Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Panne: NVA schepen loopt over en vernedert coalitiepartners. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260537)

Dadeemelee 16 augustus 2021 14:45

De Panne: NVA schepen loopt over en vernedert coalitiepartners.

Het kan verkeren. Wordt de onbetrouwbare NVA de outcast bij de volgende verkiezingen?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08...men-in-de-pan/

Citaat:

Na een wissel van de macht in Blankenberge afgelopen weekend, komt er nu ook in De Panne een nieuw bestuur. Cindy Verbrugge, het enige gemeenteraadslid van de N-VA, heeft aangekondigd een nieuwe meerderheid te willen vormen met Lijst Burgemeester, de partij van de vorige burgemeester Ann Vanheste.

De Rode Willem 16 augustus 2021 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9752574)
Het kan verkeren. Wordt de onbetrouwbare NVA de outcast bij de volgende verkiezingen?

Het nieuwe gemeentedecreet van de Vlaamse N-VA regering maakt van de lokale politiek een stukje kolder dat geregisseerd wordt door "loontje en boontje" emo-redeneringen.

Dat nieuwe gemeentedecreet past perfect in het blunderboek van de Vlaamse politiek. En kan alweer een prominente plaats opeisen in het meerdelige blunderboek van de N-VA.

WYSIWYG 16 augustus 2021 14:53

Citaat:

De doos van van PanSomers is geopend. Klachten sturen naar [email protected]

Dadeemelee 16 augustus 2021 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9752577)
Het nieuwe gemeentedecreet van de Vlaamse N-VA regering maakt van de lokale politiek een stukje kolder dat geregisseerd wordt door "loontje en boontje" emo-redeneringen.

Dat nieuwe gemeentedecreet past perfect in het blunderboek van de Vlaamse politiek. En kan alweer een prominente plaats opeisen in het meerdelige blunderboek van de N-VA.

Op naar de volgende gemeente!

Universalia 16 augustus 2021 15:30

Citaat:

Degrieck lijkt dus eerder koel te reageren op de zet van zijn schepen, al sprak hij zich gisteren nog fors uit op sociale media. Hij had het onder meer over "machtsgeil verraad".
Langs deze weg zou ik het de huidige burgemeester afraden om zijn mening(en) via A-sociale media zoals FB & Twitter/andere voor de rest van de wereld kenbaar te maken.

Kijk wat er met éne zekere Trump gebeurd is.

Burgemeester De Panne eist ontslag schepen na "machtsgeil verraad"

p.s.

Het schepencollege heeft ondertussen haar bevoegdheden afgenomen en eist nu haar ontslag.

WYSIWYG 16 augustus 2021 15:38

Ik snap het probleem bij nader inzien: N-VA gaat een coalitie aan met de Lijst van de Burgemeester een kartel van Vooruit en CD&Vplus. De liberalen (ze komen wel niet onder de partijnaam op) worden nu te kaknen gezet.
En daar heeft Dadee dan weer wel een probleem mee.
De boemerang in his face. Er gaan nog veel boemerangs gegooid worden.
Ten laatste in 2024 stelt O-VLD in Vlaanderen politiek niets meer voor.
Geniet er nog even van, liberale Belgisch-nationalisten, uw rijk is bijna ten einde.

Dadeemelee 16 augustus 2021 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9752634)
Ik snap het probleem bij nader inzien: N-VA gaat een coalitie aan met de Lijst van de Burgemeester een kartel van Vooruit en CD&Vplus. De liberalen (ze komen wel niet onder de partijnaam op) worden nu te kaknen gezet.
En daar heeft Dadee dan weer wel een probleem mee.
De boemerang in his face. Er gaan nog veel boemerangs gegooid worden.
Ten laatste in 2024 stelt O-VLD in Vlaanderen politiek niets meer voor.
Geniet er nog even van, liberale Belgisch-nationalisten, uw rijk is bijna ten einde.

Ik ben benieuwd of degenen die zo verontwaardigd waren over de coalitiewissel in Blankenberge consequent gaan zijn en dit ook afkeuren. ;-) :twisted:

WYSIWYG 16 augustus 2021 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9752679)
Ik ben benieuwd of degenen die zo verontwaardigd waren over de coalitiewissel in Blankenberge consequent gaan zijn en dit ook afkeuren. ;-) :twisted:

Wie was verontwaardigd? Ik was enkel verontwaardigd over het feit dat u de machtswissel in Blankenberge als een vernedering voorstelt. Niet als een overwinning, een vooruitgang of een verandering, maar als een vernedering. Dat vertelt veel over de mindset van de persoon die dat schreef.

Dadeemelee 16 augustus 2021 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9752688)
Wie was verontwaardigd? Ik was enkel verontwaardigd over het feit dat u de machtswissel in Blankenberge als een vernedering voorstelt. Niet als een overwinning, een vooruitgang of een verandering, maar als een vernedering. Dat vertelt veel over de mindset van de persoon die dat schreef.

Ik ben Max niet hé. :lol:

https://forum.politics.be/showpost.p...98&postcount=1

Zipper 16 augustus 2021 16:19

Moest het andersom zijn geweest, was de topic-titel steevast "Coalitiepartners vernederen N-VA". Ahja, want voor de topic-starter moet de N-VA immers altijd de pispaal zijn. Soit, kleuter-niveau.

Het Oosten 16 augustus 2021 16:42

Citaat:

Gebeurt regelmatig de laatste tijd dat een NVA-er overloopt. Ze zullen niet altijd content zijn in die partij vermoed ik.

WYSIWYG 16 augustus 2021 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9752706)
Gebeurt regelmatig de laatste tijd dat een NVA-er overloopt. Ze zullen niet altijd content zijn in die partij vermoed ik.

Ai. Weer mis. N-VA'ers zijn geen blauwe Belgisch-nationalisten. Die komen van alle kanten op de postjes af. N-VA'ers blijven N-VA'ers. Ze botsen hier en daar wel met Belgisch-nationalisten die constant stokken in de wielen steken. Overlopen naar een andere partij laten N-VA'ers aan anderen over. De vergaarbak van die overlopers situeert zich in het blauwe fabriekje.

De gemuilkorfde 16 augustus 2021 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9752679)

Niet iedereen is zo bezig met machtsspelletjes als de VLD militanten.

Het Oosten 16 augustus 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9752734)
Ai. Weer mis. N-VA'ers zijn geen blauwe Belgisch-nationalisten. Die komen van alle kanten op de postjes af. N-VA'ers blijven N-VA'ers. Ze botsen hier en daar wel met Belgisch-nationalisten die constant stokken in de wielen steken. Overlopen naar een andere partij laten N-VA'ers aan anderen over. De vergaarbak van die overlopers situeert zich in het blauwe fabriekje.

De NVA is de grootste vergaarbak van overlopers. Zowel van tjeven als van vermeende blauwen. Vraagt dat maar aan het wicht Annick De Ridder en aan Huub Broers, de kazakdraaier.

De gemuilkorfde 16 augustus 2021 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9752751)
De NVA is de grootste vergaarbak van overlopers. Zowel van tjeven als van vermeende blauwen. Vraagt dat maar aan het wicht Annick De Ridder en aan Huub Broers, de kazakdraaier.

Tot er eentje overloopt naar de smurfen, dan is het natuurlijk plots een goeie.
Maar ik snap dat u dat niet al te vaak overkomt...

WYSIWYG 16 augustus 2021 17:55

Citaat:

Ik heb u toch al ooit eens het lijstje gestuurd:

O-VLD : 26
N-VA : 12

Dat is duidelijk genoeg.

Vrijheideerst 16 augustus 2021 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9752580)
De doos van van PanSomers is geopend. Klachten sturen naar [email protected]

De N-VA zit ook in de Vlaamse regering, ik geef het maar mee hoor. Ze zitten daar niet op de Reservebank en zijn de grootste partij. :-o

Zipper 16 augustus 2021 17:56

Citaat:

zal wel de VLD zijn, die partij werd opgebouwd met overlopers

WYSIWYG 16 augustus 2021 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9752793)
De N-VA zit ook in de Vlaamse regering, ik geef het maar mee hoor. Ze zitten daar niet op de Reservebank en zijn de grootste partij. :-o

U bent dringend aan de algemene regel van The Four Horsemen toe. Zoek maar. 8-)

Vrijheideerst 16 augustus 2021 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9752816)
U bent dringend aan de algemene regel van The Four Horsemen toe. Zoek maar. 8-)

Dat is een geweldig nummer van Metallica.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be