Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Overstromingen Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260098)

Vlad 15 juli 2021 10:06

Overstromingen Wallonië

Beelden uit het zuidoosten des lands.

Er zijn ook al verscheidene doden gevallen. 8O

Xenophon 15 juli 2021 10:21

Arm Wallonie.

Eduard Khil 15 juli 2021 10:23

God haat overduidelijk linksen en is de sossenprovincies aan het straffen voor hun politieke ideeen en hun anti-vaxx idioterieën

Vlad 15 juli 2021 10:32

:-(

wagner.666 15 juli 2021 10:33

Waar blijven die vierhonderd militairen en flikken die onmiddellijk achter Jürgen aan het zoeken waren en nu er zoveel mensen in nood zitten ziet ge ze niet.

Skobelev 15 juli 2021 10:36

Crowdfunding organiseren in Vlaanderen?

Wacht...

Dat doen we al decennia lang toch?

Skobelev 15 juli 2021 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9727875)
Waar blijven die vierhonderd militairen en flikken die onmiddellijk achter Jürgen aan het zoeken waren en nu er zoveel mensen in nood zitten ziet ge ze niet.

Ze zijn op bosklassen.

Zipper 15 juli 2021 10:38

Citaat:

die zijn aan het oefenen voor de défilé van volgende week, waar hun heldendaden in herinnering kunnen gebracht worden

Blue Sky 15 juli 2021 10:40

Ik verheug me er al op wanneer er binnenkort zo eens een stationaire bui blijft hangen ergens boven Vlaanderen. Het Vlaanderen waar de Vlaming geboren is met een baksteen en een auto in de maag en waarin nagenoeg men zowat alles heeft laten verkavelen, bebouwen en verharden, inclusief overstromingsgebieden.

Skobelev 15 juli 2021 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9727847)

Kan daar iemand "Groeten uit Walbanië" in fotoshoppen?

Knuppel 15 juli 2021 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9727882)
die zijn aan het oefenen voor de défilé van volgende week, waar hun heldendaden in herinnering kunnen gebracht worden

11 miljoen Belgen achter één Belgisch vendel!

Citaat:

Inwoners gehucht Herbricht mogelijk twee dagen afgesloten van buitenwereld
LANAKEN -

In Herbricht, het piepkleine gehucht in de winterbedding van de Maas, kijken de bewoners met spanning naar het stijgende water van de rivier. De toegangsweg staat al onder water, de huizen gelukkig nog niet. “Het is 41 jaar geleden dat we een overstroming in de zomer hebben gehad. Hopelijk komt het niet zo ver”, klinkt het.
Het is te warm, te koud, te droog, te nat. Het ligt allemaal aan de opwarming van de aarde. Die was 41 jaar geleden ook al bezig.

Het Verzet 15 juli 2021 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9727887)
11 miljoen Belgen achter één Belgisch vendel!

Het is te warm, te koud, te droog, te nat. Het ligt allemaal aan de opwarming van de aarde. Die was 41 jaar geleden ook al bezig.

Ah, ok, ik dacht dat het de moslims waren

Knuppel 15 juli 2021 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9727884)
Ik verheug me er al op wanneer er binnenkort zo eens een stationaire bui blijft hangen ergens boven Vlaanderen. Het Vlaanderen waar de Vlaming geboren is met een baksteen en een auto in de maag en waarin nagenoeg men zowat alles heeft laten verkavelen, bebouwen en verharden, inclusief overstromingsgebieden.

We krijgen het overtollige water uit de Maas al cadeau vanuit Wallonië.

Stel je voor dat de overstromingen in Limburg in het Jurgentijdperk hadden plaats gevonden en alle beschikbare manschappen niet....euh...beschikbaar waren.

Knuppel 15 juli 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9727889)
Ah, ok, ik dacht dat het de moslims waren

Die begonnen pas goed binnen te stromen dankzij het cordon sanitaire.

Xenophon 15 juli 2021 10:51

Citaat:

De civiele bescherming is haar vrachtwagen aan het herstellen, daarna gaan ze zien of er materiaal is dat kan helpen.

pajoske 15 juli 2021 10:51

Citaat:

In beide provincies Limburg heeft men het anders aangepakt en de overstromingsgebieden van de Maas werden merkelijk verbreed. Ik verwacht dan ook geen rampnieuws uit de Maaskant. Uitgezonderid misschien voor het gehucht Herbricht. Daar liggen voorlopig nog enkele huizen binnen overstromingsgebied.

Xenophon 15 juli 2021 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9727877)
Crowdfunding organiseren in Vlaanderen?

Wacht...

Dat doen we al decennia lang toch?

Sinds de separatistische Belgische revolutie.

Het Verzet 15 juli 2021 10:53

Enfin, ge zult er maar wonen.

Vlad 15 juli 2021 10:55

Citaat:

Vlaanderen gaat 50 miljoen euro investeren in de aanleg van bekkens, dijken, verdiepen van rivieren, ... 50 miljoen euro ... lol. Vergelijk dat met wat ze uitgeven aan bijvoorbeeld, ik zeg maar wat de 5 miljoen euro om moslims te leren dansen ... of de verhoging elk jaar van tientallen miljoenen voor het budget vluchtelingen ... of de tientallen miljarden om de gevolgen van de coronacrisis tegen te gaan ...

meh ik schreef eerder al dat men beter investeert in het omgaan met de klimaatverandering ipv in het proberen tegen gaan ...

Xenophon 15 juli 2021 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9727882)

De Luikse Belgian defence cadets zijn onderweg.
Ze hebben nog wat training te doen zo te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=YOvmrYwzsc8

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be