeggen of ze worden gestigmatiseerd. Men is zelfs alleen nog maar verontwaardigd als islamieten verkrachten, zodra het blanken blijken te zijn dooft dat onderwerp droog. Walgelijke generatie, |
Citaat:
Maar dat is het net voor mij. Ik kan mij grotendeels onafhankelijk bewegen van mensen die het beter weten. Een mens is nog nooit zo vrij geweest om dat te negeren. |
Citaat:
Herinner u Stevaert. |
Citaat:
|
Citaat:
Op dat gebied heeft Cufi pech dat hij in België is geboren en niet in een vrij land gelijk Saoedi-Arabië of zo. |
Citaat:
Ze opperen dezelfde maatregelen als de bruinhemden voor ze hun wereldoorlog startte. |
Citaat:
Allemaal selectieve verontwaardiging. All lives matter. |
Citaat:
Of is het ook nog eens de bedoeling dat iedereen dezelfde overtuiging moet uitdragen dan u? Of denkt ge oprecht dat ze u op't dorpsplein in brand gaan steken als ge de naam van het virus denigrerend zou gebruiken? Man toch, een beetje veerkracht en relativeringsvermogen aub. |
Nu, een generatie bestaat uiteindelijk uit individuen, dus bestaan de bijdragen van die generatie uit de bijdragen van de individuen.
Dus gaat het erom wat je zelf bijdraagt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be