Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuwe eetgewoonten: hondenvlees (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260874)

Den Ardennees 12 september 2021 08:13

Nieuwe eetgewoonten: hondenvlees

Uiteindelijk is wat we eten ook gewoon cultureel bepaald: in Amerika is paardenvlees eten ondenkbaar, terwijl het hier normale kost is. Zo is het ook voor honden, terwijl dat in Europa niet wordt gegeten, is hond op het menu in Azië een normale zaak. En inderdaad, van iemand die er op reis was, hoorde ik dat hondenvlees best wel smaakt. Waarom dus ook niet bij ons overwegen om hond op het menu te plaatsen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenvlees

Pandareus 12 september 2021 08:24

Walgelijk.
Korea is zo een land waar men allerlij smeerlapperij eet, insecten, reptielen, en ook honden.

maddox 12 september 2021 14:42

Ik zie maar 1 probleem met het eten van hond.
Als die zichzelf kan voeden zoals moeder natuur het voorzien heeft, is het een vergaarbak van zeer veel gifstoffen.

Langs de andere kant, toch al een paar keffers tegengekomen die ik met plezier zou klaarmaken en opeten. Dat andere mensen die zich eigenaar noemen, daar bezwaar tegen maken, awel, da's de reden waarom ik de moeite nog niet gedaan heb.

Vlad 12 september 2021 17:12

Onvoorstelbaar hoeveel mensen met honden er dagelijks bijkomen. Dus ja, opeten die overlast.

maddox 12 september 2021 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9771590)
Onvoorstelbaar hoeveel mensen met honden er dagelijks bijkomen. Dus ja, opeten die overlast.

Ik zou wel humanitariër willen worden. Maar het kost veel moeite die gerechten veilig te bereiden.
Langs de andere kant, zeer overvloedig beschikbaar.

Het Verzet 12 september 2021 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9771616)
Ik zou wel humanitariër willen worden. Maar het kost veel moeite die gerechten veilig te bereiden.
Langs de andere kant, zeer overvloedig beschikbaar.

Wel geen chichi-madammen.
Daar zit meer plastic in dan in vis.

Rudy 12 september 2021 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9771371)
Uiteindelijk is wat we eten ook gewoon cultureel bepaald: in Amerika is paardenvlees eten ondenkbaar, terwijl het hier normale kost is. Zo is het ook voor honden, terwijl dat in Europa niet wordt gegeten, is hond op het menu in Azië een normale zaak. En inderdaad, van iemand die er op reis was, hoorde ik dat hondenvlees best wel smaakt. Waarom dus ook niet bij ons overwegen om hond op het menu te plaatsen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenvlees

Het zal nog lang duren vooraleer ik Pekingees eet.

Rudy 12 september 2021 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9771375)
Walgelijk.
Korea is zo een land waar men allerlij smeerlapperij eet, insecten, reptielen, en ook honden.

Als je paling lekker vindt dan moet een slang ook lekker zijn, met de gepaste saus uiteraard. Python in 't groen kan niet slecht zijn.

maddox 12 september 2021 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9771636)

Dat schrijf ik toch, om dat veilig klaar te maken moet je meer moeite doen. PFOS komen daar veel in voor, gelukkig in geconcentreerde, gemakkelijk verwijderbare vorm.

denkimi 13 september 2021 06:06

Het is natuurlijk wel zo dat er niet veel goed vlees zit aan de doorsnee hond in vergelijking met de beesten die we normaal eten.

Maar als delicatesse zie ik er geen probleem in.

Universalia 13 september 2021 08:59

Vreemde vleesproducten

Smakelijk. (<-- door Sarcasmus)

Vlad 13 september 2021 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9771636)

:lol:

Den Ardennees 13 september 2021 19:22

De problemen die men maakt van het eten van hond, lijken me eerder van een andere aard:

- hygiëne: in Azie gebeurt het slachten en verwerken vaak in zeer onhygiënische omstandigheden, openlucht, vuile ateliers etc...

- dierenwelzijn: de hond levend koken of villen is moeilijk te verzoenen met onze opvattingen van dierenwelzijn, we doen dat hier ook niet met runderen of varkens

--> aan deze zaken is makkelijk te verhelpen, er zijn dus eigenlijk weinig praktische bezwaren tegen hondenvlees op onze menu's

1207 14 september 2021 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9772344)
--> aan deze zaken is makkelijk te verhelpen, er zijn dus eigenlijk weinig praktische bezwaren tegen hondenvlees op onze menu's

da is gewoon cultureel bepaalt
wij eten geen honden, ergens anders bekijken ze u scheef als ge koe eet
nog erger anders verfoeien ze u als paarden eet
en wij bekijken mensen scheef die bedreigde diersoorten gaan eten, walvis/haai om maar iets te zeggen.

in de oorlog
wie is heir oud genoeg dat 'm nog familieleden heeft die wo2 bewust hebben meegemaakt?
mijn grootva wist achteraf pas dat rat, kat, hond, ... op een bepaald moment gewoon op de menu stond in 40-45

Jantje 14 september 2021 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9772565)
en wij bekijken mensen scheef die bedreigde diersoorten gaan eten, walvis/haai om maar iets te zeggen.

in de oorlog
wie is heir oud genoeg dat 'm nog familieleden heeft die wo2 bewust hebben meegemaakt?
mijn grootva wist achteraf pas dat rat, kat, hond, ... op een bepaald moment gewoon op de menu stond in 40-45

Het is inderdaad de cultuur en de rijkdom die bepaald wat men eet.
Ook de beschikbaarheid van voedsel is een bepalende factor.

En voedsel waarvoor vele hun neus ophalen als ze weten wat het is, word door diezelfde personen met veel smaak en genot verorberd als ze het idee hebben iets anders aan het eten te zijn.

fred vanhove 14 september 2021 10:59

Citaat:

Walgelijk.

Wij eten wel konijnen. Wat is een garnaal dan anders dan een insect ?

Of wat is er zo anders aan een paling dan aan een reptiel. Wat wij walgelijk vinden vinden ze op andere plaatsen in de wereld een delicatesse.

Zeg jij in Engeland maar nooit dat je graag paardensteak eet.

Er is in iedere regio een cultuur maar eveneens een eetcultuur.

Trouwens insecten eten zou wel eens de toekomst kunnen worden.

Den Ardennees 16 september 2021 19:44

Ik heb me nu wat in het onderwerp verdiept, en gelezen dat blijkbaar vrij dicht bij huis ook hondenvlees op het menu staat: in sommige Zwitserse bergkantons wordt (al dan niet in den duik) ook geregeld hondenvlees gegeten.

bembem 16 september 2021 19:58

Hondenvlees...... hum.... Ik heb daar ooit iets over gepost in aparte thread....

Wacht........
>> https://forum.politics.be/showthread.php?t=241432

Dit was het foto'ke dat ik toen -net op tijd*, heb kunnen shooten:
*alvorens een geagiteerde marktkraamster mij wegjoeg :silly:

bembem 16 september 2021 20:03

Citaat:

Walgelijk.

Dat is maar gedeeltelijk waar en meer iets voor Zuid-Oost Azie + China......
In Z-Korea zijn behalve silk worms, insecten feitelijk geen deel vh menu.

Ps ik zeg dit zeker niet omdat ik er toevallig afkomstig van ben.
Just wanting to point out you're being a cultuurbarbaar on this xD :-):-)

bembem 16 september 2021 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9772565)

in de oorlog

Ah rat wist ik niet.. hond eigelijk ook niet, wel kat/*dakhaas* xD

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be