Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Praat een mens eens een fobie aan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260990)

gunter5148 21 september 2021 21:06

Praat een mens eens een fobie aan.

Agorafobie
Arachnofobie
Claustrofobie
Fonofobie
Etc.

En die nieuwste, een irrationele angst voor virussen:
Virofobie.

Ikzelf heb last van vertigo, met dien verstande dat niemand mij deze angst via een zeer uitgekiende marketingcampagne heeft aangepraat.

Dat laatste is voor velen moeilijk te doorzien, maar dat heb je nu eenmaal met irrationele angsten.

TV-verslaafde 21 september 2021 21:26

Alle angsten vallen volgens een theorie te herleiden tot er maar 3 overblijven.

De Dood.
Het Onbekende.
Waanzin.

Dadeemelee 21 september 2021 21:27

Islamofobie.

Indomitable 21 september 2021 21:34

Min of meer acrofobie.

gunter5148 21 september 2021 21:51

Virofobie zal dan inderdaad veel te maken hebben met angst voor de dood, of angst pijn te lijden. Maar quasi elke dagelijkse bezigheid kan daartoe leiden.
Maar het blijft irrationeel, want er zijn ontelbaar veel dagdagelijkse bezigheden die veel risicovoller zijn een snotvalling opscharen.
Mijn eigen angst voor hoogten, en angst geen controle te hebben, die zich dan weer uit in vlieg”twijfelaar” te zijn heeft me wel doen inzien dat ik respect moet hebben voor de even irrationele virofobie.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat handige vaccinverkopers, handige politiekers en handige centrale bankiers deze irrationele angst hebben gebruikt om ons in een totaal draconische en scheefgetrokken maatschappij te storten.
Ik heb evengoed geleerd dat de maatschappij zichzelf blijft herhalen zolang psychopaten met geld, gesteund door sociopaten met ambitie, aan de macht kunnen blijven, zoals gezegd, terend op irrationele angsten.
Nu is het toevallig virofobie, het is ooit antisemitisme geweest, ooit was het angst om naar de hel te gaan, en ga zo maar door...
Enfin, you get the picture...

TV-verslaafde 21 september 2021 21:53

De rollen en maskers?

Uiteindelijk overkomt het je. Maar een stem in je wil de controle houden. In het dagelijkse leven wisselen we zoveel onbewust van rol of masker. Of je doet het bewust...maar een heel klein verschil, met potentieel grote gevolgen.

Islamofobie?

Veel kuisen hé.... -lol-

Herr Flick 21 september 2021 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9778046)
Agorafobie
Arachnofobie
Claustrofobie
Fonofobie
Etc.

En die nieuwste, een irrationele angst voor virussen:
Virofobie.

Ikzelf heb last van vertigo, met dien verstande dat niemand mij deze angst via een zeer uitgekiende marketingcampagne heeft aangepraat.

Dat laatste is voor velen moeilijk te doorzien, maar dat heb je nu eenmaal met irrationele angsten.

Ik dacht eerder dat je van DingDingDongFobie last zou hebben, Maar t komt allemaal wel weer goed.

gunter5148 21 september 2021 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9778109)
Ik dacht eerder dat je van DingDingDongFobie last zou hebben, Maar t komt allemaal wel weer goed.

Ik heb een dingdong, dat wel. En als ik die afsnij, kan ik kinderen krijgen.

Wat is uw punt, of heeft u er gewoon geen?

gunter5148 21 september 2021 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9778090)
De rollen en maskers?

Uiteindelijk overkomt het je. Maar een stem in je wil de controle houden. In het dagelijkse leven wisselen we zoveel onbewust van rol of masker. Of je doet het bewust...maar een heel klein verschil, met potentieel grote gevolgen.

Islamofobie?

Veel kuisen hé.... -lol-

Ik ben me bewust van m’n fouten en tekortkomingen. Er dwalen er hier nochthans een paar die denken dat er zonnestralen uit hun aars schijnen.

What else is new...

Indomitable 21 september 2021 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9778090)
De rollen en maskers?

Islamofobie?

Veel kuisen hé.... -lol-

Islamofobie. Een angst voor een van de duizenden religies en nog veel meer in de toekomst... Welke pussy heeft hier angst voor religies? Wat mij betreft als atheïstische anti-theïst is er niet de minste angst voor religie, maar eerder een minachting voor deze prehistorische en sinistere sprookjes. Ik kan een belijdende gelovige respecteren, maar zijn/haar religie, wat die ook moge zijn, nooit.

gunter5148 21 september 2021 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9778118)
Islamofobie. Een angst voor een van de duizenden religies en nog veel meer in de toekomst... Welke pussy heeft hier angst voor religies? Wat mij betreft als atheïstische anti-theïst is er niet de minste angst voor religie, maar eerder een minachting voor deze prehistorische en sinistere sprookjes. Ik kan een belijdende gelovige respecteren, maar zijn/haar religie, wat die ook moge zijn, nooit.

Ik heb geen religiofobie, en evenmin een virofobie. De pausen, bisschoppen en priesters zijn nochtans dezelfden.
De schaapjes ook.
Respect voor de schaapjes, maar niet voor de clerus.

Herr Flick 21 september 2021 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9778118)

ik heb een hemelofobie, ik zie dat niet zitten om eeuwig rijstpap met gouden lepelkes te moeten eten.

Indomitable 21 september 2021 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9778122)
ik heb een hemelofobie, ik zie dat niet zitten om eeuwig rijstpap met gouden lepelkes te moeten eten.

Dat is voor zot te worden, eeuwig in de hemel met preutse religieuze kwezels.

gunter5148 21 september 2021 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9778135)

Angst voor het lid.

Indomitable 21 september 2021 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9778136)
Angst voor het lid.

Angst?

Herr Flick 21 september 2021 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9778135)

Dat bedoel ik net, een kwezelofobie zou je het ook kunnen noemen,

geef mij maar het Walhalla, alle dagen everzwijn met mede, wat kan ne mens nog meer willen ,

gunter5148 21 september 2021 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9778137)
Angst?

Die religieuze kwezel hé ;-)

Herr Flick 21 september 2021 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9778141)
Die religieuze kwezel hé ;-)

Jaja, beweren dat ze er schrik van hebben en stiekem he, ...

Indomitable 21 september 2021 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9778140)
Dat bedoel ik net, een kwezelofobie zou je het ook kunnen noemen,

geef mij maar het Walhalla, alle dagen everzwijn met mede, wat kan ne mens nog meer willen ,

Nah, eens de dag/nacht dat ik mijn ogen sluit er is, is het finito, één leven is al meer dan voldoende voor mij.

Herr Flick 21 september 2021 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9778148)
Nah, eens de dag/nacht dat ik mijn ogen sluit er is, is het finito, één leven is al meer dan voldoende voor mij.

Allee jong wat met de nonnekes spelen in het hiernamaals.

of wat rondspoken lijkt me ook wel cool, wat rond de croo zijn bed vliegen en hem opsteken wat de PS allemaal van zin is en bij Magnette hetzelfde gaan doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be