Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   30 in plaats van 32 ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26045)

labyrinth 13 december 2004 23:24

30 in plaats van 32 !

Bart De Wever maakte slechts 30 fouten in plaats van 32 fouten in het Groot Dictee der Nederlandse taal......
Na afloop ging Bart alles nog eens goed napluizen want misschien vond hij wel nog een foutje die de jury had gemaakt, waardoor zijn score weliswaar onder de 30 zou zijn maar toch nog steeds hoger dan het gemiddelde van alle deelnemers.
Kan dat wel voor iemand die Vlaanderen en de Vlamingen wil promoten en vertegenwoordigen in binnen- en buitenland ?
Een slechte verliezer met een slechte kennis van de Nederlandse taal.:-(

Ter inlichting de winnaar was een Nederlander van vreemde origine met O fouten ! En de grappigste was ongetwijfeld een zwarte die een inburgeringscursus volgt en slechts 70 fouten op zijn palmares had....

Koenraad Maesschalck 13 december 2004 23:28

Toch weer o zo typisch en lachwekkend tegelijk, dat ook daar het obligatoire nummertje met die vreemdelingen moet worden opgevoerd.

Chipie 13 december 2004 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Bart De Wever maakte slechts 30 fouten in plaats van 32 fouten in het Groot Dictee der Nederlandse taal......
Na afloop ging Bart alles nog eens goed napluizen want misschien vond hij wel nog een foutje die de jury had gemaakt, waardoor zijn score weliswaar onder de 30 zou zijn maar toch nog steeds hoger dan het gemiddelde van alle deelnemers.
Kan dat wel voor iemand die Vlaanderen en de Vlamingen wil promoten en vertegenwoordigen in binnen- en buitenland ?

Ter inlichting de winnaar was een Nederlander van vreemde origine met O fouten ! En de grappigste was ongetwijfeld een zwarte die een inburgeringscursus volgt en slechts 70 fouten op zijn palmares had....

Tja, onze cafébaas is dan tenminste nog zo verstandig daar weg te blijven... En daar kunnen we hem enkel maar dankbaar voor zijn... Die is enkel maar goed om ons te vertegenwoordigen in Cuba...

Ernesto 13 december 2004 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Toch weer o zo typisch en lachwekkend tegelijk, dat ook daar het obligatoire nummertje met die vreemdelingen moet worden opgevoerd.

Wat is je probleem ??? Een Nederlander heeft gewonnen. Och ja, t'is geen "ariër" eh ? Pech voor jou *knip* :twisted:

Nutteloze belediging geknipt. Gelieve uw scheldwoordenboek op te bergen voor u op dit forum komt posten.

Fieseler 13 december 2004 23:39

Citaat:

Ik heb eigenlijk wel bewondering voor Bart De Wever.
Hij zit in een moeilijk parket als Vlaams Nationalist nu zijn partijleider uit eigenbelang de foute keuze heeft gemaakt en de ganse NVA dreigt de "schilzen".
Gelukkig hebben we een uiterst intelligente en karaktersterke Marie-Rose Morel die (in tegenstelling tot een zwaar ontgoochelde De Wever net voor en na de verkiezingen) de deur niet in zijn gezicht heeft dichtgeworpen zodat er aan deze man in de verre toekomst misschien toch geen groot Vlaams Belanger verloren is gegaan.
Wie weet wat de toekomst brengt?
Wie sluit er al a priori een coalitie van NVA /nieuw VLD/ Vlaams Belang/ Liberaal Appèl uit?

Wreker 13 december 2004 23:41

Ik had 17-20 fouten, al naargelang... (is dit nu juist gespeld? )

Nog iemand die ook een poging gedaan heeft?

Fribre 13 december 2004 23:55

29 fouten

PAJOT 14 december 2004 07:46

12 Fouten.

Griffin 14 december 2004 09:57

28 fouten :)

circe 14 december 2004 10:03

Verdomme! vergeten mee te doen!

Vlaanderen Boven 14 december 2004 12:10

17 fouten, joepie!

Bobke 14 december 2004 12:37

Vijf juist :clapping: :clapping:

khaled 14 december 2004 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik had 17-20 fouten, al naargelang... (is dit nu juist gespeld? )

Nog iemand die ook een poging gedaan heeft?

Proficiat, ik 30 of 31. Zonder voorbereiding, van voor de nieuwe spelling geleden dat ik nog eens iets serieus geschreven had. En toch even goed als De Wever....;-)

big bad wolf 14 december 2004 15:25

Citaat:

vanmiddag in het nieuws: de winnaar had 1 fout (maar blijft daarmee wel alleen winnaar). het viel me wel op bij hoeveel de score fout was: slechte (en aardslelijke) jury

die Surinamiër was wel gieren: heeft tal van keren afgekeken bij zijn buurman, en zelfs toen de voorlezer van het dictee (de dictator of zoiets :p ), hem erop wees, bleef ie afkijken, en dan nog maakt ie 70 fouten :rofl:

labyrinth 14 december 2004 16:54

[quote=big bad wolf]
Citaat:

vanmiddag in het nieuws: de winnaar had 1 fout (maar blijft daarmee wel alleen winnaar). het viel me wel op bij hoeveel de score fout was: slechte (en aardslelijke) jury

die Surinamiër was wel gieren: heeft tal van keren afgekeken bij zijn buurman, en zelfs toen de voorlezer van het dictee (de dictator of zoiets :-P ), hem erop wees, bleef ie afkijken, en dan nog maakt ie 70 fouten
Die was wel hors concours ;-) Pech voor Bart De Wever anders had hij misschien toch nog net het gemiddelde gehaald.....

De winnaars:
1. Frans Wollrabe (Nederland) - 0 fouten (na rectificatie 1 fout)
2. Reinier Jaquet (Nederland) - 3 fouten
3/4. Johan Santy (Vlaanderen) & Rutger Kiezebrink (Nederland) - 4 fouten

De beste drie prominenten:
1. Annelies Van Herckl - 12 fouten
2. Jaap Jongbloed - 14 fouten
3. Joël De Ceulaer - 15 fouten

Totaal aantal fouten: 1456. Totaal aantal deelnemers: 59.
Gemiddeld aantal fouten: 25.

De dictee of een dictee gemist ?
http://www.omroep.nl/nps/grootdictee/oude_dictees.html

Ik doe niet meer mee......

' Verifieer en royeer, linieer en prioriteer, maar ik interrumpeer; ik stuur jou naar
het hellevuur, jij komische karikatuur met je quasi-boeddhistisch surrogaat in je correlerend cosmetisch internaat.' :rofl:

Maar ik, ik heb een excuus, Nederlands is niet mijn moedertaal...... ;-) wel Belgisch !

Geertje 6 juli 2005 09:43

Als ik mij goed herinner had ik tussen de 40 en 50 fouten. :-)

Zo te zien moet ik hier constant fouten maken, tegenover anderen die veel minder fouten hadden. 8O

King of beggars and fleas 6 juli 2005 09:49

perse juist proberen schrijven is belachelijk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be