Micele |
19 september 2021 09:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
(Bericht 9775806)
Heeft Mercedes ooit échte plug in hybrides gehad?
|
Ze maken nu 14 modellen. ttz Hatchback Berline Break Coupé SUV , A-klasse , B-klasse enz...
Batterijpack 15,6 kWh daarmee moet je toch 50 km puur electrisch kunnen rijden. ADAC haalde 52 km met een B 250e. En enkel voor de eerste 100 km in de mix: 12,5 kWh + 3,6 liter /100 km.
Citaat:
https://assets.adac.de/image/upload/...50e_uotnu5.pdf
Verbrauch/CO2
Startet man mit vollgeladener Batterie, sind im Elektrozyklus des ADAC Ecotest rund 52 km Reichweite möglich, bevor sich der Verbrenner zuschaltet. ...
Kombiniert man die elektrische Strecke mit der Hybrid-Strecke und startet bei vollgeladener Batterie, verbraucht der B 250 e auf den ersten 100 km 12,5 kWh (Strom) und 3,6 l (Super).
|
Citaat:
https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/p...uy.module.html
Overzicht Hybrid modellen
Ontdek de 14 Plug-in Hybrid modellen van Mercedes-Benz.
A-Klasse Hatchback.
Max elektrisch bereik (EAER) 65 -74 km
systeemvermogen 218 pk - systeemkoppel 450 Nm
AC laden 7,4 kW, DC laden 24 kW (optioneel)
Batterijcapaciteit 15,6 kWh
Verbruik 1,0 -1,3 l/100 km (WLTP)
Co2 22-30 g /100 km (WLTP)
|
Citaat:
Dat waren gewoon benzinewagens met fiscale voordelen. Beetje zoals de Porsche hybrides. :|
|
Wat zijn echte plug-in-hybrides? Dat hangt toch enkel van de eigenaar af.
Natuurlijk waren (NL) en zijn (andere landen) dat wagens met fiscale voordelen. De autoconstructeurs maken de fiscale wetten niet, en ook de lakse verbruiksnormen niet. Ze profiteren er wel van, zoals de klant ook.
Men heeft wel die fiscale wetten aangepast en ze moesten hun electrisch rijbereik verhogen, ttz hun batterijpack minstens verdubbelen.
Tja het moeten niet enkel de sjoemeldiesels zijn die ooit voor vele honderden miljoenen fiscale voordelen kregen, en ook de particulieren kregen dat.
|