![]() |
Waarom gevaccineerden nog steeds risico lopen op het coronavirus
Citaat:
Goed om te weten, en in geen énkele gesubsidieerde "kwaliteitskrant" zo uitgebreid en duidelijk uitgelegd als door BusinessAM. |
Citaat:
En ondertussen blijven we maar met green passes en andere covidsafetickets de indruk wekken dat wie gevaccineerd is "veilig" is voor anderen. |
Het is een vaccin, dat wil zeggen dat het helpt om het virus te bestrijden.
Dat wil niet zeggen dat je niet meer besmettelijk bent of geen drager kunt zijn. Blijkbaar is dat van in het begin niet genoeg in de hoofden van de mensen ingeklopt om duidelijk te zijn voor iedereen. |
Citaat:
Dat is nu met gevaccineerden nog meer zo, ziek zonder symptomen. Waarom is dit voor jou nu anders? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vaccineren, lost geen besmettelijkheid op, dus is het ook geen remedie tegen lockdowns, behalve als je X % gevacineerd hebt. Of als je kwetsbare deel van de bevolking een vaccin heeft. Zet dus de poorten van de hel maar open, maar niet komen klagen als kleinkind X meetje y in het rusthuis besmet die zich niet wou laten vaccineren om ik zeg maar wat religieuze redenen bvb. |
Citaat:
het was een bedenking die ik onlangs mezelf maakte ook, stel ik raak besmet, merk het niet omwille van vaccin, maar ik ga bij mijn moeder langs. (zo iemand die zich uit schrik niet heeft laten vaccineren) sorry maar ik ga me niet schuldig voelen he. |
Citaat:
Het is trouwens waarschijnlijk de reden waarom het zo ontploft in zwaar gevaccineerde landen. Maar dat is juist GOED. De bedoeling is toch dat we corona als een snotvalling gaan zien. En een snotvalling, dat geef je door zonder schuldgevoel he. Het is het soort pretje waar ik lol in heb als ik aan een Schoof denk of zo, die enkel maar gevaccineerden rond zich wilde :-) Dat is dan, zoals ik hem enkele keren probeerde te zeggen, een veel betere manier om rap blootgesteld te worden dan met niet-gevaccineerden die getest worden. Maar toen zegde Schoof mij dat ik een onnozelaar was die 99.95% van de dokters tegensprak. Nu zal hij het wel in zijn broek doen, wetende dat gevaccineerden totaal besmet met hun pasje kunnen rondlopen, en anderen niet :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien toch maar niet te veel over spreken, anders gaan onze hyper intelligente beleidsmakers ook nog een test vragen zelf als je gevaccineerd bent. Ik had dat hiaat al langer gezien, maar shht... 8-) |
Citaat:
Als je een tip hebt over hoe ik die boodschap in de hoofden van Van Damme, Van Ranst of Vandenbroucke moet kloppen, dan hoor ik het graag.8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn ook mensen die een immuunprobleem hebben en geen vaccin kunnen krijgen, maar dat is binnen 10-20-100 jaar net hetzelfde. |
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_94985437 |
Als je dat nu poepsimpel uitlegt als volgt:
je bent gevaccineerd, maar er is iemand die besmet is en te dicht bij jou komt. Er wordt een lading van 10.000 beestjes naar jou geblazen, en je neemt er 1000 van binnen. Twee dingen beginnen te gebeuren: - die 1000 vinden "voedsel" en beginnen zich onverdroten te vermenigvuldigen (door deling, maar voor wiskundige halfslachtigen is dat moeilijk) - jouw verweersysteem begint die beestjes te vernietigen. Je was gevaccineerd, dus je verweersysteem schiet zeer vlug en accuraat in gang. Na 1 dag zijn alle oude en nieuwe beestjes opgeruimd. Dat maakt natuurlijk wel dat gedurende die ene dag jij wel constant beestjes hebt uitgeademd. Het verschil is, mocht je niet gevaccineerd zijn, je zou er honderd keer meer uitademen per minuut, en het zou veel langer duren dan één dag. Misschien zou je ziek worden, misschien gehospitaliseerd, misschien dood. Natuurlijk, als je gevaccineerd bent, en toch besmet wordt, maar toevallig ook nog eens leukemie in ontwikkeling, tbc in je longen en het snot in je hersenen, dan ga je er toch van sterven. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar kijk nu naar de minister van volksgezondheid in Engeland. Die is dubbel gevaccineerd, en lichtjes ziek. Denk je dat die minder virusjes uitademt dan iemand die gewoon lichtjes ziek is van corona zonder vaccin ? Citaat:
Je hebt gelijk dat de kans groter is dat een gevaccineerde minder virusdeeltjes rondstrooit dan een niet-gevaccineerde in dezelfde toestand. Maar gezien de delta variant min of meer 1000 keer hogere virale loads veroorzaakt, zal de reductiefactor door vaccinatie nog altijd een flink besmettelijke dosis geven he. Wat wij corona geleerd hebben, is dat het mensen sneller besmettelijk moet maken, zodat het aan testen kan ontsnappen. Het moet ook meer virale belasting veroorzaken, om door onze barrieres te geraken. En nu zijn we het aan het leren om goed aan dit vaccin te ontsnappen. Kijk, wij gaan allemaal - gevaccineerd of niet - corona opdoen. Gij ook. Daarvan gaan we met, of zonder vaccin van genezen, of aan dood gaan. Wat je gewoon kan vergeten is van gene corona op te doen. Als dusdanig heeft, wat andere mensen doen, geen enkel effect. Vroeg of laat hebt ge corona. En dan is het misschien beter dat het niet laat is voor mensen die gevaccineerd zijn, dat het nog is wanneer het vaccin hen nog van zware ziekte beschermt. Maar de natuur is bijzonder vriendelijk met ons. Ondanks onze virologische pogingen om hier een enorme ramp van te maken, krijgen we hoe langer hoe besmettelijker virusjes, die het zo goed als onmogelijk maken om onze zeverderij van maatregelen nog ergens nuttig voor te gebruiken, en ons, al dan niet met een eerste vaccinatie, eens goed natuurlijk te immuniseren, zodat we geregeld, om de 3 4 maanden, eens corona kunnen opdoen, en dat dat telkens een loopneus is. Voor die die de trein echt willen missen zal het wel zeer doen als ze uiteindelijk met versie 25 van corona voor 't eerst en zonder NIEUW vaccin, in contact gaan komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be