Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Fanatieke antivaxers: twee soorten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261092)

De schoofzak 29 september 2021 16:25

Fanatieke antivaxers: twee soorten

Vraagje aan de antivaxers: welke soort ben jij? Een voortrekker of een volger?

Uit DS:

Citaat:

Antivaxers

Tom Naegels maakt een interessante ana?*lyse in zijn column: fanatieke antivaxers houden wellicht van de afwijzing. Ze hebben nood aan tegenstelling. Het bevestigt hun status van mensen die dapper weerstand bieden tegen het opgedrongen gedachte?*goed van de mainstreammedia.

Naegels vergeet het onderscheid te maken tussen de voortrekkers en de volgers. De voortrekkers hebben veel geïnvesteerd in hun strijd en kunnen en willen niet terug. Ze hebben inderdaad de afwijzing nodig?*. Zo verlaten ze bijvoorbeeld om de zoveel tijd met veel bombarie het vermaledijde, censurerende Facebook om te verkassen naar MeWe of Telegram, om dan twee dagen later terug te keren naar Facebook, want op MeWe of Telegram is er niemand?* om tegen te strijden (ik noem bewust?* geen namen om hun niet nog eens een podium te geven).

Die voortrekkers negeren we het best, maar naar de volgers mogen we wel luisteren. Zij zijn vaak angstig en ongerust. Hen kunnen we wel bereiken. De scherpe uitspraken van premier Alexander De Croo (Open VLD) over niet-gevaccineerden waren contraproductief. Zelf zal ik wel luisteren naar de volgers. Ik geef hun graag info. Ze doen ermee wat ze willen. Ik geef hun tijd en veroordeel hen niet. Misschien veran?*deren ze zo wel van mening.

patrickve 29 september 2021 16:27

Dat commentaar is evengoed van toepassing op vaxxers he (ttz, mensen die fanatiek willen dat anderen geneesmiddelen pakken).

Mambo 29 september 2021 17:17

Geen idee wie deze clochard nu weer is.

betabyte 29 september 2021 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783280)

Uit DS:

Om u direct te antwoorden: ik ben gewoon soort :p

Ge highlight de verkeerde dingen in het citaat :)

Highlight beter
- het opgedrongen gedachtengoed van de mainstreammedia.
Ze steken het zelfs nimeer weg ;-)

Mijn interpretatie van dit citaat:
Degene die we niet kunnen overtuigen om te plooien, gaan we geen stem geven want ze hebben teveel logische argumenten. Degene die angstig zijn kunnen we nog indoctrineren. Ik mag ook geen namen noemen want DS zou kunnen worden voor de rechtbank getrokken voor eerroof.

There you go.

Rudy 29 september 2021 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783280)

Uit DS:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DS
Die voortrekkers negeren we het best, maar naar de volgers mogen we wel luisteren. Zij zijn vaak angstig en ongerust. Hen kunnen we wel bereiken. De scherpe uitspraken van premier Alexander De Croo (Open VLD) over niet-gevaccineerden waren contraproductief. Zelf zal ik wel luisteren naar de volgers. Ik geef hun graag info. Ze doen ermee wat ze willen. Ik geef hun tijd en veroordeel hen niet. Misschien veran?*deren ze zo wel van mening.

Voortrekkers negeren vind ik een te gemakzuchtige oplossing. Een mens moet in staat zijn te kunnen praten met iedereen, ook antivaxers. Geen struisvogelgedrag en doen alsof het probleem vanzelf oplost.
Er mag uiteindelijk nog gediscussieerd worden.

Rudy 29 september 2021 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9783285)
Dat commentaar is evengoed van toepassing op vaxxers he (ttz, mensen die fanatiek willen dat anderen geneesmiddelen pakken).

Vaxxers hebben het voordeel dat ze niet worden gediscrimineerd.

HOUZEE ! 29 september 2021 18:23

Waartoe reken je de strekking 'ik vind het coronavirus te banaal en te ongevaarlijk om er enige aandacht aan te besteden, dus ik voel geen behoefte om mij er tegen laten in te enten, of het vaccin nu goed of slecht is' ?

Het is ook niet omdat u een fantastische stofzuiger aan mijn deur staat op te dringen, dat ik mij verplicht moet voelen om hem te kopen.

Ik heb wel iets tegen opdringerige types ...

gunter5148 29 september 2021 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9783342)
Vaxxers hebben het voordeel dat ze niet worden gediscrimineerd.

Ach, als mozes niet naar de berg mag, dan komt de berg wel naar mozes.

De schoofzak 30 september 2021 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9783339)
Voortrekkers negeren vind ik een te gemakzuchtige oplossing. Een mens moet in staat zijn te kunnen praten met iedereen, ook antivaxers. Geen struisvogelgedrag en doen alsof het probleem vanzelf oplost.
Er mag uiteindelijk nog gediscussieerd worden.

Ik ben niet zo voor tijdverlies.

gunter5148 30 september 2021 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783954)
Ik ben niet zo voor tijdverlies.

waarschijnlijk nog maar even te leven na uw injectie met chemische middelen?

Skobelev 30 september 2021 16:53

Voortrekker of volger, voor mijn part doet iedereen wat hij wil. En ik wens die keuze voor mezelf ook te hebben. Wil je u laten vaccineren? Ga uw gang, al was het alle dagen. Maar laat me gerust als ik het niet wil.

Zipper 30 september 2021 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9783973)
Voortrekker of volger, voor mijn part doet iedereen wat hij wil. En ik wens die keuze voor mezelf ook te hebben. Wil je u laten vaccineren? Ga uw gang, al was het alle dagen. Maar laat me gerust als ik het niet wil.

We krijgen weer een typisch Belgische oplossing : "Iedereen is vrij zich al dan niet te laten vaccineren, maar als niet iedereen het doet, gaan we het verplichten"

Typisch "Belgische vrijheid", dus.

Zipper 30 september 2021 17:03

Citaat:

We krijgen weer een typisch Belgische oplossing : "Iedereen is vrij zich al dan niet te laten vaccineren, maar als niet iedereen het doet, gaan we het verplichten"

Typisch "Belgische vrijheid", dus.

Dadeemelee 30 september 2021 17:36

Citaat:

En laat gij maar een pcr test doen als ge uw Covidpas wil.

gunter5148 30 september 2021 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9783989)

een soort van "schild-en-vriend" test.

alles voor de segregatie.

Dadeemelee 30 september 2021 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9784056)
een soort van "schild-en-vriend" test.

alles voor de segregatie.

Om bij de club te horen moet ge de clubregels volgen.

Met uw pasje in de hand komt ge door gans het land. 8-)

quercus 30 september 2021 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9783317)
Geen idee wie deze clochard nu weer is.

Over wie heb je het nu?

Skobelev 30 september 2021 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9783989)

Weet je wat je kan doen met uw Covidpas?

gunter5148 30 september 2021 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9784058)
Om bij de club te horen moet ge de clubregels volgen.

Met uw pasje in de hand komt ge door gans het land. 8-)

Ik vraag me af wie nu eigenlijk de jodenster draagt; jij of ik?

Ik heb inderdaad geen pasje.

Jij wel?

Dadeemelee 30 september 2021 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9784112)
Ik vraag me af wie nu eigenlijk de jodenster draagt; jij of ik?

Ik heb inderdaad geen pasje.

Jij wel?

Dan heb je het net zoals ik niet nodig. Hebben we toch iets gemeen. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be