Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Pukkelpop alleen voor gevaccineerden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260152)

Max van Dietschland 19 juli 2021 21:13

Pukkelpop alleen voor gevaccineerden

Pukkelpop zou alleen maar kunnen doorgaan voor mensen die een volledige vaccinatie hebben gehad. Alleen dit systeem is voldoende waterdicht om een verspreiding van het virus zo vlak voor het nieuwe schooljaar te voorkomen.

Ik vind dat de overheid Johnson & Johnson vaccins moet reserveren voor jongeren die daar willen gebruik van maken. Met 1 prikje is men volledig gevaccineerd. Zo kan men vaccineren tot 14 dagen voor het festival.

Zo heeft de jeugd hun feestje en is de rest van de samenleving toch voor een groot stuk beveiligd.

Reverberation 19 juli 2021 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9730996)
Pukkelpop zou alleen maar kunnen doorgaan voor mensen die een volledige vaccinatie hebben gehad. Alleen dit systeem is voldoende waterdicht om een verspreiding van het virus zo vlak voor het nieuwe schooljaar te voorkomen.

Ik vind dat de overheid Johnson & Johnson vaccins moet reserveren voor jongeren die daar willen gebruik van maken. Met 1 prikje is men volledig gevaccineerd. Zo kan men vaccineren tot 14 dagen voor het festival.

Zo heeft de jeugd hun feestje en is de rest van de samenleving toch voor een groot stuk beveiligd.

Ik vind dat iedereen Pukkelpop massaal moet cancellen, alleen zo stopt die zever.

morte-vivante 19 juli 2021 22:35

Gene schrik gevaccineerde bejaarde, tegen oktober zitten we allemaal terug in lockdown om jullie weeral te beschermen, en dan kunt ge de schuld steken op de niet-gevaccineerden

Hoofdstraat 19 juli 2021 22:47

Er is al een Koreaans marineschip voor 80% besmet, allen dubbel gevaccineerd.

Waterdicht noemen ze dat. :lol:

Mambo 19 juli 2021 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9731088)

Leg dat maar eens uit aan de gevaccineerden.

Het zal niet lukken.

Diego Raga 19 juli 2021 23:40

Citaat:

Waarom liggen de ziekenhuizen in Engeland en Israël dan vol met besmette gevacinneerden ?

fox 19 juli 2021 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9731002)
Ik vind dat iedereen Pukkelpop massaal moet cancellen, alleen zo stopt die zever.

Waarom zou die zever dan stoppen?

alpina 20 juli 2021 00:20

Ik vind dat men zich niets moet aantrekken van besmette jongeren en ik vind het totaal nutteloos om mensen te testen die asymptomatisch zijn.

Ik vind het helemaal debiel om van anderen te eisen zich te laten vaccineren wetende dat vaccinatie transmissie niet tegenhoudt. Het vaccineren van bevolkingsgroepen die nauwelijks hinder ondervinden van het virus is een verspilling van vaccins en middelen. Op dat vlak zijn zij de beleidsmakers veel onverantwoorder dan jongeren die gewoon normaal willen leven.

kelt 20 juli 2021 02:53

De beweringen in de start van dit draadje zijn al volledig weerlegd door de feiten.

Enige grote gebeurtenis "reserveren" voor uitsluitend gevaccineerden is dus,virologisch,zinloos.Vergelijkbaar met het bidden van een afdoend aantal rozenkransen en het aanroepen van de correcte heiligen ....

Maar het is,inderdaad,moeilijk voor velen,ook "experts",te begrijpen en AKTEREN op het feit dat bij ons de vaccinatiecampagne eigenlijk al GEDAAN is ,en wel naar beste arbeid en vermogen..... :thumbsup:

Het is nu weer aan "het virusje" om ons te verrassen met iets nieuws...

Ferre 20 juli 2021 05:45

Citaat:

reuters

Citaat:

The defence ministry had said noone aboard the destroyer had been vaccinated as the unit had left the country in February, before a vaccination campaign began for military personnel.

patrickve 20 juli 2021 06:15

Citaat:

Maar de verspreiding van dit virus is niet te stoppen hoor. Dat is nu al sinds maart vorig jaar dat we de "verspreiding van dit virus" willen stoppen en dat lukt niet. Het enige wat lukt, is de verspreiding wat UITSTELLEN met lockdowns. Je krijgt de verspreiding dan NA de lockdown ipv tijdens. Al de rest werkt niet, zoals we gezien hebben.

Leer ermee leven, dit virus is nu onder ons, en zijn kleinkinderen gaan nog onder ons blijven. Gelukkig is het geen heel nijdig virus, en beschermen vaccins mensen in de meeste gevallen van ziekenhuis opname.

patrickve 20 juli 2021 06:18

Citaat:

"de rest van de samenleving" heeft nooit echt last gehad van corona, enkel maar gepensioneerden hebben de ziekenhuizen overbelast. Eens die gevaccineerd zijn, is corona totaal geen probleem meer. Maar besmettingen beletten, dat lukt niet hoor.

Het is veel en veel beter dat de jeugd nu echte corona opdoet, in plaats van een vaccin tegen de corona van anderhalf jaar geleden. Die jeugd gaat toch niet in het ziekenhuis terecht komen, maar als ze massief dit oude vaccin nemen, dan gaan ze preferentieel die varianten doorgeven die gemakkelijker onder het vaccin muizen. En dan hebben jullie in november geen bescherming meer van uw oud vaccin. Daarentegen, als de jeugd geen vaccin neemt, dan worden ze geimmuniseerd tegen moderne versies van dit virus, en beschermen ze U in november tegen de varianten die dan zullen rondgaan.

Het Janssen vaccin is ongeveer het slechtste idee dat men aan jongeren kan geven, want het beschermt goed tegen ziekenhuis opname wat jongeren niet nodig hebben, maar is zo lek als een zeef tegen transmissie.

Want in oktober ga jij geen prikje gehad hebben met een geupdate versie van dat vaccin he.

patrickve 20 juli 2021 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9731143)
Ik vind dat men zich niets moet aantrekken van besmette jongeren en ik vind het totaal nutteloos om mensen te testen die asymptomatisch zijn.

Ik vind het helemaal debiel om van anderen te eisen zich te laten vaccineren wetende dat vaccinatie transmissie niet tegenhoudt. Het vaccineren van bevolkingsgroepen die nauwelijks hinder ondervinden van het virus is een verspilling van vaccins en middelen. Op dat vlak zijn zij de beleidsmakers veel onverantwoorder dan jongeren die gewoon normaal willen leven.

Inderdaad. Maar dat is allang zo. Wat ze niet kunnen hebben, is van hun "oorlog" verloren te hebben. Ik denk dat we nu bezig zijn aan de terugtocht van het Oostfront.

gertc 20 juli 2021 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9731151)
De beweringen in de start van dit draadje zijn al volledig weerlegd door de feiten.

Enige grote gebeurtenis "reserveren" voor uitsluitend gevaccineerden is dus,virologisch,zinloos.Vergelijkbaar met het bidden van een afdoend aantal rozenkransen en het aanroepen van de correcte heiligen ....

Kun je dat doorsturen naar Van Ranst en co.? Zij willen een "waterdicht" systeem. Maar ze zijn ongerust over vervalsingen en fraude met de passen. Dat het vaccin zelf zo lek is als een zeef, en dat dus geen enkel systeem dat steunt op vaccinatie en pcr-testen ooit waterdicht kan zijn, daar reppen ze niet over.

Swat, we hebben de volgende zondebok al gevonden.

Skobelev 20 juli 2021 07:50

Citaat:

Er was ook al een Brits vliegdekschip waarvan de bemanning, ondanks gevaccineerd, het aan hun rekker hadden.

https://www.bbc.com/news/uk-57830617

Die vaccinaties dienen blijkbaar tot weinig...

Infowarrior 20 juli 2021 07:55

Citaat:

Voor het J&J vaccin spreekt men van 66%..

Ik snap ook niet wat het probleem is met niet-gevaccineerde jongeren.

Stel dat je 10 jongeren hebt en 2 daarvan zijn niet gevaccineerd, moeten die 8 gevaccineerden dan schrik hebben van die 2 anderen? Neen, want die 8 geprikten zijn toch 100% beschermd?!

Snap je de foutheid van het riedeltje "ik ben gevaccineerd, dus ik bescherm mijn naasten" niet?

Herr Flick 20 juli 2021 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9731196)
Er was ook al een Brits vliegdekschip waarvan de bemanning, ondanks gevaccineerd, het aan hun rekker hadden.

Vaccinaties houden geen besmetting tegen.

Schepen zijn gewoon super om beestjes op los te laten en te zien hoe snel ze alles over nemen.

Kleine bekrompen ruimtes, alle lucht wordt rondgepompt. Lage plafonds, smalle gangen...

Vette Pois(s)on 20 juli 2021 08:00

Citaat:

ik voel nattigheid

gertc 20 juli 2021 08:03

Citaat:

En de Israëlische cijfers waar blijkbaar exact hetzelfde percentage gevaccineerden is bij de positief testen als in de volledige bevolking.

patrickve 20 juli 2021 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9731205)
ik voel nattigheid

Op een vliegdekschip is dat normaal, vooral bij zware zee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be