Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat is er aan de hand met Post NL? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260400)

Deo 6 augustus 2021 10:43

Wat is er aan de hand met Post NL?
 
Pakjes die geleverd worden door Post NL worden tegenwoordig gedropt op een trefpunt, ook al heb je laten leveren thuis en was je heel de dag thuis.
Mijn geval was niet alleen staand zo bleek in navraag trefpunt.
Trefpunten kregen meerdere klachten van mensen die gans de dag thuis waren.
Nieuwe strategie van van pakjesdienst Post NL? of is er meer aan de hand?
betreft regio Antwerpen /Kempen

Rudy 6 augustus 2021 12:22

Dien een klacht in bij Post NL.
Vraag of dit normaal is.

maddox 6 augustus 2021 14:27

Ligt vooral aan de koeriers.
Veel hebben ondertussen geleerd dat ze veel meer pakjes kunnen rondbrengen als de klanten ze zelf oppikken aan zo'n trefpunt.

Ergo, of ze moeten minder rondrijden, of ze genereren meer inkomen door meer pakjes bezorgt.

Hoomer 6 augustus 2021 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9744743)
Dien een klacht in bij Post NL.
Vraag of dit normaal is.

Hahahahahaha, probeer maar eens, Post nl vestiging Mechelen.
Je zoekt snel die nummer op en belt een Mechels nummer je komt uiteindelijk uit in weet ik veel waar bij een Nederlands sprekende dame met Surinaams accent. Je krijgt dan te maken met de Nederlands Surinaamse mentaliteit namelijk "Onze gekleurde pakjesbezorger heeft altijd gelijk en jij bent een oelewapper". Had daar een Belgische gezeten met de Belgische mentaliteit had ik pakje nog gekregen maar niet bij die dame.

Wat was er gebeurt: Ik zit hier te wachten op een bestelling die ik heel dringend nodig had. Het is middag en ik heb geen brood meer, ik loop snel om een brood, hooguit vijf minuten weg. En ja hoor de bezorger is geweest, nu had mijn dochtertje de deur geopend en die man had gezegd dat ze moest tekenen, mijn dochtertje antwoorde spontaan dat ze 10 was en nog geen handtekening had, een normale bezorger had dan wel gezegd dat ze gewoon haar naam moest zetten. Die kerel neemt gewoon dat pakketje terug mee en zet als vermelding "pakketje geweigerd".
Ik passeerde hem bij mij op de oprit en dacht alles zal wel in orde zijn maar nee hoor die bebaarde Noord Afrikaan vertrok, ik plaats van mij aan te spreken. Ik dus snel getelefoneerd naar "Mechelen" maar nee hoor alhoewel die kerel hier nog in de buurt rondreed onmogelijk dat mens aan de telefoon
te overtuigen dat pakje terug aan te bieden. (Dat kon niet want in de comp stond reeds pakje geweigerd)
resultaat: Ik moest het bestelde terug kopen en weer wachten tot onze moslimvriend zich weer aanbood met de nieuwe bestelling.

Klachtendienst Post NL laat me niet lachen.

Hoomer 6 augustus 2021 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9744825)
Ligt vooral aan de koeriers.
Veel hebben ondertussen geleerd dat ze veel meer pakjes kunnen rondbrengen als de klanten ze zelf oppikken aan zo'n trefpunt.

Ergo, of ze moeten minder rondrijden, of ze genereren meer inkomen door meer pakjes bezorgt.

Meer inkomen? Nee hoor ze zijn vroeger thuis das al, die mannen zijn geen zelfstandigen hoor.

DIBO 6 augustus 2021 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9744868)
die mannen zijn geen zelfstandigen hoor.

Nee, "subcontractors" heet dat. https://www.postnl.be/over-postnl-be...ubcontractors/
Dus schijnzelfstandigen, die wel per "afgeleverd" (=incl. "geweigerd") pakje betaald worden https://radio1.be/ik-word-betaald-afgeleverd-pakje

Vlad 6 augustus 2021 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9744865)
Hahahahahaha, probeer maar eens, Post nl vestiging Mechelen.
Je zoekt snel die nummer op en belt een Mechels nummer je komt uiteindelijk uit in weet ik veel waar bij een Nederlands sprekende dame met Surinaams accent. Je krijgt dan te maken met de Nederlands Surinaamse mentaliteit namelijk "Onze gekleurde pakjesbezorger heeft altijd gelijk en jij bent een oelewapper". Had daar een Belgische gezeten met de Belgische mentaliteit had ik pakje nog gekregen maar niet bij die dame.

Wat was er gebeurt: Ik zit hier te wachten op een bestelling die ik heel dringend nodig had. Het is middag en ik heb geen brood meer, ik loop snel om een brood, hooguit vijf minuten weg. En ja hoor de bezorger is geweest, nu had mijn dochtertje de deur geopend en die man had gezegd dat ze moest tekenen, mijn dochtertje antwoorde spontaan dat ze 10 was en nog geen handtekening had, een normale bezorger had dan wel gezegd dat ze gewoon haar naam moest zetten. Die kerel neemt gewoon dat pakketje terug mee en zet als vermelding "pakketje geweigerd".
Ik passeerde hem bij mij op de oprit en dacht alles zal wel in orde zijn maar nee hoor die bebaarde Noord Afrikaan vertrok, ik plaats van mij aan te spreken. Ik dus snel getelefoneerd naar "Mechelen" maar nee hoor alhoewel die kerel hier nog in de buurt rondreed onmogelijk dat mens aan de telefoon
te overtuigen dat pakje terug aan te bieden. (Dat kon niet want in de comp stond reeds pakje geweigerd)
resultaat: Ik moest het bestelde terug kopen en weer wachten tot onze moslimvriend zich weer aanbood met de nieuwe bestelling.

Klachtendienst Post NL laat me niet lachen.

Die gasten doen dagen van twaalf tot zestien uur per dag voor een hongerloon en amper sociale bescherming. Ik wil de fake invaliden en beroepsdoppers in mijn omgeving niet te eten geven die de job aankunnen maar er hun neus voor optrekken. Beetje respect dus voor de mensen die het wel doen. :evil:

Hoomer 6 augustus 2021 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9744900)
Die gasten doen dagen van twaalf tot zestien uur per dag voor een hongerloon en amper sociale bescherming. Ik wil de fake invaliden en beroepsdoppers in mijn omgeving niet te eten geven die de job aankunnen maar er hun neus voor optrekken. Beetje respect dus voor de mensen die het wel doen. :evil:

Tja in uw omgeving bla bla bla. Als je een job aanneemt moet je die fatsoendeljk doen niet meer niet minder. En die van Post NL die werken echt geen 10 uur per dag of zo. En dan is er nog het feit van als je zulke job aanneemt dat je weet waaraan je begint.
Ik heb heel mijn leven 7/24 aan 14 tot 16 uur per dag gewerkt.
En respect opbrengen voor zulke idioot die een pakje geweigerd zet in plaats van niet thuis (dat had hij ook kunnen doen, maar dan moest hij de volgende dag terug aanbieden en verdiende hij op betreffende pakje niets meer.

Rudy 6 augustus 2021 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9744865)
Hahahahahaha, probeer maar eens, Post nl vestiging Mechelen.
Je zoekt snel die nummer op en belt een Mechels nummer je komt uiteindelijk uit in weet ik veel waar bij een Nederlands sprekende dame met Surinaams accent. Je krijgt dan te maken met de Nederlands Surinaamse mentaliteit namelijk "Onze gekleurde pakjesbezorger heeft altijd gelijk en jij bent een oelewapper". Had daar een Belgische gezeten met de Belgische mentaliteit had ik pakje nog gekregen maar niet bij die dame.

Wat was er gebeurt: Ik zit hier te wachten op een bestelling die ik heel dringend nodig had. Het is middag en ik heb geen brood meer, ik loop snel om een brood, hooguit vijf minuten weg. En ja hoor de bezorger is geweest, nu had mijn dochtertje de deur geopend en die man had gezegd dat ze moest tekenen, mijn dochtertje antwoorde spontaan dat ze 10 was en nog geen handtekening had, een normale bezorger had dan wel gezegd dat ze gewoon haar naam moest zetten. Die kerel neemt gewoon dat pakketje terug mee en zet als vermelding "pakketje geweigerd".
Ik passeerde hem bij mij op de oprit en dacht alles zal wel in orde zijn maar nee hoor die bebaarde Noord Afrikaan vertrok, ik plaats van mij aan te spreken. Ik dus snel getelefoneerd naar "Mechelen" maar nee hoor alhoewel die kerel hier nog in de buurt rondreed onmogelijk dat mens aan de telefoon
te overtuigen dat pakje terug aan te bieden. (Dat kon niet want in de comp stond reeds pakje geweigerd)
resultaat: Ik moest het bestelde terug kopen en weer wachten tot onze moslimvriend zich weer aanbood met de nieuwe bestelling.

Klachtendienst Post NL laat me niet lachen.

Ik snap niet waarom je het product opnieuw moest kopen.
Eigenlijk had ik mijn bemerking anders moeten formuleren. Contact opnemen met de winkel die het product verkoopt. Uiteindelijk werken die met de koerierdienst en als er te veel klachten zijn zullen die wel hun conclusies trekken.

Dadeemelee 6 augustus 2021 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9744651)
Pakjes die geleverd worden door Post NL worden tegenwoordig gedropt op een trefpunt, ook al heb je laten leveren thuis en was je heel de dag thuis.
Mijn geval was niet alleen staand zo bleek in navraag trefpunt.
Trefpunten kregen meerdere klachten van mensen die gans de dag thuis waren.
Nieuwe strategie van van pakjesdienst Post NL? of is er meer aan de hand?
betreft regio Antwerpen /Kempen

Maak het de bezorgers gemakkelijk en koop een brievenbus met een pakjescompartiment.
Ik heb trouwens nog geen probleem gehad met PostNl. Het zijn veruit de snelste en betrouwbaarste. Meestal vriendelijke bezorgers ook.

Deo 6 augustus 2021 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9744922)
Maak het de bezorgers gemakkelijk en koop een brievenbus met een pakjescompartiment.
Ik heb trouwens nog geen probleem gehad met PostNl. Het zijn veruit de snelste en betrouwbaarste. Meestal vriendelijke bezorgers ook.

Dat is het probleem niet, ze komen niet aan je deur ze dumpen gewoon pakjes in trefpunten en sturen mail"" het is niet gelukt pakje af te leveren en dat pakje is geleverd in trefpunt X"
De Berbers(*) willen zo snel mogelijk kunnen stoppen of
willen spijbelen, hun werkgevers spelen met vuur toz hun grote online verkoop platforms door dit te tolereren.
* bevolking die afkomstig zijn uit noord afrikaanse landen

Hoomer 6 augustus 2021 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9744911)
Ik snap niet waarom je het product opnieuw moest kopen.
Eigenlijk had ik mijn bemerking anders moeten formuleren. Contact opnemen met de winkel die het product verkoopt. Uiteindelijk werken die met de koerierdienst en als er te veel klachten zijn zullen die wel hun conclusies trekken.

Als je een pakje weigert wordt dat terug gestuurd naar de afzender en krijg jij uw geld teruggestort. Als die koerier zet "geweigerd" omdat uw 10 jarige dochter zegt dat ze nog geen handtekening heeft dan heb je met een moedwillig persoon te maken hij had ook niet thuis kunnen zetten dan had hij het pakker de dag erop terug moeten aanbieden. Die kerel had gewoon tegen mijn dochter kunnen zeggen dat ze gewoon har naam moest schrijven.
Dan is er nog het feit van die "dame" aan de klachtenlijn die dan nog begon te zeveren over dat men onder de veertien geen pakjes mag aannemen, ik zei toen dat die kerel dan niet thuis had moeten zetten.

Ik sloot het gesprek af met de woorden stomme Hollanders en zij begon racisme te krijsen, heb opgehangen. Dom mens BTW.

Hoomer 6 augustus 2021 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9744922)
Maak het de bezorgers gemakkelijk en koop een brievenbus met een pakjescompartiment.
Ik heb trouwens nog geen probleem gehad met PostNl. Het zijn veruit de snelste en betrouwbaarste. Meestal vriendelijke bezorgers ook.

Ach ja, als ik hoor klagen is het over de bezorgers van Post NL. Meestal zeer onvriendelijke, Noord Afrikanen hier

Dadeemelee 6 augustus 2021 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9744968)
Als je een pakje weigert wordt dat terug gestuurd naar de afzender en krijg jij uw geld teruggestort. Als die koerier zet "geweigerd" omdat uw 10 jarige dochter zegt dat ze nog geen handtekening heeft dan heb je met een moedwillig persoon te maken hij had ook niet thuis kunnen zetten dan had hij het pakker de dag erop terug moeten aanbieden. Die kerel had gewoon tegen mijn dochter kunnen zeggen dat ze gewoon har naam moest schrijven.
Dan is er nog het feit van die "dame" aan de klachtenlijn die dan nog begon te zeveren over dat men onder de veertien geen pakjes mag aannemen, ik zei toen dat die kerel dan niet thuis had moeten zetten.

Ik sloot het gesprek af met de woorden stomme Hollanders en zij begon racisme te krijsen, heb opgehangen. Dom mens BTW.

Dat zal van de ‘winkel’ waar ge gekocht hebt afhangen. Sommigen (een minderheid) zijn zeer strik en eisen een handtekening.

Dadeemelee 6 augustus 2021 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9744971)
Ach ja, als ik hoor klagen is het over de bezorgers van Post NL. Meestal zeer onvriendelijke, Noord Afrikanen hier

Hier zijn het meestal ook ‘allochtonen’ maar heel vriendelijk.

Hoomer 6 augustus 2021 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9744974)
Dat zal van de ‘winkel’ waar ge gekocht hebt afhangen. Sommigen (een minderheid) zijn zeer strik en eisen een handtekening.

Je krab maar een beetje uit uw broek hoor sinds meer dan een jaar (Corona) zijn er geen handtekeningen meer nodig (besmettingsgevaar) en zeker niet bij Post NL

Xenophon 6 augustus 2021 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9744975)
Hier zijn het meestal ook ‘allochtonen’ maar heel vriendelijk.

De gewoonlijke chauffeur hier van PostNL is een Zuid-Molukker.
Vriendelijke gast.

Deo 6 augustus 2021 19:48

Ben goede klant bij Bol. com en zij geven ook aan hun verkoopsklanten door van dit is een solide koper of niet.
Ben je dat niet zal je altijd moeten tekenen corona of niet.

Dadeemelee 6 augustus 2021 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9745014)
Ben goede klant bij Bol. com en zij geven ook aan hun verkoopsklanten door van dit is een solide koper of niet.
Ben je dat niet zal je altijd moeten tekenen corona of niet.

Denk het ook, bij bestellingen bij Bol moest ik in het begin tekenen, nu niet meer.
Bij andere, minder gebruikte webwinkels moet ik soms nog tekenen.

maddox 6 augustus 2021 20:20

Hier hebben we enkele "vaste ronde bezorgers" bij de verschillende diensten. Post NL is de minst interessant voor pakjes, maar Bpost is gewoon verschrikkelijk op elk vlak.
GLS, DHL, UPS, zelden problemen mee.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be