Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bankoverschrijving België , amazon.com , niet be , nl , de , uk .... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261091)

cookie monster 29 september 2021 14:40

Bankoverschrijving België , amazon.com , niet be , nl , de , uk ....

Ik heb geen kredietkaarten , visa , e.d. ....

De website zegt het volgende:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amazon.com
Pay Using Bank Transfer
Pay Using Bank Transfer is available to international customers in select countries. During checkout, you are transferred to your bank's online banking portal to authorize and complete the payment.

Pay Using Bank Transfer is only available for eligible customers, and orders, during checkout. To pay for your order:

Select Pay Using Bank Transfer as your payment method.
Select your bank from a list.
You will be transferred to your banking portal. Log in using your credentials.
Confirm the payment to complete the order.

Als je wilt afrekenen:
Select a payment method
Enter how you'd like to pay below, and we'll save it as an option.

Ik zie op die pagina niks ivm bankoverschrijvingen buiten de USA ??
Ik heb al hun hulplijn gebeld , maar ik word er niet veel wijzer uit ??

Xenophon 29 september 2021 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9783171)

Als je wilt afrekenen:
Select a payment method

Waarom gebruik je PayPal niet?

De schoofzak 29 september 2021 16:15

Zoek een vriend die je niet uitlacht omdat je geen kredietkaart hebt, betaal hem in cash, trakteer hem een pint, en laat hem met zijn kredietkaart betalen.

Dadeemelee 29 september 2021 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9783171)

Als je wilt afrekenen:
Select a payment method

Waarom geen kredietkaart? Dat heeft meestal zelfs een verzekering voor het mislopen van dergelijke transacties.

Libro 29 september 2021 18:42

Prepaid Mastercard of Visa geen optie? Neem dan wel niet die kaart van BPost want de kosten daarvan swingen de pan uit.

kelt 29 september 2021 19:52

Inderdaad is het doen van "bankoverschrijvingen" niet altijd in gebruik omdat daartoe afspraken moeten zijn tussen banken over hoe de kosten daarvan verrekend,getaxeerd en betaald worden....Dat bestaat gewoonlijk wel continentwijd in dezelfde muntzones(hier zien we veel Maestro) maar intercontinentaal ligt het moeilijker....

Nog maar enkele decennia geleden bijvoorbeeld was het doen van een storting van een Belgische- naar een Nederlandse bankrekening oninteressant voor kleine bedragjes(zeg 100Bfr) wegens de aangerekende kosten voor het doen van banktransactie "internationaal"(kon evenveel zijn!)...Toen waren de Posterijen de goedkoopste methode voor zulke zaken ....

Eigenlijk is precies daarvoor het ganse systeem met "creditcards",of "paypal-toestanden" of indien het gaat om betalingen van- en naar naties waar zeer veel mensen niet eens een financiele rekening hebben, die "wire-transfers" ontstaan......Rechtstreeks afstammelingen van het transactiesysteem van de Tempeliers....:-D

Dus ,iets perse bij Amazon USA bestellen betekent ....een van de creditcards of paypal.....

Of dat snel zal veranderen is maar de vraag.....vooral het creditcard systeem van de 2 grote is ondertussen wereldwijd aanvaard...

Herr Flick 29 september 2021 21:43

Ge weet toch dat ge daar gigantisch veel invoertaks op moet betalen ? Informeer u eerst maar eens goed dienaangaande. Tenzij ze het no value kunnen shippen of goeikoper is dan X euro (pas op echte waarde , dus als er een dikke korting op zit, betaal je meer aan tax dan aan de kostprijs van het product.)

cookie monster 29 september 2021 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9783453)
Ge weet toch dat ge daar gigantisch veel invoertaks op moet betalen ?

De andere Amazons hebben het produkt niet !!
En bij het ding dat ik wil , de originele firma levert niet buiten de USA !!
Of ik zou iemand in de USA moeten vinden die betrouwbaar is !!

Dadeemelee 29 september 2021 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9783469)

Forfait bij ‘normale’ dingen is 10 euro.

cookie monster 29 september 2021 22:48

Al die soort kaarten heb ik zelfs nooit gehad , ik heb er zelfs geen vertrouwen in !!
Maar ik kan wel eens wat info vragen bij de bank !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783263)
Zoek een vriend die je niet uitlacht omdat je geen kredietkaart hebt, betaal hem in cash, trakteer hem een pint, en laat hem met zijn kredietkaart betalen.

Is ook een oplossing !!

Herr Flick 29 september 2021 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9783469)

Ja ik snap u, heb ook al voor dat soort keuzes gestaan.

Universalia 29 september 2021 23:36

Ik heb nog nooit wat online gekocht en ik ben ook niet van plan dat ooit te doen daar ik er niet echt vertrouwen in heb. 8O

Geen idee van of het een hulpje zou kunnen zijn:

How to Buy Things on Amazon Without a Credit Card

p.s.

Even terzijde:

Zoals ik al eerder schreef gebruik ik de 'diensten' FB, Twitter, Instagram, andere van dat soort 'diensten' niet.

Nog een leuk weetje :rofl:

RFID chip van debit- of creditcard uitschakelen

Laat dat een eigen keuze zijn dat uitschakelen, meeste banken of hun programma geven wel de mogelijkheid wel om het uit te zetten op een kredietkaart.

Mensen die het uitzetten, een vertrouwenskwestie?¿

Herr Flick 30 september 2021 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9783482)
Ik heb nog nooit wat online gekocht en ik ben ook niet van plan dat ooit te doen daar ik er niet echt vertrouwen in heb. 8O

p.s.

Even terzijde:

Zoals ik al eerder schreef gebruik ik de 'diensten' FB, Twitter, Instagram, andere van dat soort 'diensten' niet.

Laat dat een eigen keuze zijn dat uitschakelen, meeste banken of hun programma geven wel de mogelijkheid wel om het uit te zetten op een kredietkaart.

Wat die RFID chip betreft, die zit bij mij in zo een alluminum ding die die straling binnen houd, ik moet dat ook niet weten dat iedereen met wat technologisch verstand die kaarten kan uitlezen op afstand.

Vlad 30 september 2021 07:47

Geld overschrijven van een zichtrekening hier naar een zichtrekening in de VS zal misschien meer kosten dan het eigenlijke product.

Universalia 30 september 2021 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9783494)
Wat die RFID chip betreft, die zit bij mij in zo een alluminum ding die die straling binnen houd, ik moet dat ook niet weten dat iedereen met wat technologisch verstand die kaarten kan uitlezen op afstand.

Er worden inderdaad 'mapjes' aangeboden om het zaakje een 'beetje beter' te beschermen.

p.s.

Citaat:

De meest effectieve RFID-beschermende hoezen, pouches en portefeuilles op de markt zijn die die een Faraday-kooi gebruiken in een lederen buitenkant. Kooien van Faraday in papieren hoezen zijn ook zeer effectief, maar zullen minder duurzaam zijn.
Waar is mijn ALU hoedje weer naartoe??? :?

Het Verzet 30 september 2021 08:50

Citaat:

Ik heb dat inderdaad uitgeschakeld.
Ik zie geen extra nut, enkel nadelen.

Universalia 30 september 2021 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9783560)
Ik heb dat inderdaad uitgeschakeld.
Ik zie geen extra nut, enkel nadelen.

Bij mij staat het ook uit ... :-D

quercus 30 september 2021 19:46

Citaat:

p.s.

Even terzijde:

Dat vind ik toch wel wat overdreven. Ik heb altijd veel boeken gekocht bij Amazon.co.uk. Natuurlijk, sedert de Britten de EU verlaten hebben komt er een complicatie bij met BTW. Ik heb dan ook reeds enkele malen besteld bij amazon.nl. Verder heb ik online de meest uiteenlopende zaken besteld, o.a. planten, inkt cartouches voor mijn printer, kledij. Tijdens de covid-plaag heb ik geruime tijd levensmiddelen online gekocht bij Delhaize. Ik begrijp niet dat iemand die ongetwijfeld veel jonger is dan de ouwe pee die ik ben daaromtrent nog aarzelt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be