![]() |
“Onze morele plicht om zieke en gehandicapte kinderen te adopteren”
Gisteren in het VRT-journaal een reactie van Lorin Van Parys op de voorgestelde buitenlandse adoptiestop. Van Parys vertelde dat daardoor aldus geen zieke kinderen, zoals besmet met HIV, of kinderen met een handicap meer konden worden geadopteerd uit ons buitenland, want onze morele plicht is, aldus Van Parys.
Nu zou ik graag eens weten waarom dit onze morele plicht zou zijn. Je kan dit erg vinden, je kan kijken om hen te helpen, maar kinderen naar hier te halen, die wellicht heel hun leven medische zorg zullen nodig hebben, en wellicht nooit zullen bijdragen aan onze sociale zekerheid, een morele plicht vinden, getuigt toch wel weer eens van een vorm van cultivering van schuldgevoel. Dat is allemaal niet evident, en het een morele plicht noemen, vind ik te gek voor woorden, wij kunnen niet alle miserie van de wereld naar hier halen. Wat denken jullie? |
Hoeveel heeft Van Parys er al geadopteerd?
|
Ik herhaal mijn vraag die nog nooit beantwoord is geweest. Kan je moraal meten?
Een 1950 Fore stamlid zou het heel moreel gevonden hebben een gestorven familielid een gepaste uitvaart gegeven te hebben... Maar dan nog, kan je die morele plicht wegen, of zelfs verantwoorden? |
wel ja, en hoe gaan die op tijd op school in het bijzonder onderwijs geraken? Er is hier nog geen miserie genoeg.... :roll:
|
Citaat:
En het niet op de lange baan schuiven zoals het met mijn dochter en haar aangeboren handicap "spina bifida occulta " een verborgen open rug dus het geval was... 22 jaar heeft het maar liefst geduurd vooralleer zij als mindervalide + 66% werd beschouwd.... Alle extra kosten ,operaties inbegrepen waren ten laste van mij ,alle tegemoetkomingen qua kindergeld en belasting voordeel en tussenkomst op medisch gebied werden gelijk door mijn neus geboord .... Na 22 jaar strijd werd ze eindelijk erkend als mindervalide ,zonder terugwerkende kracht.... Nu is diezelfde mindervalide een netto bijdrager dank zij het feit dat zij sinds ze van school af is ononderbroken werkzaam is geweest en nu bij Fluvius een mooie job heeft... |
Citaat:
White supremacisten (blanke genocidale darwinistische politici) hebben mij met geen enkel moreel vingertje aan te wijzen. ![]() |
Citaat:
En wat is er mis met weeshuizen in Afrika zelf? |
Citaat:
Maar die politici verrijken enkel zichzelf, als doden een beter businessmodel is voor -hun- economie, dan zullen ze daar de voorkeur aan geven. En dat is ook exact wat ze al sedert 2012/2013 doen. |
zij daar
wij hier dada |
Ik zou meneer van Parys kunnen volgen moesten we in ons land zelf de zaakjes op orde hebben. Ik stel dus voor dat we er voor zorgen dat de kinderen die hier al zijn eerst een deftige opvoeding krijgen. Daarna kunnen we kijken om middels ontwikkelingssamenwerking in andere landen te gaan helpen om het daar ook op orde te gaan krijgen.
|
Ik heb het fragment op de vrt niet gezien.
Maar ik vermoed dat de draadopstarter toch niet heel het plaatje gesnopen heeft. Als adoptie je echt interesseert, dit schrijft de Lorin: Citaat:
|
Citaat:
in Belgie roep je gewoon:" ander beleidsniveau" :) 66% is FOD maar het is onzin opkomen voor buitenlandse gehandicapten en in LVaanderne 22000 gehandicapten laten creperen. elk jaar dezelfde ooit brief volgens ons bent u zo ziek en gehandicapt dat u recht hebt op hulp maar blijf maar op de wachtlijst staan, krijgen doet ge niets. sommige staan er al 25 jaar op |
Citaat:
Waarom zouden we dan nog het risico gaan nemen om een gehandicapt kind ter adoptie te willen nemen.... Nou mooi niet mijn beste ....:roll::roll::roll: |
Citaat:
|
Kinderen worden best door hun eigen omgeving opgevangen. Met de helft van de adoptiekinderen loopt het later serieus mis. En dat gaat niet eens specifiek over diegenen uit het buitenland. Interlandelijke adoptie moet verboden worden. Het is veel menselijker om die kinderen in hun slaap te doden dan om ze een heel leven te laten lijden.
|
Citaat:
VRT-journaal 2 september 8'20" kijk gerust na, en luister naar de letterlijke woorden van Lorin Parys. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be