Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   wielrenner Greg Van Avermaet ziet het niet meer zitten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260735)

HOUZEE ! 1 september 2021 20:57

wielrenner Greg Van Avermaet ziet het niet meer zitten

https://www.wielerflits.nl/nieuws/gr...t-wk-geen-zin/

Na een teleurstellende tijdrit in de Benelux Tour, waarin hij 104e werd op bijna anderhalve minuut van Stefan Bissegger, zoekt Van Avermaet naar de oorzaak. Hij onderging onlangs al een bloedonderzoek. “De resultaten zijn niet echt goed. Het is te zeggen: aan de bloedwaarden is niks te zien. Perfect, zoals altijd, wat ook mijn grote sterkte is, maar andere data bewijzen dat er iets mis is met mijn immuunsysteem”, legt hij uit.

Arme Greg, nog zo jong ... Valt ook op dat de wielrenners in het peloton vallen als vliegen, de ene na de andere wordt ziek, verminderde prestaties, ... Bij topsporters valt de aftakeling door het vaccin natuurlijk meer op dan bij Jan Modaal die vooral veel in de zetel zit. Er staat die mensen iets te wachten en bij sommigen begint het nu wel echt te dagen ...

Rudy 1 september 2021 21:00

Zeer gemakkelijk excuus.
Een leuk weetje. Meer is het niet. En niemand die weet of er een oorzakelijk verband is tussen de prestatie en het vaccin.
Gelet op de bron, op het randje af misschien wel fake nieuws;

Micele 1 september 2021 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9764118)

Na een teleurstellende tijdrit in de Benelux Tour, waarin hij 104e werd op bijna anderhalve minuut van Stefan Bissegger, zoekt Van Avermaet naar de oorzaak. Hij onderging onlangs al een bloedonderzoek. “De resultaten zijn niet echt goed. Het is te zeggen: aan de bloedwaarden is niks te zien. Perfect, zoals altijd, wat ook mijn grote sterkte is, maar andere data bewijzen dat er iets mis is met mijn immuunsysteem”, legt hij uit.

Arme Greg, nog zo jong ... Valt ook op dat de wielrenners in het peloton vallen als vliegen, de ene na de andere wordt ziek, verminderde prestaties, ... Bij topsporters valt de aftakeling door het vaccin natuurlijk meer op dan bij Jan Modaal die vooral veel in de zetel zit. Er staat die mensen iets te wachten en bij sommigen begint het nu wel echt te dagen ...

De wielerploeg van UAE werd al eerste gevaccineerd ergens in januari.

Citaat:

https://www.srf.ch/sport/mehr-sport/...equipe-geimpft

Impf-Aktion bei UAE Team Emirates

Als wohl erste Profimannschaft hat sich das gesamte World-Tour-Team UAE Emirates gegen das Coronavirus impfen lassen. Die Fahrer um Tour-de-France-Sieger Tadej Pogacar sowie Betreuer erhielten in Abu Dhabi den vom chinesischen Staatskonzern Sinopharm entwickelten und in den Vereinigten Arabischen Emiraten (VAE) zugelassenen Impfstoff gespritzt, wie das Team auf der Homepage bekannt gab.
Won de door het vaccin afgetakelde Pogacar toch de Tour de France. Straf. :lol:

Rudy 1 september 2021 21:34

Wat is uiteindelijk het probleem.
We weten al langer dan vandaag dat een vaccinatie een impact kan hebben op je prestatievermogen, en dat je je zelfs voor korte tijd ziek kan bij voelen.
Slechte timing van de vaccinatie. Meer is dat niet.

Micele 1 september 2021 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9764152)
Wat is uiteindelijk het probleem.
We weten al langer dan vandaag dat een vaccinatie een impact kan hebben op je prestatievermogen, en dat je je zelfs voor korte tijd ziek kan bij voelen.
Slechte timing van de vaccinatie. Meer is dat niet.

Idd, bepaalde atleten van de Olympische spelen hebben zich ook niet laten vaccineren omdat er te weinig tijd tussen vaccinatie en hun wedstrijden lag.

Bij de Nederlandse atleten waren ze allemaal op tijd gevaccineerd, en ze haalden een nieuw medaillerecord, namelijk 36 medailles. Straf hé.

7e best land van de wereld
Citaat:

7 Nederland

10 goud 12 zilver 14 brons : Totaal: 36

Rudy 1 september 2021 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9764158)
Idd, bepaalde atleten van de Olympische spelen hebben zich ook niet laten vaccineren omdat er te weinig tijd tussen vaccinatie en hun wedstrijden lag.

Meer zelfs. Zoek het niet te ver. Studenten zoals mijn zoon en dochter lieten zich ook niet vaccineren kort voor hun examen en blokperiode.
Uitstel vragen.

Micele 1 september 2021 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9764162)
Meer zelfs. Zoek het niet te ver. Studenten zoals mijn zoon en dochter lieten zich ook niet vaccineren kort voor hun examen en blokperiode.
Uitstel vragen.

Logisch, maar de draad was over topsporters.

Nederland haalde een nieuw medaillerecord op de Olympische spelen, al hun atleten waren gevaccineerd.

Citaat:

https://www.telegraaf.nl/sport/10081...pelen-in-tokio

TeamNL zal komende zomer vrijwel volledig gevaccineerd deelnemen aan de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen in Tokio. „We komen nu uit op ongeveer 99,8 procent van al onze sporters, dus zeg maar ruim 99 procent”, laat technisch directeur Maurits Hendriks weten. „Dat we zo hoog zouden uitkomen, hadden we vooraf niet gedacht. Daar zijn we echt heel blij mee.”
Citaat:

https://www.telegraaf.nl/sport/13341...daillewinnaars

TOKIO - De Olympische Spelen van 2021 gaan de geschiedenisboeken is als de meest succesvolle voor Nederland tot nu toe. De Nederlandse sporters pakten een recordaantal van 36 medailles. Dit zijn alle 10 gouden, 12 zilveren en 14 bronzen medailles van onze sporthelden op een rij.

Rudy 1 september 2021 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9764167)
Logisch.

Nederland haalde een nieuw medaillerecord op de Olympische spelen, al hun atleten waren gevaccineerd.

Akkoord. Ik focuste op het tijdstip. Mijn prestatievermogen is momenteel niet gezakt nadat ik twee maanden geleden werd gevaccineerd.

Erw 2 september 2021 04:39

Citaat:

„We komen nu uit op ongeveer 99,8 procent van al onze sporters, dus zeg maar ruim 99 procent”, laat technisch directeur Maurits Hendriks weten.
Ze hebben de 100 gedwongen, de 1 die weigerde won. :D

fox 2 september 2021 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9764118)

Greg was vorig jaar al heel wat minder. Hij wordt gewoon oud, dat is wat er aan de hand is.

Blue Sky 2 september 2021 08:05

Lol ... inderdaad, misschien net iets meer plausibel dat het met zijn leeftijd te maken heeft. Hij heeft er de laatste tijd niets meer van gebakken.

patrickve 2 september 2021 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9764348)
Lol ... inderdaad, misschien net iets meer plausibel dat het met zijn leeftijd te maken heeft. Hij heeft er de laatste tijd niets meer van gebakken.

Inderdaad, die antivaxxers doen bijna even foute analyses als die TV virologen al de ganse tijd doen, om causale banden te zien bij elk natuurlijk verloop (het goe poeier effect).

Kodo Kodo 2 september 2021 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9764121)
Zeer gemakkelijk excuus.

Kom bij mij niet klagen als je eraan doodgaat, je excuses wijs ik van tevoren af!

Mambo 2 september 2021 10:50

Hij zal spoedig op een bankje zitten.
Moe en afwezig.

HOUZEE ! 2 september 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9764472)
Hij zal spoedig op een bankje zitten.
Moe en afwezig.

Ondertussen blijft het maar duren. Ze vallen werkelijk als vliegen nu.

De ene na de andere wordt ziek of moet naar het ziekenhuis.

HOUZEE ! 2 september 2021 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9764356)
Inderdaad, die antivaxxers doen bijna even foute analyses als die TV virologen al de ganse tijd doen, om causale banden te zien bij elk natuurlijk verloop (het goe poeier effect).

Ik denk niet dat Greg Van Avermaet een antivaxxer is, maar hij legt wel dat verband met het duivelsvaccin.

Mambo 2 september 2021 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9764488)
Ondertussen blijft het maar duren. Ze vallen werkelijk als vliegen nu.

De ene na de andere wordt ziek of moet naar het ziekenhuis.

Van sport weet ik niet veel.

fox 2 september 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9764490)
Ik denk niet dat Greg Van Avermaet een antivaxxer is, maar hij legt wel dat verband met het duivelsvaccin.

Van Avermaet is inderdaad een rationele mens, maar als het niet meer gaat zoek je allerlei redenen. Ik begrijp hem ook wel. Die mens wil nog een paar jaar geld verdienen en als hij zou zeggen dat hij stilaan te oud wordt, dan gaat dat niet meer hé.

patrickve 2 september 2021 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9764490)

Het is een beetje een heksenproces he een willekeurig verband zoeken en zeggen dat het causaal is.

Niettemin IS het juist dat tot een maand na uw tweede injectie, intensief sporten zal tegenvallen, daar is onderzoek over. Maar als hij al 3 of 4 maanden geleden gevaccineerd is, kan dat daar niet van komen hoor.

Men mag dezelfde fouten niet maken als de TV virologen he.

HOUZEE ! 2 september 2021 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9764527)
Het is een beetje een heksenproces he een willekeurig verband zoeken en zeggen dat het causaal is.

Niettemin IS het juist dat tot een maand na uw tweede injectie, intensief sporten zal tegenvallen, daar is onderzoek over. Maar als hij al 3 of 4 maanden geleden gevaccineerd is, kan dat daar niet van komen hoor.

Men mag dezelfde fouten niet maken als de TV virologen he.

Maar jawel, dit is een spel en wie het eerlijk speelt, verliest. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be