![]() |
Kleerkast kopen: Welk hout heeft uw voorkeur?
Ik zie graag eik, eventueel met een laklaag. Vandaag een verkoper gesproken die alleen massief eiken kasten aanbood. Eik is volgens mij het duurste hout. Prijsklasse voor grote kasten/vitrines zat tussen 3500 en 6000 euro.
Voor kasten van het zelfde formaat in teak betaal ik ongeveer de helft. De eigenaar was heel kritisch tov teak. Het is minder duurzaam, het kan niet tegen warmteveranderingen.. Ik weet niet of het waar is, of dat hij voor zijn eigen winkel sprak. Zijn er andere hoogwaardige houtsoorten waar jullie blij mee zijn? Zou je een massief eiken kast nieuw kopen of tweedehands? Aangezien er doorheen de jaren toch geen slijtage aan komt.. |
Eik is zo Ernest Claes.
Kersenhout vind ik de mooiste. |
Niet alles is Vlaamsnationalisme, Dademel.
|
Citaat:
|
Geen, want dat kan mijn geen fluit schelen.
Dan koop ik er mij liever een tweedehands of uit de Ikea, en ga ik een paar keer naar IJsland met wat ik uitspaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Eik is zo tijdloos |
Citaat:
Je moet kiezen wat je zelf het liefst ziet. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- niemand wil ze kopen - als gevolg daarvan: niemand doet de moeite om ze te verkopen https://www.marktplaats.nl/a/huis-en...andmeubel.html |
Hangt er van af wat er gewenst is. Een bunker die 8 generaties blijft staan, of iets mobiels.
Voor een nieuwe kleerkast, die mobiel moet zijn, is een goed ontworpen MDF met een fineerlaag een zeer bruikbare optie. (wat waarschijnlijk ook het aangeboden product is) Voor eentje die generaties op 1 plaats mag blijven staan. Giet ze in beton. Mets ze in baksteen, of las ze in staal. Solide eik is te waardevol voor zo'n banaal ding als een een kleerkast. |
Citaat:
Ga eens kijken in een kringwinkel. |
Balsa.
|
can't go wrong met een Billy-kast :silly:
|
Citaat:
Dat hangt er vanaf wie der in zit hé. Je gaat de minnaar van uw vrouw toch niet in een kast van Ikea laten zitten zekers ? :mrgreen: |
Citaat:
De eiken meubelen van bij mijn ouders idem dito. Kost me meer tijd en moeite met ze op tweedehands te zetten waar ze niet verkocht gaan geraken. Tenzij het écht antieke meubelen zouden zijn, maar dat is een andere categorie. Zelfs op Catawiki brengen ze amper iets op. https://www.catawiki.com/nl/l/450998...-kast-hout-eik |
Citaat:
Tijden, smaken, ... veranderen met de tijd. Neem gewoon Google. Meubels... De meeste bekeken items staan meestal bovenaan bij een zoekopdracht hé. |
Citaat:
Daar heb je enkel een kast met een eiken front voor ,al de rest is plakhout.... Mijn meubelen ,een volledige eikenhouten eetkamer met wandmeubel van 3.60 meter plus een volledige eikenhouten vijfdeurs slaapkamer kostte mij te samen in 1979,en dan nog gekocht bij de producent zelf die een kameraad van mijn schoonvader was voor de som van 320.000 belgische frankskes destijds ... Mijne kameraad kocht destijds in dezelfde periode een BMW 320 ,6 cylinder en was nét zo veel kwijt.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be