Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een schoolvoorbeeld van de totaal scheefgegroeide Belgische structuren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260255)

WYSIWYG 26 juli 2021 15:30

Een schoolvoorbeeld van de totaal scheefgegroeide Belgische structuren

Elke redelijke verhouding is zoek in het aantal kabinetsmedewerkers pet gewestregering.

Een gewest (Wallonië)dat de helft van het aantal inwoners van het andere gewest (Vlaanderen) heeft, voorziet zich (en zijn politieke partijen) van twee en een halve maal zoveel kabinetsmedewerkers.
Een ander gewest (Brussel)!dat bijna zevenmaal minder inwoners heeft het tweede gewest hierboven (Vlaanderen) heeft nood aan 1/3de meer kabinetsmedewerkers

Wie heeft hier een zinvolle verklaring voor?

Herr Flick 26 juli 2021 15:33

ik heb wel eens met walen gewerkt, als je die ervaring deelt, dan weet je direct waarom er daar 2 keer meer nodig zijn.

alleen al de eindeloze bla bla sessies die er nodig zijn om over de kleur van een potlood te beslissen.

Witte Kaproen 26 juli 2021 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9736615)
Elke redelijke verhouding is zoek in het aantal kabinetsmedewerkers pet gewestregering.

Een gewest (Wallonië)dat de helft van het aantal inwoners van het andere gewest (Vlaanderen) heeft, voorziet zich (en zijn politieke partijen) van twee en een halve maal zoveel kabinetsmedewerkers.
Een ander gewest (Brussel)!dat bijna zevenmaal minder inwoners heeft het tweede gewest hierboven (Vlaanderen) heeft nood aan 1/3de meer kabinetsmedewerkers

Enkel de Vlaamse onafhankelijkheid zal een einde aan deze wantoestanden brengen.
Pas nadat de Walen hun eigen rekeningen zullen moeten betalen,zullen ze de tering naar de nering zetten.

Vette Pois(s)on 26 juli 2021 16:08

straks trekken ze de vlaamse uier nog kapot

Witte Kaproen 26 juli 2021 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9736639)
straks trekken ze de vlaamse uier nog kapot

De kruik gaat zolang te water tot ze barst.
De Vlaamse uier ook.

Zipper 26 juli 2021 16:58

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9736617)
ik heb wel eens met walen gewerkt, als je die ervaring deelt, dan weet je direct waarom er daar 2 keer meer nodig zijn.

alleen al de eindeloze bla bla sessies die er nodig zijn om over de kleur van een potlood te beslissen.

"a snaise" (a son aise), zeggen de Walen. Ook vertaald als "ons niet opjagen" of "alle uren een lepeltje, en als het niet betert, twee".

lamenielachen 26 juli 2021 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9736660)
De kruik gaat zolang te water tot ze barst.
De Vlaamse uier ook.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...d=winp1taskbar

Niet dat ik het iemand toewens maar er zijn er toch waarvan het me "helemaal niets uitmaakt" zoals die van het profitariaat.

Svennies 26 juli 2021 22:42

Citaat:

Behalve voor de sessies waarin aan het werkvolk gevraagd wordt of er een stakingsaanvraag moet worden ingediend...

Zoiets is binnen de 5 minuten in kannen en kruiken...

Jan Janssen 27 juli 2021 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9736916)
Behalve voor de sessies waarin aan het werkvolk gevraagd wordt of er een stakingsaanvraag moet worden ingediend...

Zoiets is binnen de 5 minuten in kannen en kruiken...

Dat zijn degene die al een rood potlood hebben.

Vlad 27 juli 2021 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9736911)

Niet dat ik het iemand toewens maar er zijn er toch waarvan het me "helemaal niets uitmaakt" zoals die van het profitariaat.

Zeker gevaccineerd met Astra ... :lol:

Vlad 27 juli 2021 06:12

In Vlaanderen moeten we trouwens niet onderdoen voor wat we in Wallonië en federaal zien. Nu heeft de Vlaamse regering weer een nieuw niveau gecreëerd waar mensen van het gesubsidieer hun beroep kunnen maken ... door subsidies om de vijf jaar te controleren ...

Skobelev 27 juli 2021 06:24

Citaat:

Ik ook, nog steeds trouwens. In tegenstelling tot Vlamingen staan ze wel aan dezelfde kant. Vlamingen steken liever elkaar het mes in de rug om toch maar op een goed blaadje te staan bij "de baas". Schijnheilig volkje die Vlamingen. Vriendelijk in uw gezicht maar eens uw rug gedraaid....

Jay-P. 27 juli 2021 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9736911)

Vrij gratuit maar waarom niet, als dit je dag goed maakt?
Dat mag ook ne keer.

De schoofzak 27 juli 2021 08:03

En ze zijn daar niet eens verlegen om, die ministers met hun legers aan kabinetars.

Herr Flick 27 juli 2021 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9736979)
Ik ook, nog steeds trouwens. In tegenstelling tot Vlamingen staan ze wel aan dezelfde kant. Vlamingen steken liever elkaar het mes in de rug om toch maar op een goed blaadje te staan bij "de baas". Schijnheilig volkje die Vlamingen. Vriendelijk in uw gezicht maar eens uw rug gedraaid....

Ja daar is iets van, maar in onze mini team trokken we toch aan een zeel en door wat te regelen hier en wat efficientie winst daar lag onze productiviteit meer dan 10 x zo hoog.

(we hadden eigenlijke onze eigen lopende band gecreerd)

De twee toegewezen eentallig collega's zaten intussen wat te prutsen langs de kant en hadden niet echt zin om mee te doen.

Maar ja weeral sjans he want de verantwoordelijke zag het werk vooruit vliegen en de heren moesten de dag ernaa niet meer komen.

Universalia 27 juli 2021 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9736615)

Zou het volgende eventueel kunnen passen in hetzelfde 'straatje' als bovenstaande?

Vermindering 'parlementsleden'

lamenielachen 27 juli 2021 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9736979)

U hebt daar wel gelijk ivm. die samenhorigheid en het geniepig zijn maar samenspannen in niets doen helpt ook niet.

Skobelev 27 juli 2021 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9737065)
U hebt daar wel gelijk ivm. die samenhorigheid en het geniepig zijn maar samenspannen in niets doen helpt ook niet.

Dat heb ik nog niet ondervonden, wordt dat niet wat clichématig overdreven?
Misschien zijn ze gewoon wat relaxer dan de "doe alsof stresskonijnen" waar Vlamingen voor door willen gaan?

Herr Flick 27 juli 2021 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9737097)
Dat heb ik nog niet ondervonden, wordt dat niet wat clichématig overdreven?
Misschien zijn ze gewoon wat relaxer dan de "doe alsof stresskonijnen" waar Vlamingen voor door willen gaan?

Ze zijn op 't gemakske he, 8-)

Skobelev 27 juli 2021 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9737103)
Ze zijn op 't gemakske he, 8-)

Zeker, misschien hebben ze wel gelijk? ;-) Wij lopen onszelf voorbij.

'k Betrapte me er eens op dat ik van achteraan op de weide naar voor liep omdat er nog een massa te doen was....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be