Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke partijvoorzitters moeten verdwijnen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260856)

Henri1 10 september 2021 10:03

Welke partijvoorzitters moeten verdwijnen ?

Ik steek van wal :

Vlaanderen :
- Van Grieken

Wallonie :
- Bouchez

De schoofzak 10 september 2021 10:16

Ik denk niet dat deze draad veel gaat bijdragen aan een politieke discussie.

Dat is heel proper gezegd, want de waarheid onverbloemd vertellen, zou grote gevolgen kunnen hebben voor mijn forum-account.

Henri1 10 september 2021 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9770151)
Ik denk niet dat deze draad veel gaat bijdragen aan een politieke discussie.

Dat is heel proper gezegd, want de waarheid onverbloemd vertellen, zou grote gevolgen kunnen hebben voor mijn forum-account.

Dat is ook niet de bedoeling.

Het kan ook zijn dat je een partij ziet zitten maar de voorzitter niet kan luchten hé.

TheFourHorsemen 10 september 2021 12:35

Wat bedoel je dan met verdwijnen? Echt gaan elimineren of?

dalibor 10 september 2021 12:37

Dat moeten de leden van die partijen uitmaken.

Rudy 10 september 2021 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9770214)
Dat is ook niet de bedoeling.

Het kan ook zijn dat je een partij ziet zitten maar de voorzitter niet kan luchten hé.

Dat zou kunnen.
Ik heb er momenteel geen problemen mee.

Henri1 10 september 2021 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9770274)

Buitenstampen.

TheFourHorsemen 10 september 2021 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9770297)
Buitenstampen.

Letterlijk of figuurlijk?

dalibor 10 september 2021 13:29

Van Grieken is een excellent partijvoorzitter. Hij belichaamt aar zijn partij voor staat en daarom vind ik hem onuitstaanbaar. Maar als voorzitter helemaal op zijn plaats.

maddox 10 september 2021 13:52

Allemaal, het zijn politici.

Universalia 10 september 2021 14:06

Ik ben van mening dat men géén spelletje namen noemen moet gaan spelen bij de vraag "welke partijvoorzitters moeten verdwijnen"

Misschien zijn er wel bij die het 'goed' doen.

Misschien zijn er bij die men beter de deur zou wijzen?

In de meeste van de gevallen zijn zij zover gekomen om dat zij gekozen zijn door 'het volk' zelf.

Bij de vraagstelling "welke partijvoorzitters politici/politica's moeten verdwijnen" zou eerst moeten nagegaan worden of zij hun taken naar behoren doen of gedaan hebben, of zich alleen maar hebben zitten verrijken?

Bepaalde zaken die ineens van radiostilte genieten [rakel ik als voorbeeld even Sihame El Kaouakibi (Open VLD) even op]

Wie waren daar allemaal bij betrokken en zou men de deur kunnen wijzen wegens hun inmenging in de zaak?

Misschien kijk ik wel teveel naar "The Blacklist" :-D

vlijmscherp 10 september 2021 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9770317)
Van Grieken is een excellent partijvoorzitter. Hij belichaamt aar zijn partij voor staat en daarom vind ik hem onuitstaanbaar. Maar als voorzitter helemaal op zijn plaats.

hij weet idd heel goed te balanceren tussen de verschillende fracties binnen zijn partij.

De ene keer is hij voor homorechten maar de andere keer steunt hij buitenlandse medestanders die tegen homorechten zijn.

De ene keer steunt hij verregaande maatregelen om Covid tegen te gaan, zoals de meeste Vlamingen, de andere keer steunt hij antivaxxers om ook daar weer eens een bocht te nemen als blijkt dat het vooral allochtonen zijn die zich niet laten vaccineren.

TheFourHorsemen 10 september 2021 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9770383)
hij weet idd heel goed te balanceren tussen de verschillende fracties binnen zijn partij.

De ene keer is hij voor homorechten maar de andere keer steunt hij buitenlandse medestanders die tegen homorechten zijn.

De ene keer steunt hij verregaande maatregelen om Covid tegen te gaan, zoals de meeste Vlamingen, de andere keer steunt hij antivaxxers om ook daar weer eens een bocht te nemen als blijkt dat het vooral allochtonen zijn die zich niet laten vaccineren.

Dat Henri1 Van Grieken noemt, is dus puur vanwege zijn haat voor het VB.

Voor Vlaams Belang-kiezers, is Van Grieken namelijk een perfecte voorzitter.

Henri1 slaagt er dus zelf niet in onderscheid te maken tussen partij en voorzitter.

Pandareus 10 september 2021 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9770385)
Dat Henri1 Van Grieken noemt, is dus puur vanwege zijn haat voor het VB.

Voor Vlaams Belang-kiezers, is Van Grieken namelijk een perfecte voorzitter.

Henri1 slaagt er dus zelf niet in onderscheid te maken tussen partij en voorzitter.

Of hij haat ze alle 2 hee. Voor mij is dat zeer zeker het geval. De vraagstelling is zo breed, dat je het kunt interpreteren vanuit de partij zelf maar evengoed als buitenstaander.

patrickve 10 september 2021 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9770274)

Lantaarnpaal ? Hijg ! :-)

Dan is het vrij eenvoudig: alle partijvoorzitters van een partij die zich niet met alle mogelijke middelen verzet heeft tegen de liberticide maatregelen vorig jaar, moeten bengelen he !

patrickve 10 september 2021 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9770337)
Allemaal, het zijn politici.

Voila.

maddox 10 september 2021 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9770441)
Voila.

Echte leiders gebruiken politici als bliksemafleider. Laat het kiesvee zich daar maar op richten.

Universalia 10 september 2021 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9770465)
Echte leiders gebruiken politici als bliksemafleider. Laat het kiesvee zich daar maar op richten.

En wat met als het 'kiesvee' niet meer moet gaan 'kiezen' zoals dat waar men een tijd geleden gewag over' maakte? 8O

dalibor 10 september 2021 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9770383)

De pensioenen zijn nog zo een voorbeeld. In hun programma pleiten ze voor het verhogen van het minimumpensioen. Maar als een PS-minister dat doet zijn ze tegen, want het is een transfer.

Wat een partij.

kojak 10 september 2021 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9770439)
Lantaarnpaal ? Hijg ! :-)

Dan is het vrij eenvoudig: alle partijvoorzitters van een partij die zich niet met alle mogelijke middelen verzet heeft tegen de liberticide maatregelen vorig jaar, moeten bengelen he !

Bon....

Moeten er nog lantaarnpalen zijn ? :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be