![]() |
Vergeldingsactie?
Biden zweert wraak op IS-K: dit is wat kunnen we verwachten
Is dat wel een goed plan wraak zweren in dit geval? De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat het een verschrikkelijk dramatisch verlies is, de Amerikaanse militairen die sneuvelden voor zij nog huiswaarts konden keren. Laat ik terugvallen op de vergeldingsactie die Biden min- of meer wist aan te kondigen. Is dat wel een goed plan of daag je bepaalde groepen daar nog meer met uit? Ga je dan situaties creëren zoals met Vietnam? Betrek je daar véél andere landen bij die er in bepaalde gevallen totaal géén boodschap aan hebben wat er daar allemaal aan de hand is in Afghanistan? Is men niet beter dat men daar volledig wegtrekt en ze aan hun lot overlaat? Moeten andere landen zich moeien met de strijd die zij (Takiban vs. IS) 'onderling' willen leveren. Als men zich daar van buitenuit niet met gaat moeien denk ik dat de strijd daar snel gedaan zal zijn. Tevens zal men de 'steen' niet kunnen gooien naar anderen die zich in het 'spel' zijn komen moeien. p.s. Amerikaanse pers niet mals voor Biden: “Zijn poging om Trump de schuld te geven is beschamend” Ik ben nooit fan geweest van Biden laat dat een persoonlijke mening zijn. |
Tof en aardig. Maar 1 VS "vergeldingsaanval" kost miljoenen dollars, terwijl die bomaanslag daar in Kaboel de organisator waarschijnlijk alleen mankracht heeft gekost.
Er is bitter weinig reden om zo'n wanverhouding te blijven hebben. Dit is meer werk voor infiltranten en saboteurs. Ik zou eens in Guantanamo Bay gaan kijken, heeft de VS daar geen her-hersenspoelbaar figuren zitten die met een paar $100K ferm wat miserie kunnen veroorzaken tussen die Fundamentalistische tapijtkoppers? |
Het gaat hem om het "don't fuck with us"
Het zal ze worst wezen wat het kost en of het effectief is, ze gaan een doelwit zoeken dat hun zeer gaat doen en dan gaan ze dat opblazen, doodschieten of ontvoeren en naar Quantanamo brengen. Ze moeten aan de wereld tonen dat ze niet slap achterover hangen, want dat is wel de indruk die ze nu aan het geven zijn. |
Hij zei "zonder grote militaire operaties." Dus vermoed ik dat ze de drones gaan opvoeren, oftewel kan het ook betekenen, dat ze de Taliban gaan betalen om ISIS te doden.
|
Citaat:
|
Biden belooft wraak en hij zal die ook krijgen?
Amerikanen bombarderen Afghaanse IS-tak Ik hoop dat ze goed weten waar die overal zitten want anders ... :| p.s. LIVE. Eerste Belgische militairen terug uit Kaboel - VS bombarderen IS-K in vergeldingsaanval |
Ondanks alles wat wij de laatste jaren al allemaal hebben mogen meemaken blijven er nog steeds mensen heil zien in het 'maken' van 'Eurabië'
Foute boel denk je dan ... 8O Er zijn er ook die het dan weer zo zien: Vluchtelingenwerk Vlaanderen pleit voor soepelere gezinshereniging Afghanen: “Ook oma’s en tantes die gevaar lopen, moeten naar hier kunnen komen” De EU zal volledig overspoeld geraken? En dan komen de problemen ... Mocht u willen betalen (paywall) Dit artikel is exclusief voor abonnees. Men heeft de Islamwereld totaal verkeerd ingeschat. Ik heb het verder niet kunnen lezen dat artikel. Was dat al niet een lange tijd aan de gang dat men de Islamwereld verkeerd ingeschat heeft? |
Straks gaan ze nog zeggen dat wij 9/11 en de vele andere aanslagen zelf uitgelokt hebben.
|
Citaat:
Er zijn er die zelfs beweren dat het een 'inside job' geweest is. Die gaan waarschijnlijk voort op dat er tijdens de inslagen van de 'vliegtuigen' eigenaardig genoeg, er op véél andere verdiepingen, ineens ook wat ontploft. (daar zijn afbeeldingen/filmpjes van) Op het forum hier is daar een hele rubriek over met het nodige meningsverschil. :lol: |
Citaat:
Ik vind dat men de oma's en tantes van die oma's en tantes ook moet laten overkomen, alsook de aangetrouwde families van die oma's en tantes hun oma's en tantes, dus ook nichtjes, schoonzussen, stiefzussen en hun kuisvrouwen mét familie. Voor de opa's en nonkels en die hun opa's en nonkels idem, uiteraard, tot in de 37-ste graad als het kan, dus ook de neefjes, schoonbroers, hun personeel en die hun families. Want ik vind dat we hier allemaal schuldig aan zijn en al wie hier niet mee akkoord gaat, is ne vuile rascist. Néh! |
Citaat:
Da's toch allemaal binnen de clan dat er getrouwd wordt. |
Citaat:
Maar blijkbaar is het voor mensen die alles volgens het boekje zie de wet doen een pak moeilijker. Wie in België alles volgens de regels doet wordt benadeelt wie sjoemelt wordt sowieso bevoordeelt. Hadden die Afghanen die hier zijn toegekomen trouwens een visum ? Want u zelf voorstellen als vluchteling opdat de nieuwe leiders in uw land u niet meer kunnen bekoren is nog iets anders dan moeten vluchten om redenen van levensbehoud. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De draad gaat over de dreiging met een of meerdere vergeldingsacties.
Ik denk dat ze heel gemakkelijk (evt door de taliban zelf te betalen, die zullen hun "ambetanteriken" wel kennen) te weten komen waar de hoge piefen van de geviseerde k-isis zitten. Hopelijk volgen er nog een paar. Zo'n 100-tal bijvoorbeeld. |
Citaat:
Een vriend maken van de vijand van uw vijand loopt dikwijls faliekant af. |
Citaat:
Laten we dan voor alle zekerheid een permanente luchtbrug opzetten met 300 vluchten per dag ofzo, om al die arme Afghanen en hun families naar hier te brengen. Nadien zullen we wel zien wie moet teruggestuurd worden (das dus iedereen die niet op Groen/SP of andere uberpoco's wil stemmen). |
Citaat:
Ik hoop dat het voor uwe maat en z’n madam alsnog in orde komt. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be