Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Jan Jambon geeft verzet tegen coronapas (tijdelijk) op. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260879)

Dadeemelee 13 september 2021 20:26

Jan Jambon geeft verzet tegen coronapas (tijdelijk) op.

Eindelijk, Vlaanderen/Belgie dreigde een antivaxxland te worden tussen Frankrijk en Nederland.

https://www.demorgen.be/nieuws/minis...jzen~b535a74d/

Citaat:

“Natuurlijk wil iedereen een samenleving zonder pasjes. Zeker met een vaccinatiegraad van 90 procent. Maar tijdelijk kan de coronapas ons een dienst bewijzen.” Vlaams regeringsleider Jan Jambon (N-VA) zet zijn principiële verzet tegen het gebruik van de coronapas opzij. Daarmee maakt hij een opvallende bocht. “We gaan nu pragmatisch bekijken waar dit nuttig kan zijn”, klinkt het op zijn kabinet.

Walvader 13 september 2021 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9772396)
Eindelijk, Vlaanderen/Belgie dreigde een antivaxxland te worden tussen Frankrijk en Nederland.

https://www.demorgen.be/nieuws/minis...jzen~b535a74d/

Met 90% een antivaxland. Geweldig. Van een hyperbool gesproken.

Met 90% waarom dan nog een pas ? Gewoon om die 10 % te kloten, want die gaan toch niet toegeven. Pure pestmaatregel.

Dadeemelee 13 september 2021 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9772409)
Met 90% een antivaxland. Geweldig. Van een hyperbool gesproken.

Met 90% waarom dan nog een pas ? Gewoon om die 10 % te kloten, want die gaan toch niet toegeven. Pure pestmaatregel.

Het is 72% overall. En lokaal (Brussel, Antwerpen,…) veel minder.

Hoofdstraat 13 september 2021 20:59

Het voordeel is wel dat ze nu de schuld voor een uitbraak niet meer kunnen steken op een vaxxvrij persoon.

Walvader 13 september 2021 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9772410)

Je begint over Jambon en dan spring je over naar een ander niveau. Uw antivaxfetish die het even overnam ?

Dadeemelee 13 september 2021 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9772418)
Je begint over Jambon en dan spring je over naar een ander niveau. Uw antivaxfetish die het even overnam ?

Zelfs dan. Vlaanderen is 78%, geen 90.

fred vanhove 13 september 2021 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9772433)

Meer dan in Denemarken en daar gaat alles op de schop.

Rudy 13 september 2021 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9772436)
Meer dan in Denemarken en daar gaat alles op de schop.

Juist. Mij is het niet duidelijk of ze in Denemarken desondanks niet gebruik maken van een coronapas.
Ik heb het gevoel, als ik de media volg, dat we warm worden gemaakt voor een coronapas. Op z'n Belgisch wordt er gekeken naar wat in andere landen gebeurt, ook al wordt het tijdelijk karakter benadrukt. Heb je Vandamme daarjuist gehoord ?
Ik ben benieuwd naar wat bij het volgende comité uit de bus komt. Ik vrees, godgeklaagd.

alpina 13 september 2021 23:22

Ik lees dit:

Citaat:

"We gaan nu pragmatisch bekijken waar dit nuttig kan zijn”
Het antwoord lijkt me evident: nergens.

Er is geen enkele sanitaire reden waarom zo'n pas ergens verplicht zou moeten moeten worden, enkel politiek en/of principiële redenen.

fox 14 september 2021 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9772433)

Het gaat natuurlijk om 90 procent van de volwassen bevolking. Zelfs dat is u blijkbaar niet duidelijk. Kinderen hoef je immers niet op te nemen in dergelijke statistiek want het is compleet ridicuul om die te vaccineren

fox 14 september 2021 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9772496)
Juist. Mij is het niet duidelijk of ze in Denemarken desondanks niet gebruik maken van een coronapas.
Ik heb het gevoel, als ik de media volg, dat we warm worden gemaakt voor een coronapas. Op z'n Belgisch wordt er gekeken naar wat in andere landen gebeurt, ook al wordt het tijdelijk karakter benadrukt. Heb je Vandamme daarjuist gehoord ?
Ik ben benieuwd naar wat bij het volgende comité uit de bus komt. Ik vrees, godgeklaagd.

Aangezien er minder niet gevaccineerden dan gevaccinneerden zijn lijkt het me gemakkelijker om de niet gevaccineerden een merkteken te geven, een gele ster of zo.

TV-verslaafde 14 september 2021 04:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9772511)
Aangezien er minder niet gevaccineerden dan gevaccinneerden zijn lijkt het me gemakkelijker om de niet gevaccineerden een merkteken te geven, een gele ster of zo.

?

Wat willen ze weer? Laat de mensen gewoon gerust.

Weer wat aandachtzoekerij.

Dat ze eens aan hun eigen ziekte sterven. Breinrot....

TV-verslaafde 14 september 2021 04:12

Weet je nog dat aangekleed aapje dat we hadden getraind, kon bijna een paard rijden en een pijl afschieten.

Voor geld danst de beer.

Laat het nu gewoon rusten....

Speciaal was het niet.

TV-verslaafde 14 september 2021 04:17

Wanneer ramt HLN eindelijk een kogel door hun kop vanwege breinrot? Stront krant.

patrickve 14 september 2021 04:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9772396)

Nu een moslim bekeringspasje en we zijn helemaal mee met de Europese toekomst.

Veel verschil is er trouwens niet, en uiteindelijk, eens de gewoonte en de infrastructuur er is, is het een kleinigheidje om van "dokter" "imam" te maken om uw certificaatje af te geven he.

Nu, ik kan begrijpen dat mensen als jij graag zo een pasje willen, want dat is het enige dat zal overblijven van het gevaccineer he, een pasje. Dat iedereen fier zal tonen tegen dat de vaccins totaal niks meer doen. Op sanitair vlak bedoel ik. Op maatschappelijk vlak hebben ze enorm veel (kapot) gedaan.

Skobelev 14 september 2021 06:13

De windzakken aan de kust zijn constanter van richting dan Jambon.

Walvader 14 september 2021 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9772510)
Het gaat natuurlijk om 90 procent van de volwassen bevolking. Zelfs dat is u blijkbaar niet duidelijk. Kinderen hoef je immers niet op te nemen in dergelijke statistiek want het is compleet ridicuul om die te vaccineren

De kinderen worden nu geslachtofferd om de vaccinatiegraad te verhogen. De nieuwe fetish: de vaccinatiegraad.

Hoofdstraat 14 september 2021 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9772557)
De kinderen worden nu geslachtofferd om de vaccinatiegraad te verhogen. De nieuwe fetish: de vaccinatiegraad.

In de pandemie ging het van
- aantal doden
- virus uitroeien
- aantal besmettingen
- 70% vaccinatie volwassenen
- 80% vaccinatie
- 100% vaccinatie
- Delta variant
- 3e booster
- covid pas
- zware griep door maatregelen
- andere ziektes door maatregelen
- Mu variant
- 4e booster
- nieuwe vaccins
-
...

Het blijft maar duren

Oma 14 september 2021 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9772410)

Dus jambon liegt en gij weet het beter?
Citaat:

“Natuurlijk wil iedereen een samenleving zonder pasjes.Zeker met een vaccinatiegraad van 90 procent. Maar tijdelijk kan de coronapas ons een dienst bewijzen.” Vlaams regeringsleider Jan Jambon (N-VA)....
De overheid is nochtans de enige die de vaccinatiegraad zonder twijfel kan weten door de registratie van gevaccineerden. :roll:

Jan Janssen 14 september 2021 11:01

Grappig als je de minister van gezondheid hoort zeggen tegen de minister van binnenlandse zaken dat de coronapas geen enkele sanitaire waarde heeft en enkel dient om de mensen onder druk te zetten om zich te laten vaccineren. Je moet wel een beetje Hebreeuws kennen.

https://www.linkedin.com/posts/hak-v...494070272-aANb

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be