Vlad |
22 september 2021 10:22 |
Meerouderschap bij adoptie
Citaat:
'In het adoptiedebat voor de toekomst gaat het er niet om tégen iemand te zijn, of om personen of diensten in diskrediet te brengen', schrijft Vlaams minister Wouter Beke. Vandaag wordt in de commissie Welzijn het rapport over het expertenpanel interlandelijke adoptie besproken. 'Via meerouderschap kunnen alle betrokkenen bij de interlandelijke adoptie erkend worden in hun relatie tot het kind.' Bron.
|
Ik ben (was ?) tegen adoptie omdat ik het al te dikwijls heb zien verkeerd lopen en uit de cijfers ook blijkt dat dat zo bijna in de helft van de gevallen loopt. Door meerouderschap wordt het probleem misschien verminderd. Het is in ieder geval het proberen waard. Ik heb wel enkele bedenkingen. Wat als het kind in de puberteit verkiest naar de biologische ouders terug te keren ? En zal 'gezinshereniging' of zelfs 'familiehereniging' mogelijk zijn, ttz zal het kind later de biologische ouders kunnen laten overkomen bij interlandelijke adoptie ? Of zal interlandelijke adoptie niet meer nodig zijn als misschien meer mensen die zichzelf niet in staat achten goed voor hun kind te zorgen het gaan afstaan omdat ze contact gaan mogen houden ? Maar gaat dat contact niet voor ongelooflijk veel wrijving zorgen ? Mensen, hun wensen en visies veranderen door de jaren heen, het is bij draagmoederschap al zo'n ramp.
|