![]() |
Praat een mens eens een fobie aan.
Agorafobie
Arachnofobie Claustrofobie Fonofobie Etc. En die nieuwste, een irrationele angst voor virussen: Virofobie. Ikzelf heb last van vertigo, met dien verstande dat niemand mij deze angst via een zeer uitgekiende marketingcampagne heeft aangepraat. Dat laatste is voor velen moeilijk te doorzien, maar dat heb je nu eenmaal met irrationele angsten. |
Alle angsten vallen volgens een theorie te herleiden tot er maar 3 overblijven.
De Dood. Het Onbekende. Waanzin. |
Islamofobie.
|
Min of meer acrofobie.
|
Virofobie zal dan inderdaad veel te maken hebben met angst voor de dood, of angst pijn te lijden. Maar quasi elke dagelijkse bezigheid kan daartoe leiden.
Maar het blijft irrationeel, want er zijn ontelbaar veel dagdagelijkse bezigheden die veel risicovoller zijn een snotvalling opscharen. Mijn eigen angst voor hoogten, en angst geen controle te hebben, die zich dan weer uit in vlieg”twijfelaar” te zijn heeft me wel doen inzien dat ik respect moet hebben voor de even irrationele virofobie. Waar ik wel een probleem mee heb is dat handige vaccinverkopers, handige politiekers en handige centrale bankiers deze irrationele angst hebben gebruikt om ons in een totaal draconische en scheefgetrokken maatschappij te storten. Ik heb evengoed geleerd dat de maatschappij zichzelf blijft herhalen zolang psychopaten met geld, gesteund door sociopaten met ambitie, aan de macht kunnen blijven, zoals gezegd, terend op irrationele angsten. Nu is het toevallig virofobie, het is ooit antisemitisme geweest, ooit was het angst om naar de hel te gaan, en ga zo maar door... Enfin, you get the picture... |
De rollen en maskers?
Uiteindelijk overkomt het je. Maar een stem in je wil de controle houden. In het dagelijkse leven wisselen we zoveel onbewust van rol of masker. Of je doet het bewust...maar een heel klein verschil, met potentieel grote gevolgen. Islamofobie? Veel kuisen hé.... -lol- |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is uw punt, of heeft u er gewoon geen? |
Citaat:
What else is new... |
Citaat:
|
Citaat:
De schaapjes ook. Respect voor de schaapjes, maar niet voor de clerus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
geef mij maar het Walhalla, alle dagen everzwijn met mede, wat kan ne mens nog meer willen , |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of wat rondspoken lijkt me ook wel cool, wat rond de croo zijn bed vliegen en hem opsteken wat de PS allemaal van zin is en bij Magnette hetzelfde gaan doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be