Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is koning Filip dementerend ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260145)

Vlad 19 juli 2021 06:48

Is koning Filip dementerend ?

Wat me opviel tijdens de watersnood de voorbije week was dat de koning nood had aan een briefje om in zijn eigen taal enkele zinnen uit het hart uit te spreken. Het contrast met de Vlaamse hulpverleners die totaal aangedaan hun wedervaren in het Frans deden, met de waarnemend burgemeester van Luik die de Vlaamse pers in het Nederlands te woord stond, met alle slachtoffers, politici en vrijwilligers die vrij onverhoeds voor de camera kwamen te staan was enorm.

Heeft onze koning gewoon een onvoorstelbaar laag IQ, lijdt hij aan een ver gevorderde vorm van dementie of wordt hij zo hard gestuurd en hebben die stuurlui echt zo weinig vertrouwen in hem dat hij nog altijd niet in staat is dat te doen waarvoor hij al decennia lang wordt opgeleid ? Wat denken jullie ? Kan zo iemand nog koning zijn ? Wordt het niet tijd om die cinema stop te zetten en het koningshuis af te schaffen ? Elke koning doet het slechter dan de voorgaande. Wat als de volgende niet meer kan spreken of lopen ?

Henri1 19 juli 2021 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9730366)
Wat me opviel tijdens de watersnood de voorbije week was dat de koning nood had aan een briefje om in zijn eigen taal enkele zinnen uit het hart uit te spreken. Het contrast met de Vlaamse hulpverleners die totaal aangedaan hun wedervaren in het Frans deden, met de waarnemend burgemeester van Luik die de Vlaamse pers in het Nederlands te woord stond, met alle slachtoffers, politici en vrijwilligers die vrij onverhoeds voor de camera kwamen te staan was enorm.

Heeft onze koning gewoon een onvoorstelbaar laag IQ, lijdt hij aan een ver gevorderde vorm van dementie of wordt hij zo hard gestuurd en hebben die stuurlui echt zo weinig vertrouwen in hem dat hij nog altijd niet in staat is dat te doen waarvoor hij al decennia lang wordt opgeleid ? Wat denken jullie ? Kan zo iemand nog koning zijn ? Wordt het niet tijd om die cinema stop te zetten en het koningshuis af te schaffen ? Elke koning doet het slechter dan de voorgaande. Wat als de volgende niet meer kan spreken of lopen ?

Filip was altijd al wat "houterig", ban om iets verkeerd te doen of te zeggen.
Dat is wel sterk verbeterd, maar niet verdwenen.

Meer moet u daar niet achter zoeken.

Vette Pois(s)on 19 juli 2021 07:59

zoveel moeite om in de weg te lopen

Skobelev 19 juli 2021 08:09

Ramptoeristen, een pest.

Vrijheideerst 19 juli 2021 08:32

Toch vreemd dat er hier niemand spreekt over ramptoerist Jambon die Pepinster bezocht.

WYSIWYG 19 juli 2021 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9730429)
Toch vreemd dat er hier niemand spreekt over ramptoerist Jambon die Pepinster bezocht.

Of van De Croo? Of Verlinden?

Nu een Vlaamse regeringsleider zich bezorgd toont voor wat er in het Luikse gebeurd is is het weer niet goed. Verder kakelen de Belgisch-nationalisten hier in koor dat Vlamingen lachen met de miserie. Hoe inconsequent kan men zijn. Maar ik begrijp u: Jambon is een Vlaams-nationalist. En daar moet men willens nillens kritiek op geven. Kleinzielige Vivaldi-adepten geven in zulke omstandigheden steeds dezelfde geborneerde kritiek.
Ik stel weer vast dat Belgisch-nationalisten vinden dat er in België twee verschillende volkeren leven die best niets meer met elkaar te maken (willen) hebben. Die arme Belgisch-nationalisten, ze spreken zichzelf binnen 1 zin bij manier van spreken drie keer tegen.8-)

Henri1 19 juli 2021 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9730438)
Of van De Croo? Of Verlinden?

Nu een Vlaamse regeringsleider zich bezorgd toont voor wat er in het Luikse gebeurd is is het weer niet goed. Verder kakelen de Belgisch-nationalisten hier in koor dat Vlamingen lachen met de miserie. Hoe inconsequent kan men zijn. Maar ik begrijp u: Jambon is een Vlaams-nationalist. En daar moet men willens nillens kritiek op geven. Kleinzielige Vivaldi-adepten geven in zulke omstandigheden steeds dezelfde geborneerde kritiek.
Ik stel weer vast dat Belgisch-nationalisten vinden dat er in België twee verschillende volkeren leven die best niets meer met elkaar te maken (willen) hebben. Die arme Belgisch-nationalisten, ze spreken zichzelf binnen 1 zin bij manier van spreken drie keer tegen.8-)

Wanneer gaat Bart en Tom kijken ?

WYSIWYG 19 juli 2021 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9730534)

Dat is niet aan partijvoorzitters. Ik heb Meyrem, Joachim, Conner en Egbert er ook nog niet gezien. Zelfs Jean-Marc, Paul of Georges-Louis laten zich niet zien: die hebben al genoeg problemen om Vivaldi te lijmen.8-)

graaf de bethune 19 juli 2021 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9730534)

U heeft het over Bart Somers?? Wel die heeft nu geen tijd, hij is nog volop bezig met het onderzoek naar de brandstichters van Spouwen(asielcentrum). Tot nu toe heeft hij alleen maar de partijlidkaarten van de brandstichters gevonden...... de 2 vermeende daders die ze weken opgesloten hebben, die hebben ze uiteindelijk moeten vrijlaten zonder voorwaarden wegens gebrek aan bewijs en een sluitend alibi(zaten op een feestje in Ertvelde)...... dus laat Bartje Somers even met rust, hij heeft nu deze dringende zaak op te lossen.... en dan wacht hem nog de zaak El Kouakibi.......... de gulzige subsidieslurpster... dus Bart heeft nu genen tijd om met overstromingen of andere natuurrampen buiten hemzelf(als natuurramp) bezig te zijn...

lamenielachen 19 juli 2021 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9730407)
zoveel moeite om in de weg te lopen

En dan nog, aan welke prijs loopt hij in de weg .
Hij zal er wel niet kunnen aan doen, slechte jeugd en zo maar wil daar dan toch niet zo veel geid voor ....

In de Walen zijn ze wel iets koningsgezinder dan wij dat wel, die zijn al blij dat hij laarzen gekregen heeft om hen eens te bezoeken in al die ellende.

lamenielachen 19 juli 2021 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9730624)
U heeft het over Bart Somers?? Wel die heeft nu geen tijd, hij is nog volop bezig met het onderzoek naar de brandstichters van Spouwen(asielcentrum). Tot nu toe heeft hij alleen maar de partijlidkaarten van de brandstichters gevonden...... de 2 vermeende daders die ze weken opgesloten hebben, die hebben ze uiteindelijk moeten vrijlaten zonder voorwaarden wegens gebrek aan bewijs en een sluitend alibi(zaten op een feestje in Ertvelde)...... dus laat Bartje Somers even met rust, hij heeft nu deze dringende zaak op te lossen.... en dan wacht hem nog de zaak El Kouakibi.......... de gulzige subsidieslurpster... dus Bart heeft nu genen tijd om met overstromingen of andere natuurrampen buiten hemzelf(als natuurramp) bezig te zijn...

Hij zal ook "zorg willen dragen" voor die IS vrouwen die hier nu alleen opgesloten zitten met hun verdriet ......

De schoofzak 19 juli 2021 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9730429)

Heeft mp Jan Pepinster bezocht? Graag een link.
Want ik denk dat jij Pepinster verwart met Heppeneert. Maar ik kan me vergissen natuurlijk, daarom graag een link.

De schoofzak 19 juli 2021 13:22

Dementeren houdt een achteruitgang in van de geestelijke vermogens.
Ik denk niet dat dat er in kan zitten.

Skobelev 19 juli 2021 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9730657)

Dementeren houdt een achteruitgang in van de geestelijke vermogens.
Ik denk niet dat dat er in kan zitten.

Natuurlijk niet, 't is nooit een groot licht geweest. :?

Xenophon 19 juli 2021 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9730630)
En dan nog, aan welke prijs loopt hij in de weg .
Hij zal er wel niet kunnen aan doen, slechte jeugd en zo maar wil daar dan toch niet zo veel geid voor ....

In de Walen zijn ze wel iets koningsgezinder dan wij dat wel, die zijn al blij dat hij laarzen gekregen heeft om hen eens te bezoeken in al die ellende.

Niet lachen met de koninklijke rubberlaarzen aub.

WYSIWYG 19 juli 2021 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9730655)
Want ik denk dat jij Pepinster verwart met Heppeneert. Maar ik kan me vergissen natuurlijk, daarom graag een link.

Dat dacht ik ook al. Ik dacht dat ik iets gemist had. Niet dus?

Vrijheideerst 19 juli 2021 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9730655)

Nee dat heeft hij inderdaad niet, maar wel Heppedinges. Voor de rest: mijn stelling blijft.

WYSIWYG 19 juli 2021 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9730802)
Nee dat heeft hij inderdaad niet, maar wel Heppedinges. Voor de rest: mijn stelling blijft.

Maar ze is instabiel.

Knuppel 19 juli 2021 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9730366)

Het feit alleen al dat een een debiel op de troon werd gehesen typeert dit belachelijke koningdom.
Dat Flip geen al te snuggere snul is is geen geheim. Hoe vaak betwijfelden zelfs de gesubsidieerde kwaliteitskranten openlijk op die debiel "het wel kon"? De rol van koning spelen? Hij kan met moeite een briefje aflezen.

Knuppel 19 juli 2021 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9730670)
Natuurlijk niet, 't is nooit een groot licht geweest. :?

Zo is dat.
Je hoeft niet te vragen hoe daarmee gelachen wordt ....en niet alleen achter zijn rug.

https://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I

België is geen klein land.....volgens de chinezen. Onthoud dat goed hé!
Ik wil dat iedereen die dit hoort, weet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be