Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik vraag me af..... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260926)

pajoske 17 september 2021 10:42

Ik vraag me af.....

Of ik mijn nick niet beter verander in 'slakkenmoordenaar'. Al enkele dagen na elkaar heb ik er 10/20 kapot gestampt.
Zout opgooien is niet smakelijk volgens mijn ervaring.

Rudy 17 september 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9774738)
Of ik mijn nick niet beter verander in 'slakkenmoordenaar'. Al enkele dagen na elkaar heb ik er 10/20 kapot gestampt.

Er bestaan van die korreltjes tegen slakken.
Twee keer strooien met een tussenpauze van een goeie week en je bent er een tijdje vanaf.

Zipper 17 september 2021 10:52

Citaat:

beter volstoppen met lookboter en dan de oven in

"Escargots a la Bourgogne", daar betaal je in een restaurant al gemakkelijk 25 of 30€ voor zes stuks.

pajoske 17 september 2021 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9774745)
Er bestaan van die korreltjes tegen slakken.
Twee keer strooien met een tussenpauze van een goeie week en je bent er een tijdje vanaf.

Ik vrees dat dit te duur is voor mijn tuin vanwege de oppervlakte. Ik heb al huisjeslakken gevangen die tegen mijn voordeur omhoog kropen.

Pandareus 17 september 2021 10:55

Citaat:

Ik zou advies inwinnen bij forumlid 'werkman'. Die heeft hier nog epistels geschreven hoe hij zijn planten beschermde tegen slakken door er kartonnen dozen rond te zetten. :?

Rudy 17 september 2021 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9774753)
Ik vrees dat dit te duur is voor mijn tuin vanwege de oppervlakte. Ik heb al huisjeslakken gevangen die tegen mijn voordeur omhoog kropen.

De volledige tuin is onbegonnen werk.
Maar, bijvoorbeeld langs de rand van het terras. Dat is wat ik doe. Het gebeurde al eens dat ik per ongeluk een paar van die beesten doodtrapte op het terras, en dat maakt ferm wat plekken.

Pandareus 17 september 2021 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9774764)
De volledige tuin is onbegonnen werk.
Maar, bijvoorbeeld langs de rand van het terras. Dat is wat ik doe. Het gebeurde al eens dat ik per ongeluk een paar van die beesten doodtrapte op het terras, en dat maakt ferm wat plekken.

Enkel langs de rand, zo doe ik het ook. Werkt goed.

Eduard Khil 17 september 2021 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9774753)

die korrels moet je niet overal gooien hé, enkel op plaatsen waar ze zich graag schuilhouden. Zo doe ik het ook, onder een paar struiken, achter plantenbakken of houtstapels etc. Het is al serieus verminderd met een paar jaar geleden

Libro 17 september 2021 12:49

Is het IQ van Bart Maddens nog meetbaar?

Pandareus 17 september 2021 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9774802)

Ik dacht eerst dat het satire was, maar hij lijkt dat te menen... :-o

Libro 17 september 2021 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9774804)
Ik dacht eerst dat het satire was, maar hij lijkt dat te menen... :-o

Ik vrees het ook.

Hoomer 17 september 2021 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9774750)
beter volstoppen met lookboter en dan de oven in

"Escargots a la Bourgogne", daar betaal je in een restaurant al gemakkelijk 25 of 30€ voor zes stuks.

Best niet doen, ik las laatst over een koppel die dus hun tuinslakken zo bereidt hadden, die zijn alle twee afgevoerd naar het hospitaal. :lol:

Henri1 17 september 2021 13:09

Citaat:

Een bunzenbrander is ook een mogelijkheid.

Henri1 17 september 2021 13:10

Adolf in je tuin en je bent er ook vanaf.

Hoomer 17 september 2021 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9774783)
die korrels moet je niet overal gooien hé, enkel op plaatsen waar ze zich graag schuilhouden. Zo doe ik het ook, onder een paar struiken, achter plantenbakken of houtstapels etc. Het is al serieus verminderd met een paar jaar geleden

Inderdaad, ik zag hun zilverspoor vertrekken vanaf de muur van mijn garage daar waar mijn klimrozen staan. Eventjes gestrooid met die korrels en bingo honderden dode slakken.
Die beesten kruipen niet zomaar overal, eigenlijk vraag ik mij af wat die hier komen doen ik heb geen groenten of dergelijke groeien.

Skobelev 17 september 2021 13:15

Die huisjesslakken zijn er om u te helpen in de tuin. Die eten enkel dood materiaal. Laat verder wat kippen en parelhoeders los in uw tuin, die vangen en eten slakken. Deze week nog een van onze parelhoeders een huisjesslak zien ontmantelen en opeten.

Baajdeweej, die slakkenkorrels zijn giftig voor katten. Dat wordt in mijn tuin niet gestrooid.

Zipper 17 september 2021 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9774814)
Best niet doen, ik las laatst over een koppel die dus hun tuinslakken zo bereidt hadden, die zijn alle twee afgevoerd naar het hospitaal. :lol:

was enkel als boutade bedoeld, hoor ;-)

Hoomer 17 september 2021 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9774823)
Die huisjesslakken zijn er om u te helpen in de tuin. Die eten enkel dood materiaal. Laat verder wat kippen en parelhoeders los in uw tuin, die vangen en eten slakken. Deze week nog een van onze parelhoeders een huisjesslak zien ontmantelen en opeten.

Baajdeweej, die slakkenkorrels zijn giftig voor katten. Dat wordt in mijn tuin niet gestrooid.

Op de gebruiksaanwijzing staat pertang dat huisdieren er niet van eten wegens te bitter. Maar ja wie wil dar risico nemen. ;-)

Hoomer 17 september 2021 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9774825)
was enkel als boutade bedoeld, hoor ;-)

Was enkel als mededeling bedoeld, hoor ;-)

Skobelev 17 september 2021 13:20

Slakkenmoordenaar....Typisch Vlaams. Als het niet in het kraam past moet het dood.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be