![]() |
Spoorwegpolitie wordt bijna volledig verfranst.
"Uit cijfers die Vlaams Belang-Kamerlid Frank Troosters opvroeg bij minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) blijkt dat het korps van de Spoorwegpolitie voor maar liefst 70,36 procent uit Franstaligen.
Er wordt dus een loopje genomen met de taalverhoudingen tussen Nederlandstaligen en Franstaligen. “ " Het is namelijk opvallend dat slechts 30% van het Spoorwegpolitiekorps Nederlandstalig is, gelet op de demografische samenstelling in dit land van 60 procent Nederlandstaligen en 40 procent Franstaligen. “Spoorwegpolitie is Franstalige banenmachine” “Indien we de regionale invullingen bekijken komt Vlaanderen er bijzonder bekaaid vanaf”, stelt Troosters vast. “Antwerpen, Limburg en Vlaams Brabant tellen samen 39 personeelsleden. Oost- en West-Vlaanderen samen 45. Charleroi en Bergen hebben er samen ook 45, en Luik, Luxemburg en Namen samen 58. En regio Brussel heeft er 241, waarvan 81,3 procent Franstalig is.” Daarnaast is het opvallend dat de directie voor 73,50 procent uit Franstaligen bestaat https://palnws.be/2021/07/spoorwegpo...inderd-verder/ Waarom moeten wij nog verder samenleven in één land met een bevolkingsgroep die steeds de taalwetten blijft overtreden. De Belgische staatsstructuur is en blijft één grote verfransingsmachine.:-( Enkel de Vlaamse onafhankelijkheid zal deze verfransing kunnen stoppen.:-) |
Een Waalse flik zal toch zijn beste nederlands mogen boven halen anders zal ik hem niet verstaan.
|
Citaat:
omdat ... je geen Frans wil verstaan.:roll: |
Het is mij altijd een raadsel geweest waarom zoiats spoorwegpolitie nodig is. Politie zou onafhankelijk moeten zijn.
Dan kan je ook afkomen met Carrefourpolitie, Amazonpolitie, KBC politie,… |
Citaat:
Die zouden zeer veel werk hebben in Wallo-Brux. |
Citaat:
Het enige verschil: die enen zitten in hun eigen voertuig, die anderen in een staatsvoertuig ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als vb. de signalisatie op de snelweg onduidelijk is ... tegenover een zakkenroller op een trein of in de metro ... Nu, het ging over de taalevenwichten. Meer Franstalige flikken, tegenover het aantal reizigers: een schande. |
Best grappig dat onder Jan Hesp de spoorwegpolitie op een vrij belachelijke wijze werd hervormd.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171129_03214506 |
Citaat:
|
Citaat:
Ten tijde van het Corona virus en er aardig wat delen van Frankrijk rood aangemerkts taan zier je aan de kust niets anders dan Franse wagens en overal werknemers die de Franse taal hoog in het vaandel weten te dragen. Ik herhaal een voorval: Laatst had ik aan de kust geweest zijnde toen ik in een BELhaise wat ging kopen een Franstalige medewerkster vooor die géén bal Nederlands sprak of het gewoon vertikte om het te spreken. Ik was daar ineens vrij snel weg uit die zaak, raar toch. :rofl: p.s. Einde ritjes naar de kust??? 8O |
Citaat:
Maar inderdaad, zeker in een Delhaize verwacht je dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Men hoort er wel meer en meer Frans en niet alleen tijdens de vakantie. Reden daarvoor is dat heel veel Franstaligen een tweede residentie verblijf aan de Kust hebben. Plus degenen die er leven en natuurlijk ook de toeristen. |
Citaat:
p.s. Laatst nog getuige geweest bij een uitje naar de kust van een vrachtwagenchauffeur die alle registers heeft moeten opentrekken omdat hij niet kon draaien om reden van wildgeparkeerde wagens met Franse kentekenplaat die in overtreding stonden. Zou: "Blijf in uw kot + blijf in uw eigen land" hier eventueel bij van toepassing kunnen zijn? :twisted: Was Frankrijk niet rood op basis van het C-Virus? Controle op, door de ordediensten???? |
Citaat:
|
Citaat:
Je hoort daar ook Duits. En je moet je klanten in de watten leggen. En het domste wat je kan doen, is de onnozelaar uithangen. |
Citaat:
Probleem opgelost. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be