Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prettige Nationale Feestdag! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260172)

Everytime 21 juli 2016 09:40

Prettige Nationale Feestdag allemaal!

11 juli was het Feest van uw Gewest : Vlaanderen
21 juli is onze Nationale Feestdag en dit voor alle Belgen.
Begin niet te zeveren : officieel zijn we allemaal Belgen en heet ons land België. Dat is alles wat telt. Voor mij zijn alle forummers Belgen.

Derk de Tweede 21 juli 2016 09:43

https://www.youtube.com/watch?v=sn7rzWk20Sk

quercus 21 juli 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8173913)
Begin niet te zeveren : officieel zijn we allemaal Belgen en heet ons land België. Dat is alles wat telt. Voor mij zijn alle forummers Belgen.

De figuur op de voorgrond is op dit forum actief onder de naam Everytime.

Everytime 21 juli 2016 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8173920)

Is dit uw nieuwe grap, Quercus? Alvast, Prettige Nationale Feestdag, Quercus!

Max van Dietschland 21 juli 2016 09:48

Een groot deel van de koninklijke familie stuurt zijn kat naar defilé, het weinige dat ze nog moeten doen voor hun dotatie is ook al teveel. Dat ze maar eerst eens beginnen met alle dotaties af te schaffen buiten het staatshoofd. Pure verkwisting van belastingsgeld.

SDX 21 juli 2016 09:59

Citaat:

'Prettige' feestdag. 😝 Eerst en vooral zijn alle winkels gesloten en dat is ferm balen. 😡

Dan kom ik vanuit Spanje via Luxemburg-Arlon-Luik, aan de grens met Limburg staat 'n geel bord met 'n zwarte leeuw waarop "Vlaanderen", 100 meter verder 'n wit bord/rode leeuw/Limburg, met de tekst; "De Limburgers heten u welkom", op dat bord was 'n varken getekend dat in onze leeuw z'n kont bijt! 😠😠😡😠😠
Merci Walen, ge kunt de pot op met uwe feestdag, onze leeuw besmeuren, terwijl we zo vriendelijk zijn om iedereen welkom te heten!

Als ik terug naar huis rij, teken ik gegarandeerd 'n geit die uwe Waalse haan neuqt, op uw bord, als er tenminste 1 staat, heb er niet op gelet.

Vrijheideerst 21 juli 2016 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8173941)
'Prettige' feestdag. 😝 Eerst en vooral zijn alle winkels gesloten en dat is ferm balen. 😡

Dan kom ik vanuit Spanje via Luxemburg-Arlon-Luik, aan de grens met Limburg staat 'n geel bord met 'n zwarte leeuw waarop "Vlaanderen", 100 meter verder 'n wit bord/rode leeuw/Limburg, met de tekst; "De Limburgers heten u welkom", op dat bord was 'n varken getekend dat in onze leeuw z'n kont bijt! 😠😠😡😠😠
Merci Walen, ge kunt de pot op met uwe feestdag, onze leeuw besmeuren, terwijl we zo vriendelijk zijn om iedereen welkom te heten!

Als ik terug naar huis rij, teken ik gegarandeerd 'n geit die uwe Waalse haan neuqt, op uw bord, als er tenminste 1 staat, heb er niet op gelet.

Met frietjes graag. 8-)

demonen 21 juli 2016 10:27

Citaat:

U ook!

Witte Kaproen 21 juli 2016 10:31

Citaat:

Hartelijk bedankt en neem maar veel foto's.

Binnenkort gaan die nog waarde

krijgen als stille getuigen van een uitgestorven feest :-)

BWarrior 21 juli 2016 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8174005)
Hartelijk bedankt en neem maar veel foto's.

Binnenkort gaan die nog waarde

krijgen als stille getuigen van een uitgestorven feest :-)

De hele Vlaamse beweging krijgt nog geen 5 procent op straat van dit zgn. ''Uitgestorven feest''.

Vrijheideerst 21 juli 2016 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8174010)
De hele Vlaamse beweging krijgt nog geen 5 procent op straat van dit zgn. ''Uitgestorven feest''.

En is 90% van de Vlaamse bevolking naar Brussel en/of heeft zijn driekleur buiten gehangen?

Derk de Tweede 21 juli 2016 11:30

Citaat:

België viert de nationale feestdag. Volgend op de aanslagen en de terreurdreiging van het afgelopen jaar zou die feestdag in het teken van nationale eenheid moeten staan. Maar het koningshuis geeft zelf het slechte voorbeeld: de helft van de koninklijke familie vertikt het om bij het defilé aanwezig te zijn.

De oude koning Albert en zijn echtgenote Paola, prinses Claire, prinses Astrid en prins Lorenz blijven allemaal weg bij het defilé. Koning Filip vindt vandaag naast koningin Mathilde en zijn kinderen alleen zijn broer prins Laurent aan zijn zijde.

"Het is een heel droeve vertoning", zegt hoogleraar en koningshuiskenner Mark van den Wijngaert op NOS Radio 1. "Er zijn in veel families onenigheden, maar hier worden ze gewoon in de etalage gezet. Op een nationale feestdag waar eenheid zou moeten worden getoond, is dat meer dan misplaatst."

DewareJakob 21 juli 2016 11:32

Een feestdag voor meer dan 180 jaar uitbuiting en ridiculisering van het Noorden door het Zuiden...

Hypochonder 21 juli 2016 11:35

Citaat:

:rofl:

Ik zie verder geen reden om te feesten voor dit land.

Xenophon 21 juli 2016 11:45

Citaat:

Geniet er van Franstalige Vlaamse vriend.

Het is één van de laatste misschien.

Daarna, op naar het echte Vaterland, Frankrijk.

daiwa 21 juli 2016 12:43

Citaat:

Flup drukte gisteren op de eenheid van de Belgen maar zelf kan hij nog geen eenheid in zijn eigen familie verkrijgen. :-D:-D

Ook ging hij zijn boekje te buiten door een politiek standpunt in te nemen.

Zipper 21 juli 2016 12:56

Citaat:

ik dacht juist te zeggen dat daar een beetje kosten aan zijn

Vrijheideerst 21 juli 2016 13:18

En, hangen er in jullie wijken veel vodden?

:?

Anselmo 21 juli 2016 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8174140)
ik dacht juist te zeggen dat daar een beetje kosten aan zijn

Uiteraard was de VRT nieuwsdienst met een volledige reportageploeg ter plaatse !

Het was blijkbaar wel zoeken in de uitgedunde "menigte" naar iemand die Nederlands sprak.

Gezien het magere deelnemersveld kwam men ook logischerwijze uit bij het "vehikel" op de foto. Uiteraard verliep het "gesprek" in het frans.
Alleen op het einde werd er nog iets gebroebeld van "goeie fiesten" en daarmee moesten de kijkers in Vlaanderen het mee stellen.

Moet je niet vragen hoe het volgend jaar dringen wordt op dat pleintje na zulk een propaganda.

De schoofzak 21 juli 2016 13:32

Citaat:

Je slaat de bal wel enkele malen ernstig mis.

Het Vlaamse Gewest heeft geen feestdag; wel de Vlaamse Gemeenschap. Tenminste, als je je grond(vod)wet kent.

Verder ben ik wel Vlaming, maar geen b. Ik ben gevangen genomen en word gegijzeld door b., maar dat maakt mij geen b. Een Amerikaan in een b. gevangenis wordt ook geen b.
Het is niet het officiële dat geldt, het is hetgeen ik voel dat telt.

Tot slot is iemand feliciteren voor een feit dat hij niet graag heeft, een verregaande vorm van onbeleefdheid.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be