Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israelische luistervinken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260142)

Der Wanderer 18 juli 2021 23:27

Israelische luistervinken

Wie het heeft over de mogelijke betrokkenheid van Israelische geheime diensten en politieke krachten op de occulte achtergrond van politieke events, dreigt snel van antisemitisme beschuldigd te worden, maar journalisten, politici en academici worden goed gevolgd (beeld u in dat dit Rusland of China was).

https://www.hln.be/internet/journali...jden~a6166b6d/

Vlad 19 juli 2021 05:51

Israël kent zeer veel technologische start-ups. De Israëlische geheime diensten zullen daar wel voor iets tussen zitten en de technologie ook gebruiken. Maar de titel van dit topic is toch wel misleidend. Geen van de voorbeelden in het artikel gaan over Israëlische luistervinken. De technologie is weliswaar Israëlisch doch de luistervinken zitten overal. Je zegt van iemand die een FN-pistool gebruikt toch ook niet dat het een Waal is als het om een Saoedi gaat ?

maddox 19 juli 2021 06:20

Het komt Bach gewoon goed uit. Meer moeten we niet achter die titel zoeken.

Pro communist en niet afwijzend tegenover muzels.

Visjnu 19 juli 2021 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9730307)
Wie het heeft over de mogelijke betrokkenheid van Israelische geheime diensten en politieke krachten op de occulte achtergrond van politieke events, dreigt snel van antisemitisme beschuldigd te worden, maar journalisten, politici en academici worden goed gevolgd (beeld u in dat dit Rusland of China was).

https://www.hln.be/internet/journali...jden~a6166b6d/

Artikel niet goed gelezen, de spionage gebeurde door de klanten van het Israelische bedrijf - niet door Israel zelf. De nieuwswaarde van dit artikel is dat dit klanten zijn die traditioneel niet als vrienden van Israel aanzien worden, zoals SA. Dit is echter al jaren geweten voor wie dit een beetje volgt.

De overheid van Israel, Rusland en China hebben elk genoeg cybercapaciteiten om dit soort software zelf te ontwikkelen, en dat doen ze ook alle drie.

Pandareus 19 juli 2021 08:14

Wie hier meer over wil weten kan best naar de internationale pagina van The Guardian kijken, er staat een heel dossier over NSO en Pegasus.

Boduo 19 juli 2021 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 9730378)
Artikel niet goed gelezen, de spionage gebeurde door de klanten van het Israelische bedrijf - niet door Israel zelf. De nieuwswaarde van dit artikel is dat dit klanten zijn die traditioneel niet als vrienden van Israel aanzien worden, zoals SA. Dit is echter al jaren geweten voor wie dit een beetje volgt.

De overheid van Israel, Rusland en China hebben elk genoeg cybercapaciteiten om dit soort software zelf te ontwikkelen, en dat doen ze ook alle drie.

Inderdaad: het bedrijf verkoopt dat programma.
Joden zijn commercanten, dat weet je toch.
Onderschat ze niet: ze bouwen ook grote, ultramoderne drones...

maddox 19 juli 2021 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9730884)
Onderschat ze niet: ze bouwen ook grote, ultramoderne drones...

Wie niet eigenlijk?

Pandareus 19 juli 2021 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9730884)

Echt ? 8O
Geven ze het niet voor niets weg ? :-o

Citaat:

Onderschat ze niet: ze bouwen ook grote, ultramoderne drones...[/quote]

Dadeemelee 19 juli 2021 21:22

Wat ik mij hierbij afvraag: wat is hier zo uitzonderlijk aan. Spyware is niks nieuws.

De vraag is: hoe hebben die ‘slachtoffers’ dat op hun smartphone gekregen. Als het via phishing of andere ‘gewone’ wegen is dan hebben ze het zelf gezocht.

Yarisken 19 juli 2021 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731009)
Wat ik mij hierbij afvraag: wat is hier zo uitzonderlijk aan. Spyware is niks nieuws.

De vraag is: hoe hebben die ‘slachtoffers’ dat op hun smartphone gekregen. Als het via phishing of andere ‘gewone’ wegen is dan hebben ze het zelf gezocht.

Hier is niks uitzonderlijks aan. Gebeurt al jaren. Security firma's die "regimes" voorzien van zero day exploits en software.
Die verkopen ook aan dictatoriale regimes en in de hacking community zijn die daarom ook zwaar onder vuur komen te liggen.
Op dit moment zijn de Israelische firma's de beste ter wereld.

parcifal 19 juli 2021 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731009)

Dat is juist het 'vernieuwende' eraan : de slachtoffers hebben niets gedaan, behalve een smartphone bezeten die soms aanstond.

Het was voldoende om het telefoonnummer van het slachtoffer te kennen om die spyware naar hun smartphone te pushen en remote te installeren.

Er was ook geen enkel direct spoor te vinden op de telefoon zelf blijkbaar, de ontdekking van die spyware werd gedaan door logs van het batterijverbruik te analyseren en dat lag veel hoger dan het zou mogen zijn.

Dadeemelee 19 juli 2021 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9731041)
Dat is juist het 'vernieuwende' eraan : de slachtoffers hebben niets gedaan, behalve een smartphone bezeten die soms aanstond.

Het was voldoende om het telefoonnummer van het slachtoffer te kennen om die spyware naar hun smartphone te pushen en remote te installeren.

Er was ook geen enkel direct spoor te vinden op de telefoon zelf blijkbaar, de ontdekking van die spyware werd gedaan door logs van het batterijverbruik te analyseren en dat lag veel hoger dan het zou mogen zijn.

Dat is het verontrustende uiteraard.

En dat pushen is ook enkel mogelijk als het OS dat toelaat.

Herr Flick 19 juli 2021 22:52

Maar dat is toch oud nieuws ?

De mossad had toch een paar Israelische onderdelen in een telefoon centrale van den Belgacom ?

Dus gewoon alles wat in broekzele over den telefoon excange passeerde werd in Tel Avivi opgenomen.

Intussen zullen ze wel al wat moderners hebben.

Boduo 20 juli 2021 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9730903)
Wie niet eigenlijk?

De Belgen

Boduo 20 juli 2021 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken (Bericht 9731029)
Hier is niks uitzonderlijks aan. Gebeurt al jaren. Security firma's die "regimes" voorzien van zero day exploits en software.
Die verkopen ook aan dictatoriale regimes en in de hacking community zijn die daarom ook zwaar onder vuur komen te liggen.
Op dit moment zijn de Israelische firma's de beste ter wereld.

2 !!!

Dadeemelee 20 juli 2021 09:31

Citaat:

Blijkbaar via iMassage op iPhones.

https://www.forbes.com/sites/thomasb...h=58a8ce381944

Citaat:

Bill Marczak, researcher at Citizen Lab, told Forbes that in some cases Apple’s iOS will automatically run data within iMessages and attachments, even when they’re from strangers, which could put users at risk.

Boduo 21 juli 2021 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9731098)
Maar dat is toch oud nieuws ?

De mossad had toch een paar Israelische onderdelen in een telefoon centrale van den Belgacom ?

Dus gewoon alles wat in broekzele over den telefoon excange passeerde werd in Tel Avivi opgenomen.

Intussen zullen ze wel al wat moderners hebben.

Dankzij journalist K. Clerix van Knack hebben we nu nieuw nieuws.

Herr Flick 22 juli 2021 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9732739)
Dankzij journalist K. Clerix van Knack hebben we nu nieuw nieuws.

Dat is op dit moment al weer verouderd ;-)

Nee serieus, dat weet je toch dat ze via uw telefoon overal hun neuzeke in kunnen steken ?

Alles van electronica in uw kot komt daarvoor in aanmerking.

Ah ik heb er geen internet aan hangen, ... ha dan zien ze toch mee via het electriciteitsnet ? Dat kan, als ze signalen via het stroomnet kunnen sturen, om lampen aan te sturen, dan kunnen ze het ook gebruiken om in uw pc binnen te geraken.

Maar ben je interresant genoeg ? dat is de vraag.

Als ik nu heel de dag recepten voor kernbommen etc ga googelen of hoe maak ik TNT in mijn badkuip bvb, ja dan kan het wel zijn dat er ergens een lampje gaat branden en dat ze wat extra tijd in u gaan investeren.

Boduo 22 juli 2021 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9733003)
Dat is op dit moment al weer verouderd ;-)

Nee serieus, dat weet je toch dat ze via uw telefoon overal hun neuzeke in kunnen steken ?

Alles van electronica in uw kot komt daarvoor in aanmerking.

Ah ik heb er geen internet aan hangen, ... ha dan zien ze toch mee via het electriciteitsnet ? Dat kan, als ze signalen via het stroomnet kunnen sturen, om lampen aan te sturen, dan kunnen ze het ook gebruiken om in uw pc binnen te geraken.

Maar ben je interresant genoeg ? dat is de vraag.

Als ik nu heel de dag recepten voor kernbommen etc ga googelen of hoe maak ik TNT in mijn badkuip bvb, ja dan kan het wel zijn dat er ergens een lampje gaat branden en dat ze wat extra tijd in u gaan investeren.

Macron wist dat ook allemaal.
Toen hij z'n laatste GSM binnenkreeg was dat een type dat jij noch ik kunnen bemachtigen.
Reeds toen hij het de eerste dag gebruikte, zat het Pegasus programma er al in.
Je mag beweren wat je wil maar niemand vindt zoiets "normaal" of "oud nieuws".

Jay-P. 23 juli 2021 04:17

Citaat:

Een bezeten smartphone is een probleem an sich, zelfs zonder spyware, in feite.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be