![]() |
Alarmdrempels voor luchtvervuiling worden verlaagd door WHO
Eindelijk wordt er meer geluisterd naar wetenschappers.
Benieuwd wat het lakse Europa alweer (niet) gaat doen. WHO is tenslotte "een aanbeveling". Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
En ondertussen tuffen de 2 takt brommers ofte fijnstof kannonen olijk verder op onze fietspaden en zelfs in onze LEZ zones. Notabene op de fietspaden, waar ze hun oliedampen verbranden en vernevel in het gezicht van andere fietsers die eveneens notabene de moeite doen om zich op een stille en milieuvriendelijke manier te verplaatsen en daarbij de giftige dampen diep mogen inademen.
Tot zover "onderzoekt" men of en hoe men deze kan weren uit LEZ zones, doch de opdracht zou moeten luiden om deze met snel mogelijk te verbannen tout court, niet alleen uit LEZ zones maar overal. |
Citaat:
Zullen alvast meestal oldtimerbrommertjes zijn. Want de euronormen laten ook geen nieuwe tweetaktbrommers meer toe sinds 2016. En de laatste nieuw ingeschreven tweetaktmoto is sinds 2006 niet meer toegelaten (vanaf euronorm 3, dat haalde geen enkele normale tweetaktmotor, tenzij een gekastreerde): https://de.wikipedia.org/wiki/Zweita...che_Grenzwerte Euh, over hoeveel gereden tweetaktbrommerkilometers spreek je dan? NO2-grafiekje nodig? (zie ook de minstens 10 draden over het thema ;-)) ![]() Hopelijk gaat deze draad niet verder over 2-T-brommers, want totaal off-topic. De topic gaat over een WHO-aanbeveling en daardoor eventuele nieuwe wetten van luchtkwaliteit. Ik vermoed strengere LEZ binnenkort. |
Foute analyse en cijfers.
Maar net als vele ivoren toren bureaucraten en politici, weet u blijkbaar niet waarover u praat. Maar hierbij doe ik u een aanbod voor een relevante praktijkervaring. U rijdt met de fiets aan 18 km/h terwijl ik voor u rij met mijn 2 takt brommer aan 19 km/h. Daarna komen we nog eens terug discussiëren. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of hoor je slecht aan beide oren en ook nog geen bril op? Citaat:
|
Net vandaag moeten de dieselconstructeurs met hun software gefoefel weer een mep incasseren. Ook hun temperatuurvenster-software en hun van de pot gerukt interpreteerverhaal zal door het Europees gerechtshof onwettig verklaart worden. Dat zal wel de laatste instantie zijn.
Die software zorgt ervoor dat enkel bij relatief warme luchttemperaturen -zoals in het testlabo- de NOx emissies in voldoende mate gezuiverd worden door toevoeging van adblue in de SCR katalysator. Bij alle andere temperaturen is het volle bak NOx. Zo vonden de constructeurs nog ergens een plaatsje voor een te kleine adblue tank (zonder grotere ombouwkosten) en moest de klant niet buiten de inspecties regelmatig bijvullen. Citaat:
https://ru.law/thermofenster-kommt-vw-teuer-zu-stehen/ Die boetes zullen natuurlijk peanuts blijven bij de winsten die ze maakten op de kap van de (bedrogen) klanten. |
De luchtkwaliteit is in Vlaanderen betreft PM 2,5 en NO2 al veel slechter met meestal dubbel zo hoge waardes dan de nieuwe WHO-alarmdrempels.
En de winter moet nog beginnen... De waardes op de Vlaamse luchtkwaliteitsindex zijn niets meer waard of wat vandaag goed is moet naar slecht aangepast worden. De nieuwe alarmdrempels zijn immers 4 tot 5 maal lager. Soit, the show must go on. Deze zinnen zullen nog enkele decennia blijven staan: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be