![]() |
Einde autosalon Brussel?
Het kijk- en koopsalon Brussel 2022 gaat mogelijk helemaal niet door.
(2021 ging niet door wegens pandemie) Al meerdere automerken hebben afgezegd. Volvo Car Belgium reeds in juni. VW Gp D'Ieteren nu ook. Citaat:
|
Citaat:
Zij stopten ook al met de invoer van Yamaha ... D'Ieteren stopt als importeur Yamaha Motor in België p.s. Volkswagen AG produceert voertuigen van onder andere de merken Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Ducati (Motoren), Lamborghini en Porsche. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als Stellantis afzegt(kans groeit met de minuut nu),dan is het inderdaad boeken toe voor autosalon Brussel...
Overigens is het aantal autosalons,vergeleken met 20 jaar geleden,maar een fractie meer van wat het ooit was.Toen was er nog een soort traditie om in zowat de helft van de Europese hoofdsteden wel een autosalon te hebben... Het gaat tenslotte altijd om kosten/baten....autosalons zijn DUUR en zijn ook aanleiding voor een zware prijzenslag in het land waar het gehouden wordt... Fabrikanten en grote invoerders willen dat misschien niet meer.... En overigens zouden de meeste merken feitelijk ook moeten tonen dat ze "niet klaar" zijn voor de grote EV revolutie..... Dat is meteen een tweede mogelijke reden,we zijn in een enorme overgangsfase van de auto-industrie.....Show maken met ganse gammas die slecht leverbaar zijn is nu even niet aan de orde....:? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel,we vernemen dat het toch doorgaat......
Men kan nu op het autosalon maar hopen dat de afwezigen ongelijk hebben zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet al minstens een jaar op voorhand wat mijn nieuwe auto gaat zijn. Bij de dealer kan ik die gaan bekijken en proefrijden en de kortingen zijn dezelfde. |
Dat Stellantis toegezegd had te komen moet echt wel een luide zucht van opluchting doorheen de directiekamers van de Heizel hebben doen gaan...
Ook Batibouw gaat door overigens.... De twee grootste "shows" gaan dus volgend jaar door.... Uiterraad,de VW groep is in het "EV"-gebeuren de modernste van het pack grote autofabrikanten.De anderen hebben straks het spel voor zich alleen....8-) Het zou een beetje zielig zijn als de VW-dealers binnen enkele maandenl "autosalonprijzen" zouden aanbieden,dat zullen Febiac en Heizel voorzeker NIET aanvaarden! |
Citaat:
En voorheen ging ik veel liever naar het Duitse salon (pakken mooier) Waarom zou je nog naar Aruba gaan ? Een palmboom is een palmboom de zee de zee en de zon die je in Napels ziet ondergaan is dezelfde als die je vanop je terras ziet ondergaan. Uiteindelijk is niks belangrijk of relevant. Nothing really matters:roll: Nu persoonlijk vind ik dat mocht het autosalon verdwijnen dit een traditie is waar de volgende generaties later met veel weemoed nog zullen over praten. Voor de rest interesseert het me niet zo veel meer gewoonweg opdat de auto op zich steeds meer van zijn glans verliest. Het wordt meer en meer een gebruiksvoorwerp zie wegwerp artikel. Het rijplezier ik heb nog mogen beleven is al lang vervlogen tijd. Die EV interesseren me al helemaal niet meer dat zijn eerder rijdende laptops dan machines wat niet wil zeggen ik er tegen zou zijn. |
Citaat:
Ben je aan een nieuwe auto toe dan loont het te vergelijken. Eén verplaatsing, en de concurrentie staat bijeen. Voor de rest is het leuk om eens mooie onbetaalbare auto's te zien, dito decoratie ... |
Ja ,nee,zo wordt het moeilijk hé....
Als onze politiek verder zo schichtig gaat doen voor een virusje,dan wordt het voor de ondernemers ook steeds moeilijker om nog iets te organiseren verder dan 2 dagen weg(en dan nog :roll: ) De bedoeling is nu eenmaal om automobielen te laten vertonen ,niet om een testcentrum anex sanitaire scanpost anex privé-militiedienst ter controle van de mondmaskerdracht te gaan uitbaten hé.... Het autosalon zou dan toch NIET doorgaan ,zo heeft Febiac,de inrichter blijkbaar beslist dit weekend van de 27ste november 21 twee jaar op rij,dat ZAL gevolgen hebben...komen we weer terug op het begin van dit draadje.... |
Deze morgen nog in de krant een nieuwe VW Polo TSI 3-cilinder 1000 cc met digitaal instrumentenbord en nog wat extra digtalisatie zoals half autonoom rijden als optie en... vanafprijs 26.000 € ofzo.
https://autotijd.be/prijzen/volkswagen/polo 1.0 TSI 95 pk Style manuele vijfbak FWD 23.510 euro 1.0 TSI 110 pk Life 7-traps DSG automaat FWD 23.830 euro 1.0 TSI 95 pk R-Line manuele vijfbak FWD 23.910 euro 1.0 TSI 95 pk Style 7-traps DSG automaat FWD 24.990 euro 1.0 TSI 95 pk R-Line 7-traps DSG automaat FWD 25.390 euro 1.0 TSI 110 pk Style 7-traps DSG automaat FWD 26.120 euro 1.0 TSI 110 pk R-Line 7-traps DSG automaat FWD 26.520 euro Met wat opties zit je boven €30k. Citaat:
Citaat:
|
Ik heb toch de indruk dat onder het mom van allerlei digitalisatie de ICE-wagens vooral duurder worden om het verschil met EVs kleiner te maken.
Ook het zogezegde chiptekort speelt in hun kaart (langere levertijden), en dat zelfs de tweedehands benzines duurder worden spelen ze uit. De winst is meegenomen en compenseert de miljarden investeringen in EV-ontwikkeling (vooral batterij/management). Wie 10 jaar geleden een kleine benzinewagen met wat opties zoals DSG enz... gekocht heeft voor pakweg 18.000 € zou toch eens kijken wat die wagens vandaag nieuw kosten (ze hebben wel veel meer digitalisatie, of gewoon uit de EV gehaald...) vb. https://autorai.nl/autotest-skoda-fa...ig-autorai-nl/ ~8000 € meer dan in september 2012. |
Citaat:
Nu onbetaalbare auto's staan er beetje overal nu...Op de parking van het salon staan er niet zelden nog meer als binnen. Maar eenmaal buiten in de regen kijkt daar geen kat meer naar. En de decoratie vind ik maar saai. Voor de brave Vlaamse huisvader is dat inderdaad iets om naar huis over te schrijven echter mij laat dat koud. Ben beter gewend. Veel beter;-) |
Citaat:
Een faktor die niet uit het oog mag verloren worden is dat zelfs "kleine" ICE modellen maar een heel beperkte (in autofabrikantentermen dan) "run" meer gaan hebben ....Dat wil zeggen dat investeringen gedaan specifiek voor een "nieuw" model of versie nu werkelijk binnen de 3 a 5 jaar terug verdiend moeten worden...geen mogelijkheid meer dat "uit te smeren" over een vervolg...er ZAL geen vervolg meer zijn.... Kheb de mijne,begin 18,precies op tijd gekocht dunkt me :? |
Dit jaar worden wslk nog 10 miljoen ZEV gehaald, wereldwijd.
Halfweg 2021 werd 8,5 miljoen bereikt, volgens: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
https://www.autointernationaal.nl/wp...10/ParijsA.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be