![]() |
Het lekkerste voedsel
Het lekkerste voedsel ter wereld is toch wel iets eenvoudigs als een hargekookt ei
in your face Sergio Herman :silly: |
Citaat:
|
superontbijt
|
|
Babi pangang.
Checkmate! |
Citaat:
|
Caesar's salad en champagne :cheer:
|
een boterham met choco.
|
Citaat:
Als je die naast de Babi pangan van Indonesië legt dan herken je die niet eens. |
Een verse pistolet met al even verse boter er op + bruine suiker.
Smullen maar!!!!!!! :lol: p.s. Mag je dat nog wel schrijven: bruine suiker??? :roll: De verpakking veranderde men al geloof ik. |
Ik krijg zin in soupe au pistou.
|
Citaat:
Het lekkerste voedsel maak je gewoon zelf. De snijwijze en de juiste volgorde van het samenvoegen van de ingrediënten is alles bepalend. Koken is de juiste symbiose van smaken bij elkaar brengen. Ik ben een sucker voor fingerfood en gemakkelijk eten. Stokbroodje in schijfjes snijden, lookboter en peterselie. Of zo een pizza baguette maken. Of zo champignons lookboter en tijm laten opzuigen in de pan. Of een stoofpotje van ribben chimichuri waar ge ze extra kruidde in een dikke laag lookpoeder en ze dan op een zacht vuurtje laten tot ze van het been vallen. Of gewoon mosselen met friet. Of steak met friet en pepersaus met extra veel champignons. Of cote l’os met aardappelschijven die zo krokant gebakken zijn als chips bijna met keltisch zout over. Of een broodje mexicano, saté, curryweust. Frieten met curryworst special met curryketchup, frieten met stoofvlees en mayonaise, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Een goede rode wijn erbij en je bent in de hemel. |
Stroganof, maar volgens een bepaald recept.
Als ik dat al eens eet op restaurant, smaakt dat totaal anders. ![]() Ondertussen al en paar aanpassingen, ik flambeer mij vlees in cognac en voeg ook wat tomaat toe. En hoeveelheden worden ook al lang niet meer echt gerespecteerd. |
Citaat:
Vandaar mijn (verkeerdelijke) suggestie van dat hospitaal. :-( |
Citaat:
Hier gebruiken we rode uien en rode wijn voor de saus. Niet geflambeerd. Geen tomaat. Wel verplicht hier ten huize: anderhalf handvol kleine mini champignons, liefst net geplukt. (of geoogst?) Maar verschillende toegevoegingen geven ander smaakeffect. Overtuigd dat beide (en nog meer) dingen lekker zijn. Belangrijkste blijft de super minutieuze bereiding van de vleesreepjes zelf, zoals idd in je recept staat aangegeven. Daarmee staat of valt het ganse gerecht. (Heb dat lang geleden ooit zelf eens verknoeid, vandaar.) (en voor mij: liefst met enkele krielaardappeltjes, niet gebakken maar puur natuur.) Smakelijk. |
Pizza, gebakken in een houtvuur oven.
|
Citaat:
Maar helaas, da's alleen maar goed voor saus van de chef en vleesnat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be