Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Café aan de Wolfgangsee serveert alleen nog aan ongevaccineerden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260505)

Universalia 13 augustus 2021 14:33

Café aan de Wolfgangsee serveert alleen nog aan ongevaccineerden

Strak plan of gaat dat tegenstand krijgen? (<- al aan de gang geloof ik die tegenstand :agrue:)

Citaat:

In Oostenrijk interpreteert de eigenaresse van een biologische winkel met een klein café de “3G-regels” op haar eigen manier: in haar café is er alleen nog maar koffie met gebak voor ongevaccineerden. Juridisch is dat in orde. De burgemeester probeert de vrouw belachelijk te maken en wil graag een boycot van de kant van de klanten.

Knuts 13 augustus 2021 14:36

Een vraag die elders reeds gesteld werd: hoe bewijst een potentiële klant van dat café dat hij/zij ongevaccineerd is?

Hoofdstraat 13 augustus 2021 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9750533)
Een vraag die elders reeds gesteld werd: hoe bewijst een potentiële klant van dat café dat hij/zij ongevaccineerd is?

Door durven binnen te gaan :-)

Knuts 13 augustus 2021 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9750534)
Door durven binnen te gaan :-)

:-)

Maar er is toch iets vreemds met dat artikel. Er staat: " Hier gilt: rein kommt wer genesen oder getestet ist, der Rest muss draußen bleiben."
Een gevaccineerde die een test laat doen mag dan wel binnen?

Universalia 13 augustus 2021 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9750546)

Maar er is toch iets vreemds met dat artikel. Er staat: " Hier gilt: rein kommt wer genesen oder getestet ist, der Rest muss draußen bleiben."

Eén of andere manier om niemand tegen het hoofd te stoten? :|

Dadeemelee 13 augustus 2021 17:27

Is dat geen aanval op mijn persoonlijke vrijheid? :lol:

Hoofdstraat 13 augustus 2021 18:10

. error .

Rudy 13 augustus 2021 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9750530)
Strak plan of gaat dat tegenstand krijgen? (<- al aan de gang geloof ik die tegenstand :agrue:)

Blabla.
Meer valt er niets over te zeggen.

De schoofzak 13 augustus 2021 19:34

Citaat:

Is dat nog geen 100 keer uitgelegd?
Op mijn smartphone heb ik ook de app covidScan geïnstalleerd.
Daarmee kan ik aan eenieder vragen of hij mij zijn CovidSafe zou willen tonen, en dan zien of het ok is. Eigenlijk ook nog checken aan de hand van de identiteitskaart, om te zien of het niet de smartphone van zijn buur is.

Ik heb het eens gecheckt met de covidSafe van mijn heksie perfeksie. Dat scheen dus te werken.

De schoofzak 13 augustus 2021 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9750616)

Tuurlijk. :lol:
maar als je toch afdwingt om binnen te mogen, en ze schenkt je lauw bier, of slechts een driekwart pintje ...

Walvader 13 augustus 2021 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9750616)

hypocriet.

CUFI 13 augustus 2021 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9750704)
Is dat nog geen 100 keer uitgelegd?
Op mijn smartphone heb ik ook de app covidScan geïnstalleerd.
Daarmee kan ik aan eenieder vragen of hij mij zijn CovidSafe zou willen tonen, en dan zien of het ok is. Eigenlijk ook nog checken aan de hand van de identiteitskaart, om te zien of het niet de smartphone van zijn buur is.

Ik heb het eens gecheckt met de covidSafe van mijn heksie perfeksie. Dat scheen dus te werken.

In wat voor wereld ben ik beland

denkimi 13 augustus 2021 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9750546)

Ja.

Het gaat er dus om dat voor de eigenaar gevaccineerd zijn geen betekenis heeft omdat je net zo goed kan besmet zijn. En dus eisen ze een test.

Rudy 13 augustus 2021 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9750797)
In wat voor wereld ben ik beland

Verdwijn dan gewoon.

Rudy 13 augustus 2021 23:29

Citaat:

Niet rond de pot roeren Knuts.
Voor wie niet kan bewijzen gevaccineerd te zijn is niet gevaccineerd zijn de evidentie zelve.
Hoe zou je zelf zijn. ;-)

CUFI 14 augustus 2021 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9750808)
Verdwijn dan gewoon.

Doe ik toch door binnen te blijven?
Wat voor bende onwetenden moet ge zijn als ge uw kinderen en uzelf een QR code geeft en u laat kneden tot de staatsgeest van fascisten waarnaast Hitler een koorknaap is.
Eerst die idioten en mensenmoordenaars ontslagen. Ze zijn onbevoegd en ongeschikt inzake volksgezondheid.
Ze buisde grandioos en zijn te ver gegaan door de burger ongrondwettelijk te terroriseren met lekke maatregelen terwijl ze zelf superverspreidingen organiseerde.
FASCISME !

Knuts 14 augustus 2021 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9750799)
Ja.

Het gaat er dus om dat voor de eigenaar gevaccineerd zijn geen betekenis heeft omdat je net zo goed kan besmet zijn. En dus eisen ze een test.

Ja, zo begrijp ik het ook.

Maar in het artikel staat: "In ihrem Café gibt’s Kaffee und Kuchen nur noch für Ungeimpfte."
Dat klopt dus niet.

Nu goed, wanneer ik eens in Strobl am Wolfgangsee ben, zoek ik het wel uit. :-)

Knuts 14 augustus 2021 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9750810)
Niet rond de pot roeren Knuts.
Voor wie niet kan bewijzen gevaccineerd te zijn is niet gevaccineerd zijn de evidentie zelve.
Hoe zou je zelf zijn. ;-)

Het logisch probleem blijft: hoe bewijs je een negatief, hoe bewijs je dat je niet gevaccineerd bent?
(Een negatieve serologische test zou kunnen. Als je Corona al hebt gehad en niet gevaccineerd bent heb je natuurlijk pech.)

Hoofdstraat 14 augustus 2021 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9750941)
Het logisch probleem blijft: hoe bewijs je een negatief, hoe bewijs je dat je niet gevaccineerd bent?
(Een negatieve serologische test zou kunnen. Als je Corona al hebt gehad en niet gevaccineerd bent heb je natuurlijk pech.)

Met je covid-pas natuurlijk, die zal aantonen dat je niet bent gevaccineerd.

Knuts 14 augustus 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9750948)
Met je covid-pas natuurlijk, die zal aantonen dat je niet bent gevaccineerd.

Ik kan mijn vaccinatiebewijzen toch gewoon uit de app verwijderen.
Die cafébazin heeft (hopelijk) toch geen toegang tot de Belgische database waar de onderliggende data staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be