Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Ik ben verplicht gevaccineerd en na 2 maanden was ik al besmet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260924)

Frankenstein 17 september 2021 05:40

Ik ben verplicht gevaccineerd en na 2 maanden was ik al besmet

Zonder in details te treden. Het onderwerp slaat op mij persoonlijk.

..

Dan maar gebruik maken van het geluk bij het ongeluk door het corona herstelbewijs aan te vragen. Dit om voorlopig de nonsens voor een komende volgende prik nog even wat uit te stellen ?

Wie oh wat. Adviezen welkom.

Vlad 17 september 2021 05:45

Uw corona safe ticket wordt elf dagen ingetrokken ... beter niet laten testen ... :-o

Hoofdstraat 17 september 2021 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9774611)
Uw corona safe ticket wordt elf dagen ingetrokken ... beter niet laten testen ... :-o

Maar dan weet je ook niet voor jezelf dat je Corona hebt gehad, testen is daarvoor wel handig.

Hoofdstraat 17 september 2021 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774609)
Zonder in details te treden. Het onderwerp slaat op mij persoonlijk.

Dan maar gebruik maken van het geluk bij het ongeluk door het corona herstelbewijs aan te vragen. Dit om om voorlopig de nonsens voor een komende volgende prik nog even wat uit te stellen ?

Wie oh wat. Adviezen welkom.

Je hebt een jaar geldigheid van het vaccin, dat overtreft nog steeds de geldigheid van een genezing na besmetting die maar 6 maanden is.

Je bent nu levenslang beschermd (als je tegelijk ook ziek was) dus daar moet je zelf dan maar conclusies van trekken. Elk vaccin heeft een zeker risico, wat ga je nu doen met de boosters en eventuele 6 maandelijkse herhalingen?

Indomitable 17 september 2021 05:53

Hou ons over een paar dagen/weken op de hoogte of u op de IC of op het kerkhof ligt.

Gast_Peken 17 september 2021 05:56

[quote=Hoofdstraat;9774615]Je hebt een jaar geldigheid van het vaccin, dat overtreft nog steeds de geldigheid van een genezing na besmetting die maar 6 maanden is. /QUOTE]

????? Wat heb ik gemist?

Frankenstein 17 september 2021 06:04

Vanwege reizen heb ik een PCR test moeten doen. Anders was het niet uitgekomen. Voor het overige voel ik mij even kiplekker als altijd.

Frankenstein 17 september 2021 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9774615)
Je hebt een jaar geldigheid van het vaccin, dat overtreft nog steeds de geldigheid van een genezing na besmetting die maar 6 maanden is.

Je bent nu levenslang beschermd (als je tegelijk ook ziek was) dus daar moet je zelf dan maar conclusies van trekken. Elk vaccin heeft een zeker risico, wat ga je nu doen met de boosters en eventuele 6 maandelijkse herhalingen?

Ik ben niet levenslang beschermd. Voor dat ik de prik ging galen heb ik een bloedonderzoek gedaan. Daaruit bleek dat ik eerder besmet ben geweest. Wederom niets van gemerkt.

Dat ik levenslang beschermd ben tegen een variant kan ik inkomen maar niet tegen alle komende varianten die nog gaan komen.

Hoofdstraat 17 september 2021 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774619)
Vanwege reizen heb ik een PCR test moeten doen. Anders was het niet uitgekomen. Voor het overige voel ik mij even kiplekker als altijd.

Dan is er een mogelijkheid van een vals-positieve test

Hoofdstraat 17 september 2021 06:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774622)
Ik ben niet levenslang beschermd. Voor dat ik de prik ging galen heb ik een bloedonderzoek gedaan. Daaruit bleek dat ik eerder besmet ben geweest. Wederom niets van gemerkt.

Dat ik levenslang beschermd ben tegen een variant kan ik inkomen maar niet tegen alle komende varianten die nog gaan komen.

Levenslang beschermd tegen ziekte, je immuniteit heeft inderdaad wel regelmatig een update nodig van de nieuwe varianten om mee te blijven.

Frankenstein 17 september 2021 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9774615)

Ik geloof er niets van dat het vaccin een jaar geldig is. Het is gewoon aantoonbare rommel voor gezonde mensen als ik. Mijn vermoeden is dat er komende maanden een hoop vergelijkbare gevallen komen bovendrijven. Een verplichte boostershot gaat hiertegen de zgn oplossing zijn.

Dit is overigens ook wat je letterlijk ziet gebeuren in Israël.

patrickve 17 september 2021 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774622)

Inderdaad, denken dat natuurlijke immuniteit U levenslang beschermt is ook larie. Mensen die griep opdoen doen nadien ook nog griep op.

patrickve 17 september 2021 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774625)
Ik geloof er niets van dat het vaccin een jaar geldig is.

De WERKING van het vaccin niet, maar het bijhorende pasje wel he.

Zo een beetje zoals de aflaten die de katholieke kerk verkocht in den tijd.

Frankenstein 17 september 2021 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9774627)
De WERKING van het vaccin niet, maar het bijhorende pasje wel he.

Zo een beetje zoals de aflaten die de katholieke kerk verkocht in den tijd.

Betreft vaccin sta ik op één lijn met u.

Niet betreft geldigheid gele pasje. Als de provaxx kardinalen beweren dat de stempel in het gele boekje nog maar 3 maanden geldig is dan verwordt dat de nieuwe norm.

Hoofdstraat 17 september 2021 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774631)
Betreft vaccin sta ik op één lijn met u.

Niet betreft geldigheid gele pasje. Als de provaxx kardinalen beweren dat de stempel in het gele boekje nog maar 3 maanden geldig is dan wordt dat de nieuwe norm.

Uiteraard, in Israel hebben ze de geldigheid al verlaagd naar 6 maanden, hier is het nog steeds 1 jaar.

Dat je al 2 keer positief test zonder ziekte doet me vermoeden dat er veel vals positieven zijn.

Frankenstein 17 september 2021 06:44

.

Frankenstein 17 september 2021 06:56

.

Hoofdstraat 17 september 2021 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9774626)
Inderdaad, denken dat natuurlijke immuniteit U levenslang beschermt is ook larie. Mensen die griep opdoen doen nadien ook nog griep op.

Griep muteert wel vlugger dan Covid, je moet dus regelmatig opnieuw besmet worden om je immuniteit bij te werken met de nieuwe versies. Bij griep is dat lastiger omdat de varianten nogal veel kunnen verschillen, Covid is makkelijker en er is ook kruisbescherming met verwante virussen.

Zelf kan ik niet herinneren ooit zware griep te hebben gehad, ik kom dan ook met veel mensen in contact en doe regelmatig drukke beurzen. Tot nu natuurlijk, ik vrees dus wel voor volgende winter.

patrickve 17 september 2021 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9774631)
Niet betreft geldigheid gele pasje. Als de provaxx kardinalen beweren dat de stempel in het gele boekje nog maar 3 maanden geldig is dan verwordt dat de nieuwe norm.

Het punt is natuurlijk wel dat ze dan moeten verklaren dat de reeds uitgedeelde pasjes niet meer geldig zijn. Dat kan allemaal natuurlijk, maar dan heb je toch wel een pasje waar in gecodeerd werd "geldig tot juni 2022" en verklaren ze dat als niet meer valabel.

Want de uitgedeelde pasjes zijn nu eenmaal hard gecodeerd he.

Frankenstein 17 september 2021 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9774668)
Het punt is natuurlijk wel dat ze dan moeten verklaren dat de reeds uitgedeelde pasjes niet meer geldig zijn. Dat kan allemaal natuurlijk, maar dan heb je toch wel een pasje waar in gecodeerd werd "geldig tot juni 2022" en verklaren ze dat als niet meer valabel.

Want de uitgedeelde pasjes zijn nu eenmaal hard gecodeerd he.

Thnx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be